סוף אמריקאי: אמריקן אפרל סוגרת את החנות בסנטר?

פריטים ב-70% הנחה, חנות חצי ריקה ואטיטוד אנטיפתי מהרגיל: יכול להיות שהסניף התל אביבי של אמריקן אפרל הולך בעקבות חנויות החברה בארצות הברית וסוגר את הבסטה?‎

אמריקן אפרל. צילום: בלה גונשורוביץ
אמריקן אפרל. צילום: בלה גונשורוביץ

אמריקן אפרל בצרות. חברת האופנה האמריקאית שהחלה בחודש שעבר הליך שני של פשיטת רגל, הכריזה השבוע על סגירת חנויות דגל בערים אמריקאיות מרכזיות כגון וושינגטון וניו יורק כבר בסוף החודש. מסתמן שגם הסניף התל אביבי הפועל בדיזנגוף סנטר כבר מ-2006 יסגור בקרוב את הבסטה, במובן הכי מילולי שיש.

אמנם עוד לא נמסרה הודעה רשמית בנושא, אך לפני ימים אחדים החלה מכירת חיסול בחנות שלא משאירה יותר מדי מקום לספקות: קירות התצוגה העמוסים בימים כתיקונם, נותרו עירומים כמעט לחלוטין והאווירה הכללית, כפי שהעיר אחד הקונים בחנות, "מזכירה יותר את שוק בצלאל״ מאשר את חברת האופנה שהייתה מזוהה כל כך עם קוד הלבוש התל אביבי בתחילת העשור.

סוגרים את הבסטה, במובן הכי מילולי שיש. צילום: בלה גונשורוביץ
סוגרים את הבסטה, במובן הכי מילולי שיש. צילום: בלה גונשורוביץ

המחירים תואמים את האווירה: כל הפריטים שנותרו בחנות נמכרים כעת ב-70 אחוז הנחה – מבצע חסר תקדים במונחים של אמריקן אפרל. בין מעט הבגדים שעוד תלויים על הקולבים, ניתן למצוא חולצות טי בגזרת אוברסייז ובגווני ניאון ב-29 ש"ח במקום 97 ש"ח, ג'ינס אולטרה סקיני (במידות 26 ו-32) ב-135 ש"ח במקום 450 ש"ח וחולצות גולף בדוגמת פסים ב-57 ש"ח במקום 190 ש"ח.

אך בזמן שההיפסטרים צוהלים ("זה ממש בתזמון מדהים עם חג המולד, כאילו שסנטה הגיע לעיר!", כפי שהופרח אל חלל החנות), נציגי אמריקן אפרל ממשיכים עם אותה ארשת אפתית, שלא לומר אנטיפתית. אף לא גורם, מהמוכר בחנות, דרך מנהלת הסניף ועד נציגות אמריקן אפרל בישראל – לא הסכים להגיב, ואפילו לא להשיב לגבי תאריך הסגירה הרשמי (השמועות מרמזות על 15.1). "ייתכן שזאת אחת הסיבות שבגללן הן פושטים את הרגל", העיר לקוח תועה שניסה לדוג פיסות מידע גם הוא בתור לקופה. "כנראה שהרבה פחות קול להיות לא נחמד ב-2016 מאשר שהיה ב-2006״.