צ'יטוס, ציצי, ביבי: הסופגניות הכי מוגזמות של חנוכה 2022

סופגניית צ׳יטוס של אור שפיץ. צילום: My social
סופגניית צ׳יטוס של אור שפיץ. צילום: My social

בכל חג חנוכה כולנו מזדעזעים מכמה שסופגניות הפכו לתחרות של מי יותר מופרעת, אבל השנה - וואלה, הגזמתם. סופגניית ציצי (כן. איכס), סופגניה עם צ'יטוס (כן, יאייקס), סופגנייה שהיא קרואסון (מה?!) וסופגניה שבלתי אפשרי לאכול. די, בבקשה, אנחנו כבר לא יכולים

15 בדצמבר 2022

הקינקית: סופגנציץ | קרייזי באני

על המאפייה שמייצרת וופל בלגי בצורות של פין ופות ומזלפת עליהם דברים שאפילו הטבע לא הכיר כבר סיפרנו לכם. כעת המאפייה עושה את המתבקש בחג החנוכה, ואופה עבורנו סופגניית ציץ. פשוט סופגנייה, בצורה של שד. מה כל כך מוזר בזה? ובכן, מאיפה להתחיל? בקרייזי באני תוכלו לבחור ציץ לבחירתכם ממולא במה שתרצו (שוקולד חלב, שוקולד לבן, קרם תות, חמאת בוטנים ונוספים) ומצופה במה שתחלמו. עכשיו זה הזמן להודות שכל סופגנייה, פשוטה ככל שתהיה – קצת נראית קצת כמו ציצי. לא?
30-35  ש״ח, פרישמן 75

חחח ציצים. אנחנו בני 15 וזה מצחיק. סופגניות המין של קרייזי באני. צילום: גל זהבי
חחח ציצים. אנחנו בני 15 וזה מצחיק. סופגניות המין של קרייזי באני. צילום: גל זהבי

המוגזמת: סופגניית צ׳יטוס | אור שפיץ

הקונדיטורית אור שפיץ ידועה כמי שלא חוסכת בסוכר, ולרוב אנחנו מודים לה על כך, אבל סופגניית הצ׳יטוס שרקחה בשיתוף פעולה עם צ׳יטוס הייתה קצת יותר מדי אפילו עבורנו. ראשית שלא באשמת שפיץ, חטיף ששמים באוויר הפתוח סופח לחות ונותר, ובכן, לח. לכן הצ׳יטוס שמעטרים את הסופגניה הם לא הכי פריכים בחבילה, או בכלל. שנית, היא ממולאת בקרם עוגת גבינה מתוק עד לעייפות, ריבת חלב וקוביית בלונדיז מלמעלה. בקיצור, לא רק סופגנייה יקרה, אלא גם אחת שצריכה להוריד ווליום.
18 ש״ח, בוגרשוב 3

המושחתת: סופגניית נתניהו ולפיד | גולדיס

גולדיס היא מאפייה ירושלמית כשרה למהדרין, ברמת בד״ץ העדה החרדית – ולא סתם. בימים כתיקונם היא מגישה אוכל מוכן אשכנזי קלאסי, אבל בחנוכה הנוכחי גילתה תעוזה אמיתית שממנה לא יכולנו להתעלם. בתפריט הסופגניות שלהם מככבת לא אחרת מאשר "סופגנייה בטעם נתניהו", עם עוגיות בלונדי וציפוי שמפנייה ורודה. עוד בתפריט מצאנו "סופגנייה בטעם לפיד", שלא נעים לספר, אבל היא ריקה ובלי כלום. והכי גרוע, שמאלנים יקרים שלנו, היא "סופגניה בטעם מרץ" – לא סופגנייה ולא כלום. פשוט תמונה ריקה, שעולה 0.0 ש"ח. מי אמר שלימין אין חוש הומור? אגב, תוכלו למצוא שם גם סופגניות אסאדו, סופגניות שניצל וסופגנייה עם פטה כבד וריבת אוכמניות. דברים מוזרים קורים בירושלים.
10 ש״ח לנתניהו, שישה ש״ח ללפיד. עזרת תורה 18, ירושלים. לאתר

בואי שרה'לה, אוכלים. סופגניית ביבי. צילום: יח"צ גולדיס
בואי שרה'לה, אוכלים. סופגניית ביבי. צילום: יח"צ גולדיס

>> לא הכל מופרע: יש לנו גם רשימת הסופגניות הכי טובות שיצאו השנה

המשבר זהות: סופגסון | pop and pope bakery

לא תמצאו אותנו מדברים סרה או מזכירים קלוריות לשמצה. זה לא הקטע שלנו, וזה הכי חנוכה של שנה שעברה. חוץ מזה הסופגסונים של עופר בן נתן הם מהדברים הטעימים והנכונים שאכלנו, אבל אנחנו בכל זאת במעמד בו אנחנו חייבים לשאול – האם לכך התכוון פך השמן? האם יהודה המכבי חלם על סופגנייה מבצק קרואסון מטוגן, ממולא בנדיבות יתרה ומצופה בסוכר? לא בטוח.
32 ש״ח, מגדלי הארבעה, הארבעה 27

מה אני? מי אני? סופגסון של pop and pope bakery קרדיט יעל יצחקי
מה אני? מי אני? סופגסון של pop and pope bakery קרדיט יעל יצחקי

הבלתי אפשרית: Truffle praline | רולדין

גם כאן אין טעם לערער על הטעם – אלא רק על הצורה. סופגניית הטראפל פרלין של רולדין מורכבת מקרם פרלינה ומסקרפונה, קרמו שוקולד חלב ומריר, ומכוסה כולו בשברי שוקולד חלב מלמעלה, מה שהופך את העניין למסובך. ברגע שבאנו לקחת ביס מלא תשוקה, הכל התפזר ונפל. נותרנו עם סופגנייה שוקולדית טובה, אבל בלי כל הדאווינים מלמעלה, שהיו מה שהביא אותנו לנגוס בסופגנייה מלכתחילה. זוהי קריאה לארכיטקט הסופגניות של רולדין: תכננן יותר טוב בפעם הבאה בבקשה. למעננו.
16 ש״ח, להזמנה באתר

די נו אתם לא אמיתיים. סופגניית טראפלס של רולדין. צילום: רונן מנגן
די נו אתם לא אמיתיים. סופגניית טראפלס של רולדין. צילום: רונן מנגן

היקרה מדי: סופגנייה עם ריבת תות | נורדיניו

אנחנו מעריכים ואוהבים את פועלם של נורדיניו בתחומי הפטיסרי באשר הם, אבל 12 ש״ח לסופגנייה קלאסית עם ריבת תות? נחנקנו טעטע. כן היא מופלאה, אבל בחייכם. סופגנייה קלאסית היא מוצר צריכה בסיסי, ותריסר זוזי לחתיכה זה פשוט לא הגיוני. גם אם קטפתם את התותים אחד-אחד מהעץ, לא מדובר בחומרי גלם יקרים. מה המכבים היו אומרים על זה?
12 ש״ח, לאתר

אנחנו ממש מעדיפים את המאריטוצי של נורדיניו (צילום: שרון יערי)
אנחנו ממש מעדיפים את המאריטוצי של נורדיניו (צילום: שרון יערי)

הבינלאומית: סופגניית קינוחי העולם | ספירנקלס בייקרי

במאפייה האמריקאית יצרו קולקציית סופגניות בינלאומית בה לכל סופגנייה נוסף קינוח מהעולם. הרעיון יפה, מקסים ואוניברסלי. בפועל, רק נסו לאכול סופגנייה ממולאת עם וופל בלגי בראשה (נחשו מאיזה ארץ), או כזו עם קרואסון שלם מלמעלה (צרפת כמובן). מדובר באתגר, בלשון המעטה. ואם כבר נאכל סופגנייה, סביר להניח שלא נרצה קרואסון יחד איתה. יש גם אלפחורס לארגנטינאים לסגולה במונדיאל, המבורגר גומי קטן לאמריקאים ושערות קדאיף ומילוי כנאפה לישראלים. גימיקי, אבל יש להודות שחמוד.
16 ש״ח, יגאל אלון 94

צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של ספירנקלס בייקרי @sprinklestlv
צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של ספירנקלס בייקרי @sprinklestlv