חוכמת רחוב: בלי יומרות ובלי טרנדים, הסטריטס חוגג יום הולדת 16

הסטריטס מימין לשמאל: נדב נאמן, רני עופר ויונתן גרינברג (צילום רן בירן)
הסטריטס מימין לשמאל: נדב נאמן, רני עופר ויונתן גרינברג (צילום רן בירן)

בית הקפה הותיק בקינג ג'ורג' חוגג סוויט סיקסטין, ולרגל החגיגות מצטרפים אליהם במטבח שמות כמו בנצי ארבל, אופיר גוטמן (סון רון) ואחרים. ועוד יותר לרגל החגיגות, בקרוב הם גם יחזרו לפעול 24/7

16 במרץ 2023

תגידו מזל טוב לבית קפה הסטריטס, שמציין ממש בימים אלה לא פחות מסוויט סיקסטין. היו בתי קפה טרנדיים ואופנתיים ממנו, היו קטנים ומתוחכמים ממנו, אבל רק בסטריטס יכולת לפגוש את האקס שלך בעודך אוכלת סלט שגית באמצע הלילה עם הלפטופ לפני מבחן (סתם, דוגמא פיקטיבית לגמרי) או לריב עם הורייך בקולי קולות תוך בליסה של טוסט גבנ"צ (סתם, עוד דוגמא דמיונית לחלוטין, למה אתם שואלים?).

>> פירגון למתחרים ורומנטיקה של צלחות ישנות .זו העיר של אנשי הסטריטס

"שום דבר לא מובן מאליו ואנחנו אסירי תודה, ההצלחה של המקום לא הייתה מיידית", מסרו הבעלים – נדב נאמן, רני עופר ויונתן גרינברג לרגל המאורע, "נאבקנו במשך שנתיים למצוא את הזהות שלנו, להבין מה רוצים מאיתנו ומה יש לנו להציע. והבנו שאנחנו רוצים לתת מענה לתושבי השכונה והעיר, כולל תיירי פנים וחוץ, לכל צורך. קפה, ארוחת בוקר, צהריים, דרינק בערב, מקום להפגש, מקום לעבוד, מקום לספוג בו אוירה ולצאת, ולו לרגע, מהיומיום".

לא רבים עם אנשי הלפטופים, סתם מאכילים אותם. הסטריטס (צילום: רן בירן)
לא רבים עם אנשי הלפטופים, סתם מאכילים אותם. הסטריטס (צילום: רן בירן)

הסטריטס ידע גם תקופות הפכפכות, איך התמודדותם איתן?
"כשהחלה מהפכת הויי-פיי, למשל, בחרנו שלא להתלונן על אנשים שיושבים שעות ועובדים או גולשים או כותבים עבודות. הבנו שזה לא הולך להשתנות אז במקום זאת השקענו בויי-פיי חזק". מי האמין שפעם לא היה ויי-פיי? ובכן, בסטריטס זוכרים גם את הימים הפרהיסטוריים האלו.

אז איך חוגגים? לכבוד יום ההולדת מארחים בסטריטס בשישי ובשבת את השפים אביתר מלכה, בנצי ארבל, לילי בן שלום, ג'ק וחמודי (דלידה) ואופיר גוטמן (סון רון). כל אחד מהשפים רקח מנה שתוגש בארוחות בוקר בסופ"שים של חודש מרץ, בשישי ובשבת: אביתר מלכה יכין בעבורכם טארטין של תבשיל של כרישה בחמאה חומה שיוגש מעל לחם מחמצת קריספי ועליו ביצה עלומה, פרמזן ועירית. בנצי ארבל הלך על מוצרלה קרוסו – טוסט מוצרלה שמוגש בלחם קסטן לבן שעובר ציפוי בפרורי לחם ואז טיגון שמתיך את הגבינה והופך את כל העסק לקריספי במיוחד. מאמא מיה, זה נשמע טעים. 

בנצי ארבל, יתארח בסטריטס (צילום: רן בירן)
בנצי ארבל, יתארח בסטריטס (צילום: רן בירן)

ג׳ק וחמודי יגישו את הטייק אוף שלהם למוזלי עם יוגורט כבשים ובקר מעורבב עם חמאה חומה, פירות מיובשים חמוציות, אוכמניות, דובדבנים,תאנים, משמשים, שקדים קלויים, קרעי בייגלה ירושלמי וזעתר טרי; אופיר גוטמן מסון רון על סלט ירוקים שכולל תרד, קייל, עשבי תיבול לרוב, פטריות פורטבלו, עדשים, ביצה רכה-קשה ומקרל מעושן ברוטב צ'אטני ירוק (תהיה גם אופציה טבעונית עם טופו) ולילי בן שלום לא תקפח אותנו ודואגת לאצ'רולי – בצק חלב שמרים קריספי, עמוס גבינות ויוגורט, שיוגש עם סלט רענן ורטבים מסורתיים מעשה ידיה של לילי. וןכמובן שגם המנות הקלאסיות יהיו בתפריט – אבוקדו טוסט לא שכחנו אותך. 

חוץ מזה – קוקטיילים, כמובן, יינות מבעבעים ומשקאות רעננים על בסיס פרייה, וכל אלה ב16 ש"ח בלבד לכבוד המועד החגיגי והלא עגול. והכי חשוב – בעתיד הקרוב מדיניות ה-24/7 (כרגע המקום פתוח מסביב לשעון רק בסוף השבוע) צפויה לחזור בקרוב. עכשיו ככה חוגגים יום הולדת.

סטריטס, המלך ג'ורג' 70, שישי ושבת עד לסוף חודש מרץ, 9:00-16:00