חג עם נשמה: המסיבה התל אביבית שחוגגת את פורים בגרוב הנכון

אלעד רון בפעולה. צילום: יונתן אוחנה
אלעד רון בפעולה. צילום: יונתן אוחנה

אם החלטתם לרקוד עם דמעות בעיניים בפורים הזה, מסיבת ה-Soul Train השנתית של די.ג'יי אלעד רון (בהשראת תוכנית הטלוויזיה המיתולוגית מהסבנטיז) שחוגגת עשור להיווסדה היא כנראה המקום להיות בו. ביקשנו מהם פלייליסט שיכניס את כולנו לאווירה. הם יודעים שיש לכם סול

>> "Soul Train" הייתה תוכנית טלוויזיה ששודרה משיקגו לכל רחבי ארצות הברית בין 1971 ל-2006, ובמרכזה הופעות של אמני דיסקו-פ'אנק, אר'אנ'בי והיפ הופ שחורים, וריקודי זוגות מהפנטים של צעירים שחורים עם ביצועים מרהיבים לצליליהם שמככבים ביוטיוב עד ימינו אנו. "Soul Train" הוא גם ליין מסיבות תל אביבי בהשראתה, ואם אתם קוראים את השורות האלה בסופ"ש אז הגעתם בדיוק בזמן.

>> אם כבר חוגגים: 16 מסיבות הפורים הכי טובות בתל אביב
>> העיר של אלעד רון: חנות הדיסקים של האליל ומה קשור יצחק שדה

במהלך פורים (יום שבת, 23.3, בארט קלאב) יחגוג די.ג'יי אלעד רון, יחד עם די.ג'יי אור הקטן, עשור לליין המסיבות הייחודי הזה, שמתקיים פעם בשנה בפורים וכולל תחפושות דיסקו ברוח התקופה והמון המון דיסקו-סול-פ'אנק לנשמה. ביקשנו מהם לארגן פלייליסט שיכניס את כולנו לאווירה, והנה הוא לפניכם. (אזהרת המערכת: עשוי לגרום לתזוזות בוטי בלתי רצוניות).

הבחירות של אלעד רון

Fatback band – Party Time
את דיסק האוסף של הלהקה רכשתי בשנת 2000 בחנות של אילן בן שחר ובהמלצתו (מהטופ 5 מקומות). בהמשך אספתי את תקליטיה 45' הישנים יותר שלהם, קטעים פחות "אפויים" שלא הופיעו בדיסק, הרבה יותר מחוספסים ומלוכלכים, ואותם מנגן במסיבות סול טריין.

Rick James – Give it to Me
שיר שהפך מזוהה עם המסיבות לאחר ששולב בקליפ מהמסיבה הראשונה ב-2014. דיסקו מלוכלך וחושני שתמיד נותן לרחבה טוויסט.

Instant Funk – I Got My Mind Made Up
הסמפול הפותח המוכר מ"דה לה סול" ממשיך לפצצת דיסקו פ'אנק שלא מותירה אף אחת אדישה. פארטי סטרטר, בוטי שייקר.

Curtis Blow – The Breaks
השיר הזה הולך איתי בערך מאז שהתחלתי לנגן בעיר. תקליט מושלם לחובבי סקרצ'ים, הפתיחה הזו של "קלאפ יור האנדס" השפיעה עלי יותר ממה שחשבתי (אני מתחיל את רוב הרמיקסים שלי באקפלה) זה פשוט תקליט מנצח מהתקופה שבה האולד סקול באמת היה אולד.

T Connection – Groove to Get Down
עוד להקה אהובה האחראית להמנוני דיסקו פ'אנק שהיו פופולריים בפרדייז ג'אראג'. פ'אנק שבור ואנרגטי שסומפל לקטע ברייקביט שהייתי מנגן בטי-ברייק, מושלם לבי-בויז ופליי גירלז שיש לנו בשפע בסול טריין, וגם מעולה לסול טריין ליין עצמו.

הבחירות של אור הקטן (אור גלעד)

Bobby Byrd – I Know You Got Soul
אני יודע שיש לכם סול, אחרת לא הייתם מגיעים לסול טריין.
הרבה מההיכרות שלי עם עולם הפ׳אנק והגרוב מגיעה מחפירות אחרי סימפולים של שירי היפ הופ, וכך את השיר הזה למשל הכרתי דרך הקלאסיקה של אריק בי & ראקים. מי שהיה בסול טריין ליין בשנה שעברה כשהשיר הזה נחת, בוודאי עוד זוכר את הטירוף.

James Brown – Sex Machine
ההופעה הראשונה שלי מול קהל הייתה בכלל תחרות של דיג׳יים על פטיפונים, שם השתמשתי בשני תקליטים של השיר כדי להכפיל ולעשות סקראצ׳ים על החצוצרות שפותחות את השיר. אז לשיר הזה תמיד שמורה פינה חמה אצלי בלב, ובכלל – כשג׳יימס בראון צועק עליך get up get on up אין מצב שאת/ה נשארים מחוץ לרחבה.

Dee Lite – Groove is in the heart
להיט הענק מה-90s של ההרכב די-לייט עם הגרוב המדבק. את חלק מהאנשים יתפוס הבייסליין השאול מהרבי הנקוק, אחרים אולי ישרקו את השריקה העולה והיורדת, בתור מעריץ טרייב קולד קווסט – אני אישית כמובן מחכה תמיד לוורס של קיו-טיפ. אל תפספסו את הקליפ הטריפי!

Will Smith – Gettin' Jiggy Wit It
בסוף שנות ה-90 וויל סמית׳ היה בלתי ניתן לעצירה אחרי סדרת טלוויזיה בכיכובו ולהיטים שנחתו בזה אחר זה. סמית׳ תמיד ידע בתור אומן מיינסטרים ענק לשלב את אבות המזון המוזיקליים הפ׳אנקיים שלו – בין אם זה הסימפול של The Whispers – And The Beat Goes On ב-Miami או הסימפול של Forget Me Nots בשיר הנושא של Men In Black, ואפילו הקדיש פרק מחווה לתוכנית ״סול טריין״ בסדרה שלו ״הנסיך המדליק מבל אייר״, שם כל המשפחה התארחה בתוכנית, והריקוד האייקוני של קרלטון קיבל סוף סוף את הבמה המכובדת הראויה לו. בחרתי את Gettin Jiggy Wit It שמסמפל את He's The Greatest Dancer של Sister Sledge ונפתח עם סולו צ׳ירפ סקראץ׳, טכניקה שהמציא שותפו המוזיקלי הדיג׳יי והמפיק Jazzy Jeff האגדי.

Stevie Wonder – Sir Duke
קלאסיקת הפ׳אנק העל-זמנית (שהיא בכלל מחווה לענקי הג׳אז שסטיבי אהב) עדיין מעלה חיוך וריקוד בלתי נשלט גם אחרי כמעט 50 שנה. מוזיקה היא שפה שכולנו מבינים.