סגד עכשיו: נוה צדק חוגגת ערב של אוכל ואמנות אתיופית עכשווית

תרבות אתיופית כל השנה. חלל התצוגה "שבזי 58" (צילום: יובל חי)
תרבות אתיופית כל השנה. חלל התצוגה "שבזי 58" (צילום: יובל חי)

ביום רביעי יגיעו חגיגות הסגד של קהילת יהודי אתיופיה גם לנוה צדק, עם טוויסט עכשווי של תערוכות ממיטב האמנים בקהילת יוצאי אתיופיה, מוזיקה והופעות חיות במדרחוב, טעימות של אוכל מסורתי מבאלינג'רה ומנות מיוחדות במסעדות ברחבי השכונה. נשמע לנו כמו חג שמח

13 בנובמבר 2022

חגיגות הסגד בתל אביב נפתחו בשבוע שעבר וממשיכות השבוע עם אירוע תרבות וקולינריה מסקרן שיתרחש ביום רביעי בנוה צדק, לציון החג עתיק היומין שנקבע ונחגג במסורת יהודי אתיופיה מזה מאות ואף אלפי שנים (משמעותו של החג הוא חידוש הברית בין העם ובין אלוהים), אבל עם טוויסט: מדובר באירוע שבמרכזו אמנות עכשווית של יוצרים יוצאי אתיופיה, ולתת במה לאמנים מהקהילה להציג את האמנות הייחודית שלהם בצילום, פיסול, וידאו, מחול, מוזיקה ועוד.

עבודה של משה טרקה, מתוך התערוכה "גופים" (צילום: יובל חי)
עבודה של משה טרקה, מתוך התערוכה "גופים" (צילום: יובל חי)

"סגד-האון" – ובתרגום מאמהרית: סגד עכשווי – הוא אירוע ביוזמת משה טרקה, אמן ישראלי ופעיל חברתי ממוצא אתיופי ובעליו של חלל התצוגה 'שבזי 58' בשכונה, שגם כתב לנו טור יפהפה בשיא משבר הקורונה, ובו יציגו האמנים והאמניות המשתתפים יצירות אמנות המשלבות התייחסות למסורת של הקהילה האתיופית עם פרשנות, לעתים חתרנית, המתייחסת לחייהם האישיים בפרט ולחברה הישראלית בכלל. האירוע יפלוש אל מדרחוב יהודה חסיד הסמוך, ויכלול גם טעימות של אוכל אתיופי מסורתי בניצוחה של  מסעדת באלינג'רה הנהדרת.

בנוסף, מגוון מאכלים ומשקאות יוגשו בערב זה במיוחד במסעדות של שכונת נוה צדק, החל ממקרון פיוז'ן צרפתי-אתיופי בפטיסרי L'amande d'or (שבזי 61), דרך צלחת אינג'רה מסורתית וטבעונית של משק ברזילי (58 ש"ח, אחד העם 6), ועד באן סלק עם בשר מפורק בבישול ארוך עם צוו אתיופי, איולי תפוחים ובזיליקום של מסעדת הבשרים NG (75 ש"ח, יהודה חסיד 15). גם יקב טוליפ המצוין יתארח בשבזי 61 ויוציא אל הרחוב כוסות יין איכותיות במחירים שיתחילו ב-38 ש"ח (כולל הכוס עצמה שתוכלו לקחת הביתה).

אוכל אתיופי מסורתי כהלכתו. באלינג'רה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)
אוכל אתיופי מסורתי כהלכתו. באלינג'רה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם)

גולת הכותרת של הערב תהיה רצף של תערוכות והופעות, ובמרכזן התערוכה "גופים" של האמנים משה טרקה ואפרים ווסה בחלל הגלריה בשבזי 58. התערוכה משקפת דיאלוג בין שני אמנים העוסקים במושג גוף ובתפיסה שלו כדימוי וכחומר. התערוכה תלווה בדיאלוג מוקלט של האמנים שילווה את הצופים באמצעות אוזניות. במדרחוב הסמוך צפוי ליינאפ נאה של מוזיקה והופעות והנה הוא לפניכם:

19:30-19:00 – Rewind & Repeat להקת המחול ביתא (כוריאוגרפיה: דגה פדר).
20:15-20:00 – אורית טשומה עם מופע ספוקן וורד מוזיקלי
20:40-20:30 – דגה ואורית עם דיאלוג של ספוקן וורד ומחול
21:30-21:00 – הופעה אקוסטית של דואו אבבה
ניהול אמנותי ואוצרות: יועד בר נוי
>> "סגד-האון", רביעי 16.11, 22:30-18:30, רחוב שבזי 58 ומדרחוב יהודה החסיד