אחרי 20 שנה: מסעדת סינג לונג שוב נסגרת

המסעדה הסינית מחפשת חלל חדש בדרום תל אביב, ועד אז תוציא רק משלוחים וטייק אוויי. הבעלים: שכונת שפירא הפכה לנווה שאנן, אנשים פוחדים להגיע

סינג לונג (צילום: אנטולי מיכאלו)
סינג לונג (צילום: אנטולי מיכאלו)
25 בדצמבר 2019

כולם מדברים על שכונת שפירא כבוננזה הנדל"נית החדשה של תל אביב. קפה שפירא, הבר אטלס שפירא ומסעדת חנן מרגילן הוותיקה מושכים קהל, וכתבות בתקשורת מכריזות על התעוררות באזור. לכן מפתיע לשמוע שדווקא עכשיו מקפלים במסעדת סינג לונג את השולחנות ומצמצמים פעילות. אחרי 20 שנה באותו לוקיישן ועם מעמד של עוגן בשכונה, החליט הבעלים יובל פוקס לסגור זמנית את הפלור כצעד ראשון לקראת מעבר. "השכירות מסתיימת בסוף השנה", הוא מסביר. "כרגע עוד לא נמצא מקום חדש ולכן השארנו משלוחים וטייק אוויי בלבד, ללא אזור ישיבה. אני מקווה שבאפריל נפתח מחדש. יש כבר מקומות על הכוונת בדרום תל אביב אבל לא בשפירא. בשנה האחרונה קרה משהו לא נעים בשכונה – שינוי של הסביבה ושל התמהיל האנושי שפחות מאפשר לאנשים להגיע".

למרות הג'נטריפיקציה?
"יש הבדל בין הדיבור ובין מה שקורה בפועל. אני לא רואה עתיד לשפירא לצערי. עובדתית כרגע אי הטיפול בשכונת שפירא הפך אותה להיות כמו נווה שאנן ושכונת התקווה מבחינת ביטחון אישי. אנשים פוחדים להגיע. אם החוזה היה נמשך הייתי נשאר, אבל כשנוצרה ההזדמנות לצאת החלטתי לנצל אותה".

View this post on Instagram

Ying Yeng | Sing Long

A post shared by Dan Toren (@picdigger) on

סינג לונג פועלת כבר 20 שנה באותו חלל בירכתי התחנה המרכזית החדשה. היא הוקמה על ידי משפחת הואן, שהגיעה לארץ מסין באמצע שנות ה-70 בעקבות יוזמה של ראש הממשלה דאז מנחם בגין. אב המשפחה ניהל את המסעדה עד לפרישתו בשנת 2017. בתום חודש שבו הייתה המסעדה מושבתת מסיבות משפטיות היא נפתחה מחדש על ידי פוקס, שהיה בצוות העובדים. רוח המקום נשמרה, למעט שדרוג קל בעיצוב ומתיחת פנים קטנה לתפריט: לאגרול, למרק התירס ולעוף חמוץ-מתוק המיתולוגי, קלאסיקות אייטיז אהובות, נוספו מנות עכשוויות כמו צ'ילי יבש – רוטב חמוץ-מתוק-חריף וירקות שמוגשים עם עוף, בקר או טופו. החל מ-1 בינואר אפשר יהיה לקבל את כולם במשלוח דרך וולט ובטייק אוויי בלבד, עד למציאת לוקיישן חדש. "עדיין נישאר בדרום תל אביב – בפלורנטין או באזור יפו-סלמה", מבטיח פוקס. "נמשיך לעשות אותו אוכל ולשמור על הקו הסיני האמיתי והלא מתחכם. גם המחירים יישארו כמו שהם כל עוד לא יקשו עלינו".

← סינג לונג, סלמה 134 תל אביב, 03-5375184