מאילן בן שחר ועד למוזיקה מרפאת נשמה. זה אלעד רון, וזו העיר שלו

צמחים אוהבים פ'אנק? אלעד רון. צילום: יונתן אוחנה
צמחים אוהבים פ'אנק? אלעד רון. צילום: יונתן אוחנה

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים מוכרים בוחרים את המקומות האהובים עליהם. והפעם: אלעד רון, מוותיקי הדי.ג'יים של תל אביב, חוגג עשור למסיבה הפורים השנתית של הליין הדיסקו-פ'אנק "Soul Train" ונזכר באליל שלו, שעדיין מוכר מוזיקה עם חוויית קנייה שאי אפשר למצוא באינטרנט

וותיקי הקלאברים בעיר וודאי זוכרים את אלעד רון, שנהג לסובב לנו תקליטים עוד לפני שתקליטים חזרו למודה. עוד ב-2002 הוא זכה בתחרות הדי.ג'יים DMC המקומית, ומאז לא הביט אחורה מבלי לשלוף איזה תקליט רקיד. אבל אם תשאלו אותו עכשיו, בשנתיים האחרונות הוא בכלל ELADO, חבר הלייבל הניו יורקי הנחשב Razor-N-Tape שמתקלט בפסטיבלים ברחבי העולם, וממש עכשיו מתכנן נסיעה לברזיל לסבב הופעות שכולל ספינה. אתם לא מופיעים על ספינה. במהלך פורים (יום שבת, 23.3, בארט קלאב) אלעד יחגוג עשור לליין המסיבות Soul Train, שמתקיימת פעם בשנה בפורים בהשראת תוכנית הדיסקו-פ'אנק המיתולוגית, יחד עם די.ג'יי אור הקטן. 

>> העיר של אורי צור (טרוטריה מקומית): סיר קציצות מטורף וקפה שזחלתי בו על הרצפה
>> העיר של אזולי בר: האחים אזולאי במילואים. בנות הזוג על זה

1. הבן של הסורי

רחוב נג'ארה הוא בועה של שלווה באמצע כל הבלגן. בימים נדירים שאני רוצה להרגיש קצת בחופש אני אוכל פה חומוס בבוקר. כאן שכנו המועדונים שגדלתי בהם, כמו אלנבי 58 והגולם. וגם המנזר ששרד. מלון קטן. כאן היה גם פאב הבונהם בתקופה שהיה פה רוקנרול. עדיין נותרו פה כמה פאבים מפעם, ויש פה שאריות מהרוקנרול של הניינטיז. אה וגם אחלה חומוס.
הלל הזקן 10, פינת נג'ארה

הבן של הסורי. צילום: יולי גורודינסקי
הבן של הסורי. צילום: יולי גורודינסקי

2. אדמונד קפה

אחרי שסילקו אותם מהחצר ביהודה הלוי הם נדדו לכאן. מה קשור יצחק שדה? אז זהו, שלכאן מגיעים כדי לעבוד בשקט בלי לפגוש את כל העולם. הקטע הוא שעוד אנשים חושבים ככה, וכבר פוגשים פה לפחות חצי עולם. מזל שהם עברו ולא סגרו, כי אין תחליף למקושקשת בתי מלון והטוסט אבוקדו טחינה שלהם.
יצחק שדה 32

3.אורבניקו

גנבו לי כבר 7 זוגות אופניים חשמליים. אני קונה משהו יד שניה מעפן בידיעה שזה זמני, עד הגניבה הבאה. בפעם האחרונה קניתי חדשים, אז תוך 3 חודשים גנבו לי את הגלגלים. תמיד אני מגיע אליהם, והם מצליחים לאלתר לי משהו. אתמול עשו לי הכלאה בין שני זוגות עם החלקים ששרדו ולא ביקשו על זה תשלום. צדיקים אורבניים.
רוטשילד 119

4. חנות הדיסקים של אילן בן שחר

אבן גבירול. נגד כל חוקי הטבע, חנות דיסקים שעדיין קיימת ומוכרים בה דיסקים, וגם תקליטים. כילד הייתי מעריץ מטורף של אילן בן שחר. אבא שלי פעם הביא לי ממנו חתימה. הייתי מקליט את כל התכניות שלו ועושה חיקויים שלו בבית הספר. הפעם הראשונה שבה ראיתי אותו בחנות, בשר ודם וללא משקפי השמש היתה התרגשות גדולה של ילד שפוגש את האליל שלו. קניתי אצלו הרבה מהדיסקים שהתחילו לי את אוסף הפ'אנק. הוא עדיין שם, מוכר בחנות, עם ידע וסבלנות וחוויית קנייה שאי אפשר למצוא באינטרנט. חשוב לשמר את המוסד הזה.
אבן גבירול 154

5. Barber&Shop

שי בן שבת, הספר שלי כבר מלא שנים יושב שם עוד לפני שלוינסקי נהיה טרנד. דיג'יי בעברו, אז תמיד בחנות יש מוזיקת קלאב נוסטלגית מימי גלובל אנדרגראונד והטראנס המוקדם בווליום של מסיבה באמצע היום. שיחות פילוסופיות כמו שצריך להיות עם הספר שלך, והיכולת שלו להרגיש באיזה מוד אתה בחיים ולפי זה להתאים לך את התספורת.
מרחביה 6

מקום לא אהוב בעיר

המגרש הגדול והריק בלינקולן מול התחתית (שזה עוד מקום אהוב וחשוב). למה שלא תרימו שם רמפה לסקייטרים? רחבה לבי בויז? דשא לפיקניקים? אולי אפילו מיני לונה פארק בכניסה חופשית עם מתקנים לילדים כמו שראיתי בכל מיני ערים באירופה? כי חייבים כזה בעיר בכל מקרה. רק לא עוד מגרש חניה, פליזזזז.

השאלון

1. איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
מיד אחרי פרוץ המלחמה ברחנו כל המשפחה לברצלונה. לקראת סוף השהות שם ויותר מחודש אחרי שהכל התחיל, הרשיתי לעצמי בפעם הראשונה ללכת לאירוע תרבותי. זה היה פסטיבל עם קוואנטיק, דיג'יי ספינה, ג'אנגל בראדרז וכל מיני פינוקי אולד סקול. ממש הרגשתי איך מוזיקה חמה וחיובית והחוויה של לרקוד לצד אנשים שמחים והנורמליות הזו פתאום, מרפאה לי את הנשמה.

2. איזו יצירה (סרט, סדרה, ספר, שיר) נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
Minoas Cirillo & Timothée Toussaint –  Love Yourself Accept Yourself. נתקלתי בשיר הזה בשיא הבלגן, כשאני בברצלונה מנהל מלחמות הסברה עם עוקבים, חברים וקולגות שלי מהעולם. הגבתי ללא חשבון בפוסטים של דיג'ייז וחברים כשאני כמעט לבד בתוך עדר שטוף שנאה. ידעתי שאשלם על זה מחיר, ואכן שילמתי, ניסו להשתיק אותי אבל המשכתי. והשיר הזה בא לחזק בתזמון מושלם.

3. לאיזה ארגון או מטרה את.ה ממליצ.ה לתרום או להתנדב בזמן הזה?
אני תרמתי לאחרונה לחבר'ה שאחראים לקמפיין "אתה הראש אתה אשם". ממליץ לתרום לכל ארגון שמקדם מחאה נגד הממשלה.

4. מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע? 
האיש המבוגר שהולך יחף ברחבי העיר, וכל המלצרים והמלצריות ששומרים על קור רוח וסבלנות גם מול לקוחות מעצבנים. אני מעריץ אתכם!

5. מה יהיה?
העם הזה מדהים. בסוף חייב להיות טוב. ושהחטופים יחזרו כבר.
סול טריין, שבת 23.3. החל מ-22:00 בארט קלאב. לרכישת כרטיסים