עזרה דחופה לחופשה: 10 סדרות הילדים הכי טובות על המסך עכשיו

הכחול הגדול. "בלואי". צילום: יח"צ
הכחול הגדול. "בלואי". צילום: יח"צ

חג ארוך דורש אמצעים חמורים. סליחה, כתבנו חמורים? התכוונו חמודים - רובוטים שכיף לחבק, משפחת כלבלבים וכל שאר הדברים הכל כך חמודים וצבעוניים, עד שאנחנו אפילו לא נשפוט אתכם אם תיתפסו צופים בהן לגמרי בשביל עצמכם

28 ביולי 2022

"בלואי"

אחד מלהיטי הגיל הרך הבולטים של השנים האחרונות היא סדרה אוסטרלית צנועה וחמודה על משפחת כלבים. היא אמנם מיועדת בראש ובראשונה לקהל צעיר מאוד, אבל על הדרך היא כבשה גם את ליבם של הורים שמאסו ב"סמי הכבאי" ו"מפרץ ההרפתקאות". הפרקים קצרצרים (8 דקות לחתיכה) והעלילה מינימלית – בלואי משחקת עם חברים ועם אחותה והוריה, כולם כלבים מואנשים וצבעוניים.

"בלואי" ממכרת במיוחד מכמה סיבות. קודם כל, היא מקסימה ויזואלית, עם שפת גוף והבעות מדויקות, רקעים מפורטים וצבעוניות שמחה אבל לא עמוסה מדי. חוץ מזה, הסדרה מחויבת לנקודת המבט הילדית. "הדרמה" מגיעה לרוב משחקים שיוצאים משליטה וכולם מדברים ומתנהגים כמו הורים וילדים אמיתיים והתחושה היא שאנחנו צופים באחר צהריים נחמד של משפחה רגילה (כאילו, של כלבים). הילדות מנסות להתחכם ולעבוד על ההורים הם תמיד נראים קצת מותשים, אבל בסוף הם זורמים בכיף עם כל משחק או בדיחה.
דיסני פלוס או ערוץ דיסני ג'וניור (HOT/יס/סלקום TV)

"ביימקס!"

הסרט "שישה גיבורים" של דיסני הכניס לחיינו את ביימקס, רובוט-רופא בעל עיצוב חביק וחמוד. לאחרונה הוא קיבל סדרה משלו בדיסני פלוס שלקרוא לה מתוקה יהיה אנדרסטייטמנט – מדובר במקבילה הטלוויזיונית לכוס שוקו עם עוגייה חמה מהתנור בצד. העלילה פשוטה: בכל פרק ביימקס עוזר לאדם אחר להתמודד עם מצב רפואי כלשהו, תהיה זו קשישה עם גב תפוס, מוכר בפוד טראק שמפתח אלרגיה לדגים או נערה שקיבלה לראשונה וסת.

הקסם של ביימקס, בסדרה וגם בסרט המקורי, הוא השילוב בין המקצועיות, האמפתיה והיותו בלון גדול ומגושם. יש לו הרבה כוונות טובות אבל גם הרבה מאפיינים "רובוטיים" שמונעים ממנו להבין איך אנשים מתנהגים ולמה המטופלים שלו לא תמיד זורמים עם העצות שהוא נותן. חוץ מזה, הוא נוטה להפיל דברים ולעשות נזק בטעות, מאפיין שילדים נוטים לאהוב מאוד. הסדרה מנצלת למופת את כל הנ"ל ומוסיפה אנימציה יפה ואווירה מחממת לב, מהסוג שגורם לצופה לרצות לקפוץ פנימה ולהצטרף לחיים בעיר המקסימה והדימיונית.
דיסני פלוס

קאפהאד

הסדרה המצוירת על פי המשחק הקשה במפתיע היא חלק ממסורת ארוכת שנים של סדרות ילדים דפוקות. כאלה שלא חוששות לגעת גם במה שאפל, מכוער ומטריד, אבל מכוונת בסופו של דבר לקהל יעד של ילדים. דוגמת הקיצון היא כמובן "רן וסטימפי", אבל אפשר לספור גם את "מפלצות אמיתיות", "טום וג'רי", "זים הפולש", "אמיץ הכלב הפחדן" ואפילו "בובספוג".

קאפהד ומאגמן הם שני אחים חמודים עם ספלים בתור ראשים, שגרים עם סבא-קנקן זקן. קאפהד פזיז וחצוף, מאגמן אחראי ולחוץ ממנו, וביחד הם מסתבכים בצרות מטופשות ומופרעות. נגיד, מפסידים את נשמתו של קאפהד לשטן במשחק קרנבל (שזו גם העלילה של המשחק הראשון), או מתגנבים למועדון מפוקפק על סירה וגורמים לה לטבוע. תוכן לזאטוטים זה כנראה לא, אבל אם יש לכם מתבגר או טרום מתבגר שכבר טורק דלתות ועונה בסרקסטיות, כנראה שהוא יהנה.
נטפליקס

האחיין שלי בנץ

הקומדיה הזו היא הברקה ממכרת מבית החינוכית, שמתאימה גם לצופים בוגרים שאין ילדים בסביבתם. יוני, מורה אידיאליסט בבית ספר תיכון, חותם על עסקה עם השטן – הוא יעביר את הבן שלו, בנציפר (אורי ורד), את הבגרויות, והשטן בתמורה יסדר לו ג'וב בתור מנהל. בנציפר לא כל כך מתעניין בלימודים ומנצל את כוחות הקסם שלו כדי לתחמן, לרמות, לקצר דרכים ולעשות בלאגנים. חברתו נטע (נועה כהן) משמשת בתור המצפון שלו ומלמדת אותו להתנהג כמו נער אנושי, ויש גם חברה גותית, בריונית עשירה עם אובססיה לאינסטגרם וילד אירופאי שנתקע בארץ בנסיבות מסתוריות.

אם כל זה עוד לא נשמע לכם כמו משהו שמצדיק את הזמן שלכם, קבלו טעימה מהקאסט – מאור כהן בתור השטן, דניאל קורן בתור יוני המורה, אושרית סרוסי וגיתית פישר בתור סגנית מנהלת ומנהלת בית הספר, אבי גרייניק בתור שרת כמעט אילם. מה וגם יש הופעת אורח של תומר שרון בתפקיד המן.
כאן חינוכית

בית הינשוף

אם השם של הסדרה הזו מוכר לכם אבל אין לכם מושג מאיפה, אולי נתקלתם בשיט-סטורם שהתעורר סביבה כסדרה לילדים – ועוד של דיסני! – עם דמויות להטב"ק. ואכן, בסדרה יש ייצוג קווירי נרחב ומשמח, אבל זה בהחלט לא הדבר היחיד בה שיוצא דופן. "בית הינשוף" היא קומדיית פנטזיה ואימה עם סגנון ויזואלי ששואב השראה, בין היתר, מאמנים כמו הירונימוס בוש.

הגיבורה לוז היא ווירדו שמלחיצה את כולם בבית ספר עם סיפורים אפיים ודמויות מפחידות. בדרך למחנה קיץ שאמורה להפוך אותה לנורמלית יותר היא מגיעה בטעות לעולם קסום אבל גם מאיים, וגם שם היא מתחברת מיד לאאוטסיידרים – ובעיקר למכשפה החצופה אדה ולשדון החמוד שלה קינג. היא מתחילה ללמוד כישוף ומתמודדת עם העולם המוזר והמלחיץ שאליו הגיעה. שתי עונות כבר שודרו והשלישית, שתכלול 3 ספיישלים לסיכום הסדרה, כבר בדרך. מומלץ לילדים וילדות אוהבי פנטזיה ולמבוגרים שגדלו על The Craft.
דיסני פלוס, ערוץ דיסני (HOT/יס/סלקום TV)

עיר הרוחות

רוצים לגדל ילדים עם אדג'? צפו איתם בסדרה הנהדרת הזו ותקוו לטוב. City of Ghosts, שמשלבת אנימציה עם צילומים אמיתיים, מלווה חבורת ילדים סקרנים שחוקרים תופעות על-טבעיות ברחבי לוס אנג'לס. זה לא מקאברי כמו שזה נשמע – מדובר על רוחות ידידותיות וחמודות שלא רוצות להזיק לאיש. הרוחות הן רק תירוץ לספר סיפורים מעניינים, שמבוססים על ראיונות אמיתיים עם אנשים חיים לגמרי, בעיקר מתרבויות שוליים. יש פה סקייטרים, פאנקיסטים, אנשי תיאטרון ואמנות ואפילו פרק יפה על ההיסטוריה הילידית של האזור.

הסדרה זכתה בשלל פרסים ושבחים והיא מתפוצצת ממקוריות, יופי וקסם. היוצרת אליזבת איטו אמרה שהסדרה היא "לא לגיל מסוים אלא לסוג מסוים של אנשים", כלומר, ילדים רגישים ומהורהרים עם סבלנות לתוכן איטי ושקט יחסית (שגם מדברים אנגלית). כרגע יש רק 6 פרקים, אבל טכנית הסדרה לא בוטלה רשמית – איכשהו, למרות שלל שבחים ופרסים נטפליקס לא מיהרו לחדש אותה ועשו ליוצרת, סליחה על זה, גוסטינג.
נטפליקס

הילדה

עיבוד מרהיב ביופיו לרומן גרפי של לוק פירסון, שבעצמו שואב השראה מפולקלור סקנדינבי. הסדרה המתהדרת באנימציית דו מימד מסוגננת, בפסקול מאת גריימס ובשלל יצורים פנטסטיים מגניבים למראה, והיא לגמרי שווה צפייה גם למי שאין לו אפילו רבע ילד.

הילדה (בלה רמזי, יענו ליאנה מורמונט מ"משחקי הכס") גרה באמצע שום מקום עם אמא שלה ועם צבי-שועל בשם טוויג. אמנם יש יצור עשוי מעץ שנכנס לה חופשי הביתה, ענק שצץ כל לילה בחצר וממלכה ענקית ועוינת של אלפים קטנטנים בחצר, אבל למי אכפת, החיים יפים. עד שיום אחד אמה של הילדה מחליטה סופית לעבור לעיר והיא נאלצת ללכת לבית ספר, לפגוש ילדים אחרים ועוד דברים מבאסים כאלה. המעבר לעיר לא מרגיע אותה, ויחד עם ידידה האלף הקטנטן אלפור ושני חברים חדשים היא ממשיכה לצאת להרפתקאות ולהילחם למען יצורים קסומים.
נטפליקס

נסיך הדרקון

כולם חיו בשקט ובהרמוניה בעולם הפנטסטי בו אלמנטים מהטבע הופכים לכוחות קסם, עד שמישהו תאב כוח הוביל למלחמה עקובה מדם ולאיבה מתמשכת בין בני ממלכות שונות. אם זה נשמע לכם כמו "אווטאר: הכשף האוויר האחרון" זה לא בטעות – היוצר של הסדרה הזו, שאוטוטו חוזרת לעונה רביעית, היה גם הכותב הראשי ביצירת המופת הנ"ל. גם כאן העלילה הסבוכה מכילה המון דברים מורכבים וקשים, אבל נשארת מספיק כיפית וסוחפת בשביל שכל המשפחה תידבק למסך.

יש כאן כל מה שאפשר לרצות מסדרת פנטזיה אפית – תככים! מאבקים פוליטיים! אלפים שנראים כמו משפחת טארגריאן! דרקונים יפים! דמויות עגולות ועמוקות! אנימציה ממש טובה! וכמובן, משחק לוח בהשראת הסדרה שייקח לכם רבע שעה רק להבין את החוקים שלו!
נטפליקס

הגרינים בעיר הגדולה

משפחת גרין נאלצת לעזוב את החווה שלה ולעבור לגור בעיר עם סבתא. החיים בעיר המלחיצה והרועשת לא קלה למשפחה שרגילה לחיי הכפר השקטים, וגם תושבי העיר לא בדיוק ממהרים לקבל את הווירדוז האלה לשורותיהם. בעיקרון אנחנו כבר מכירים את הנוהל, אבל הקומדיה המצוירת הזו ומקצינה את כל קלישאות עכבר העיר-עכבר הכפר עד לטירוף מוחלט, כולל מלא קריצות למבוגרים (פרק פארודיה על "מראה שחורה", מישהו?).

יש הרבה דברים להגיד לזכותה של הקומדיה הזו. נגיד, זה שהיא מטורללת בקטע טוב, מאוד מצחיקה ומצוירת מגניב, אבל מה שהכריע סופית לטובתה היה דווקא הדיבוב בעברית. איכשהו קולות מצחיקים בעברית תקנית נשמעים יותר טוב ממבטא ההיליבילי-דרומי הגנרי של המקור.
דיסני פלוס, ערוץ דיסני (HOT/יס/סלקום TV)

Wolfboy and the Everything Factory

הסדרה הזו נפלה לחלוטין מתחת לרדאר כשעלתה בספטמבר האחרון, אבל שווה לתת לה צ'אנס ולו רק בזכות האסתטיקה המרהיבה שלה. היא נראית כמו ספר ילדים שהתעורר לחיים, עם רקעים מדהימים ודמויות מתוקות שבא לחבק.

הסיפור פשוט שלא נאמר סטנדרטי – ילד תמים עם דימיון מפותח נמלט מבריונים ומגיע לעולם אחר, שבו יצורים קסומים יוצרים את כל מה שיש בעולם – עננים, אלמנטים מהטבע, זיכרונות וכו'. בעולם החדש הזה הילד מגלה שלהיות מוזר זה בעצם דבר נהדר, כי המוזרים והחולמים הם אלה שמשנים את העולם. הייחוד מגיע, כאמור, מהפן הוויזואלי המדהים, אבל גם מאיפיון הדמות המקסים של וולפבוי – הצגה נדירה יחסית של ילד שכוחו מגיע דווקא מהעדינות, הקבלה והאהבה שהוא מעניק לאחרים.
אפל TV