מסע אל הדרום: מרתון סיורים בשכונות וביפו בחול המועד

תראו, יום אחד כל זה יהיה ג'נטריפיקציה. סיור בדרום תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תראו, יום אחד כל זה יהיה ג'נטריפיקציה. סיור בדרום תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

תרבות, היסטוריה וקולינריה מקומית, השילוש הקדוש של הסיורים העירוניים בתל אביב, יככבו במרתון הסיורים שמציעה עיריית תל אביב-יפו בדרום העיר וביפו לכבוד חול המועד סוכות. אין סיבה לצאת מהעיר

12 בספטמבר 2021

סיורים עירוניים בתל אביב הפכו ללהיט גדול בעידן הקורונה – לא שהם לא היו להיט קודם לכן, אבל עכשיו עוד יותר – ועיריית תל-אביב-יפו שחולשת על חלק נכבד מהיצע הסיורים המקומי באמצעות מפעלות דיגיתל נערכת לספק את הביקוש: בחול המועד סוכות יתקיים פסטיבל סיורים מרתוני בשכונות דרום העיר וביפו.

הפסטיבל יכלול מעל 40 סיורים, עשרות מדריכים ומאות פינות נסתרות, ביניהם: סיורי משפחות בעלי תוכן מגוון הנוגעים באינספור היבטים ותחומים – היסטוריה, דת, תרבות, אמנות, אוכל וספרות. כחלק ממאמצי העירייה להבליט את ערכי הקהילה, התרבות והמורשת של תושבי שכונות דרום העיר, בחרה העירייה לקיים את פסטיבל הסיורים בשכונות אלה ולספר את סיפורן, במטרה לחזק את הזיקה של התושבים לסביבת מגוריהם ולחשוף את השכונות בפני תושבים מאזורים אחרים בעיר והציבור הרחב.

בין הסיורים הייחודיים שייערכו במסגרת הפסטיבל: סיור בתי כנסת בשכונת התקווה, עושים שוק על אופניים בשד' ירושלים, סיור ריקודים ומוזיקה באזניות ברחבי יפו, "לאכול, להתפלל, לסייר" – אירוע תפילה בשכונת שפירא בבית כנסת היכל יצחק, "בתים מארחים" – תיירות קהילתית בשכונת התקווה וביפו, סיור בפארק המסילה על תוואי הרכבת הקלה, אמנות רחוב בין הנגריות והמוסכים בפלורנטין, סיורי טעימות בשוק לוינסקי, בשוק התקווה ובשוק הפשפשים, "שלוש דתות ואלוהים אחד" – סיור בשכונת עג'מי וגלריות פתוחות בקריית המלאכה.

הסיורים יתקיימו במרחב האוויר הפתוח ויהיו פתוחים לקהל הרחב בתשלום של 80-60 ש"ח. הטבות למחזיקי כרטיס דיגיתל 1+1 על הסיורים (לא כולל סיורי טעימות). ההשתתפות בהרשמה מראש בלבד. כל הפרטים כאן.