אהלן חושך: המחזמר על סיימון וגרפונקל מגיע לישראל

"הסיפור של סיימון וגרפונקל" (צילום: Hamish Gill)
"הסיפור של סיימון וגרפונקל" (צילום: Hamish Gill)

הסיפור של הצמד הכי מסוכסך שאי פעם עשה הרמוניות קוליות ביחד הפך למחזמר (כי איחוד של השניים אתם כבר לא תקבלו) ומגיע לישראל, עם כל הלהיטים, הריבים והרכילויות שמאחורי הקלעים

22 בנובמבר 2022

היה היה פול סיימון, והיה היה ארט גרפונקל. כך, אנחנו מניחים, נפתח המחזמר "הסיפור של סיימון וגרפונקל", שישוב בקרוב לישראל לארבע הופעות בלבד, אחרי שנים של ריצה מוצלחת של במות העולם. אז כן, זאת לא הופעה של סיימון וגרפונקל, אבל זה הכי קרוב שתוכלו לקבל כיום (אם לא מספיק שהשניים לא בדיוק הסתדרו אחד עם השני לאורך רוב שנות חייהם, סיימון גם פרש מהופעות ב-2018) – את גרסת הווסט אנד הלונדוני, עם כל הלהיטים ההכרחיים – "Sound of Silence", "Mrs. Robinson", "The Boxer" ועוד ועוד.

אבל גם אם העיקר במחזמר הזה הוא רשימת השירים הקלאסיים (כמו ללחוץ This Is Simon & Garfunkel בספוטיפיי, רק בלייב), יש פה גם את הסיפור של צמד הנערים היהודים מקווינס, שהתחילו כצמד תחת השם טום וג'רי (וואו, איזה מזל שהם החליפו את השם) ונחתו בדיוק בהתפוצצות סצינת הפולק הניו יורקית – עם הקריירה האדירה בשנות ה-60 וה-70, הסכסוכים, הריבים, קריירת הסולו (טוב, בעיקר קריירת הסולו של סיימון, בואו נודה בזה) ועד לאיחוד ההיסטורי בסנטרל פארק בניו יורק ב-1981. איחוד שאחריו שוב פעם פול סיימון אמר משהו מתנשא, ארט גרפונקל לקח ללב והשניים לא כל כך דיברו שוב, עד הבערך-איחוד הבא, אבל עדיין איחוד היסטורי. או כפי שסיימון אמר בראיון לפני כמה שנים: "אנחנו לא מסתדרים אחד עם השני, אז זה גם לא כיף לנו לעשות הרמוניות קוליות ביחד".

"הסיפור של סיימון וגרפונקל", 31.1-4.2, תיאטרון גשר, אודיטוריום חיפה ותיאטרון ירושלים. 250-320 ש"ח, פרטים וכרטיסים כאן