דגים, משלוחים ואוכל משוגע: זה מה שאכלנו בתל אביב ב-2019

כמו מדינת האם שלה, גם בתל אביב השנה החולפת לא ממש התאפיינה ביציבות, בטח כשזה נוגע לסצנה הקולינרית. אז מה היה לנו? בעיקר פוטו אופ מעולים לאינסטוש

הכרמל 40 (צילום: רן בירן)
הכרמל 40 (צילום: רן בירן)
8 בדצמבר 2019

משלוחים להמונים

מי זוכר את הימים שבהם אופציות המשלוחים הסתכמו בפיצה, המבורגר או סושי? וולט, שהחלה לפעול באמצע 2018, שינתה את חוקי המשחק והפכה את כולנו לבטטות כורסה שרגילות ליישם כל תשוקה קולינרית בלחיצת כפתור תוך חצי שעה גג. חברות משלוחים נוספות מנסות להיכנס למגרש, אבל לעת עתה השליחים הכחולים לוקחים את כל הקופה.

לקחו את כל הקופה. שליח וולט (צילום: Shutterstock)
לקחו את כל הקופה. שליח וולט (צילום: Shutterstock)

הרבה דגים בים

זה התחיל עוד בסוף השנה שעברה, עם הפתיחה של אייבי של אסף דוקטור, שכבר נחשבת לאחת המסעדות הטובות בעיר. השנה הצטרפו אליה נומי של יורם ניצן (מול ים), בר הדגים של בטשון, מסעדת שיינע, אנימאר החדשה של הלל תווקלי במלון דן ועד סוף השנה ייפתחו גם YAM המסקרנת של מאיר אדוני בירושלים ושאראק של דן שמולוביץ' (אקס סבידה העכואית) בתל אביב.

בטשון (צילום: נמרוד סונדרס)
בטשון (צילום: נמרוד סונדרס)

השיגועים באים

המבורגר סודי שמזמינים בוואטסאפ, פיצה שיורדת עם מנוף מגג בניין ומסעדה שמקבלים בה מנות בהפתעה: 2019 הייתה שנת השיגועים. איך האוכל בכל המקומות האלה? מה זה משנה אם כבר יש תמונה לאינסטגרם וסיפור מעניין.

סודי בהחלט (צילום: נמרוד סונדרס)
סודי בהחלט (צילום: נמרוד סונדרס)

ארוחה בהוטל

עד לא מזמן צירוף המילים "מסעדה בבית מלון" היה נחשב לכמעט גס בקרב הפודיס המקומיים, אבל המהפך, שהחל עוד לפני השנה הנוכחית עם דיינינגס ואלנה במלון נורמן וקפה נורדוי במלון נורדוי, קיבל השנה חיזוק משמעותי עם מסעדות וברים מרשימים במיוחד – ג'ורג' וג'ון במלון דריסקו, פנטסטיק של אריאל לייזגולד במלון פורט אנד בלו, בר 51 של מושיקו גמליאלי במלון רנומה ואנימאר שהחליפה את הולה במלון דן.

רום סרוויס פליז. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)
רום סרוויס פליז. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)

עידן הפסטיבלים

בכל שנה תל אביב חוגגת עם לא מעט אירועי אוכל מיוחדים, אבל נדמה לנו שהשנה חגגנו אפילו יותר מהרגיל: פסטיבלי בראנצ'ים שחורים ואחרים, פסטיבל הפיצות הווירטואלי, חודש ההמבורגרים, פסטיבל אוכל תאילנדי בנחלת בנימין וכמובן גם הסיבוב השנתי של פסטיבל תלאביב EAT בגן צ'ארלסקלור, שהיה השנה גדול ומרשים מתמיד.

לחם הוא הפיתה החדשה

אם בשנים האחרונות מילאו את העיר דוכני פיתות מסוגים שונים, השנה העיר התמלאה בכריכים שווים במיוחד: למשל בצ'נטרו החדשה בלוינסקי, כריך הדגים הטורקי בכרמל 40, כריכים מושקעים ב-eats החדשה בשינקין, והסנדוויץ' הטוניסאי השווה בשוק התקווה. אם עוד לא השתכנעתם, לכו לראות את הוויטרינה של מעדניית נורדיניו עם כריכי הבגט הענקיים העמוסים כל טוב ואל תפספסו את כריך סלט הביצים המופלא.

נס הלחם והדגים. הכרמל 40 (צילום: רן בירן)
נס הלחם והדגים. הכרמל 40 (צילום: רן בירן)