סטיבי פארל על קצה המזלג

במסעדת קופי בר יתארח סטיבי פארל, ממסעדת Craft London

Craft London. צילום: יח"צ
Craft London. צילום: יח"צ
2 בנובמבר 2015

כשבגיל 25 אתה זוכה בתואר השף הצעיר הטוב ביותר בבריטניה, הגיוני לגמרי שכעבור חמש שנים תחזיק בפרויקט גרנדיוזי החולש על שלוש קומות בפארק גריניץ'. סטיבי פארל פתח השנה את קראפט לונדון, המסעדה השלישית שלו, עם מעצב העל טום דיקסון בבניין בעיצובו של מארק בארפילד. מדובר במסעדה, קפה, בר קוקטיילים וחנות שכפופים לחזון המטבח הבריטי החדש של פארל, שברקורד שלו שלושה ספרי בישול, סדרת דוקו על תבלינים ("Spice Trip"), טורי אוכל ב"טלגרף", וכאמור – שתי מסעדות נוספות: Dock Kitchen ו־Rotorinou. אצל פארל פנאטיות היא שם המשחק.

במסעדה הוא קולה קפה ומעשן דגים, ובגינה שלה מגדלים ירקות, פירות, תבלינים וגם דבורים בכוורות. המנות חדשניות בכל מובן, למשל ברווז אפוי בחֵמר בתוספת דבש, שעועית רחבה, מיסו, גזרים מוחמצים וכרוב. בתל אביב הוא יגיש ברווז במיסו ומולסה אפוי בחמר (מנה לזוג); ולוקוס בג'וספר, אספרגוס ים כבוש, מנגולד, תפוחים וחזרת.

Craft London. צילום: יח"צ
Craft London. צילום: יח"צ

3 שאלות בוערות לסטיבי פארל

מה סוד ההצלחה שלך?

"אנחנו מבשלים מה שאנחנו אוהבים ואוהבים מה שאנחנו מבשלים".

מה עצת הבישול הכי טובה שקיבלת?

"שמור על זה פשוט, טמבל".

את מי הכי התרגשת להאכיל?

"המנטורית שלי, רוז גריי, שייסדה את הריבר קפה. היא הגיעה למסעדה הראשונה שלי ממש לפני שמתה".

אוהד סולמון, שף הקופי בר: "פארל הוא שף שמכוון גבוה ועובד עם חומרי גלם מקומיים בלבד. לכן הוא לא יעבוד עם טחינה שהשומשום שבה מיובא מאתיופיה, למשל, אלא יעדיף לטחון אותה בעצמו. הוא טייל המון בעולם ומציג מטבח מודרני, יצירתי ומרתק. תשכחו ממה שאתם יודעים על המטבח הבריטי".
9.11־14.11 בקופי בר, יד חרוצים 14, 6889696־03