"סיפורה של שפחה" עונה 2 פרק 13 (ואחרון): כל התותחים הכבדים נשלפו

סיום העונה הותיר מיליון שאלות פתוחות, והגדולה מכולן היא מה לעזאזל ג'ון מתכננת לעשות? בונוס: פלייליסט השירים הכי טובים בעונה. "סיפורה של שפחה" עונה 2 פרק 13 (ספוילרים)

מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
12 ביולי 2018

אלוהות אדירות! כל התותחים הכבדים נשלפו בפרק האחרון לעונה, ולמרות שהוא רחוק מלהיות מושלם, העברתי את רבע השעה האחרונה שלו בצעקות היסטריות על המסך ("תעלי כבר! למה את לא עולה???? מה את עושה???!"). הפרקים האחרונים רצו ממש מהר ולמרות כל הכיף והריגוש שבאו עם כל השינויים האלה, הם ממש עשו חשק שההפסקה הארוכה עד הפרק הראשון של עונה 3 תגיע כבר, שאחריה (לפחות בחלומות שלי) הסדרה תעשה אחורה פנה לפני שהיא הופכת סופית לאופרת סבון דיסטופית. כן, זאת הייתה עונה בסדר גמור, אבל לא מפוקסת, לא אחידה ומפוזרת, שנתנה המון זמן מסך לדברים שאנחנו כבר יודעים ומעט מדי ממנו למהלכים הפזיזים שהיו אמורים לקחת זמן ולהתפתח יפה.

קחו לדוגמה את עלילת "ג'ון כמעט בורחת" השלישית של העונה, שהייתה תכל'ס "דאוס אקס מרת'ה". איפה הייתן עד עכשיו, חמודות? מה זה המחתרת הזו בעצם? מי מפעיל אותה? איך? מה? למה דווקא היום? כל העניין כל כך אקראי שזה גרם לי לתהות אם באמת מחכים שם שתתחיל שריפה באופן ספונטני ורק אז ממהרים להבריח איזו שפחה או שתיים. ועם זאת, איזה פאקינג מעולה זה היה! מפגש הפסגה של המרת'ות, הפרידה של סרינה מניקול, ניק מונע מפרד לצאת מהבית, המפקד לורנס רוקד לצלילי אנני לנוקס, ג'ון ואמילי מתאחדות, הטוויסט הסופי! אבל תכלס, בעיקר המפקד לורנס רוקד. הרגע הכי מדהים של העונה (סתם. ברור שג'נין ושרלוט היו השיא של העונה).

עוד כתבות מעניינות:
"סיפורה של שפחה" עונה 3: כל מה שצריך לדעת
נפרדים מ"סיפורה": הצצה מדהימה מאחורי הקלעים
איזו דמות אתן (ואתם) מ"סיפורה של שפחה"?

הרבה שאלות פתוחות נשארו מהפרק הזה, אבל הגדולה מכולן היא מה לעזאזל יהיה הצעד הבא של ג'ון. מובן מאליו שהיא לא יכולה לחזור לבית של הווטרפורדים בלי התינוקת, היא גם לא תסתתר בבית נטוש או מתחת לגשר במחוז שמלא ברעיות ושפחות שמכירות אותה. הצעד הכי סביר הוא לעקוב אחרי המפקד לורנס, אבל היא לא באמת יודעת איפה הוא גר. הייתי רוצה לחשוב שיש לה שמץ של תוכנית, אבל אחרי שתי עונות אפשר כבר להודות ש"תוכניות הבריחה" של ג'ון מבוססות על חשיבה יוצרת מציאות סטייל "הסוד". אולי היא תחשוב ממש חזק על זה שהיא צריכה מקום להסתתר בו ואז תבוא איזה מרת'ה ותגיד לה, "היי, רוצה במקרה להתחזות למרת'ה ולעבוד במחוז של הבת האבודה שאת רוצה להציל ולהימלט איתה?".

מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

אבל קרו בפרק הזה עוד דברים חוץ מההחלטה של ג'ון להישאר והאשכרה בריחה של אמילי וניקול. החתרנות הפתאומית של נשות המפקדים היא עלילה שהייתה יכולה להחזיק פרק שלם ואפילו קשת עלילתית של כמה פרקים, אבל משום מה הוחלט להשאיר אותה ממש לרגע האחרון, כמהלך סיום לעלילות סרינה נגד פרד. ברור שמה שידחוף את סרינה שוב לקו האש הוא האיסור על הנשים לקרוא ולכתוב, והיה חכם מצדה למסגר את המאבק הזה סביב הקריאה בתנ"ך. הלידה של ניקול והמוות של עדן שיחקו גם הם תפקיד בסיפור. ועדיין, זאת סרינה. היא אמורה לדעת טוב יותר מאשר פשוט להתפרץ לישיבת מפקדים ולהזכיר להם שהיא לא אנאלפבתית. זה אפילו לא היה נראה כמו צעד נואש, סתם בחירה לא כל כך נכונה שסרינה שכנעה את עצמה שהיא הרבה פחות רדיקלית ממה שהייתה באמת.

סרינוש, החבורה שבפניה את מופיעה שיעבדה קבוצות אוכלוסיה שלמות כדי שהנשים יבשלו להם אוכל ויילדו להם ילדים. אתן חייבות להשתמש ביתרונות שלכן במקום ללכת ראש בקיר. אתן יכולות למשל, אה… אממ… אוקיי, בסדר, אין להן יתרונות לנצל. כשמישהי אחרת מבשלת, מנקה, מתרבה, נוהגת ומטפלת בילדים בשבילך, אין לך הרבה מה לעשות כדי שלבעלך הבכיר בדיקטטורה מטורללת יהיה אכפת מזה שאת לא מרוצה. איך אמר המפקד לורנס? "איך אני אמור לתגמל עובדים אם אני לא יכול להעלות משכורות?". זה לא שלמישהו יהיה אכפת אם כל הנשים יפסיקו פתאום לרקום סוודרים ולהשקות את הסחלבים שלהן.

בעונה השנייה "סיפורה של שפחה" היא כבר יותר מ"פי אלף יותר תרבות האונס" – היא סדרה על החיים הבלתי אפשריים בחברה דיקטטורית ומשועבדת, לא רק של הנשים בתחתית שרשרת המזון אלא של כולם. בפרק הזה ספציפית חוזר הרעיון שגם בתוך המשפחה אי אפשר לסמוך על אף אחד. סרינה נופלת כי היא מאמינה באהבה לא פחות מאשר באלוהים. כמו עדן, שלרגע לא חשדה שאביה שראה בה את "האור בחייו" יהיה זה שיביא ללכידתה ומותה, גם סרינה חשבה שפרד ינסה להילחם על הדבר הקטן האחד שהיא מבקשת, שהמפקדים מחשיבים את הרעיות שלהם כדמויות בעלות ערך בחייהם. על הטעות הדרמטית הזו היא שילמה באצבע. הקורבן הזה הוא שאיפשר לה להיפרד מניקול ולדעת שחיים במקום אחר הם הבחירה הנכונה עבורה. קצת קיוויתי שג'ון תציע לה להצטרף ולברוח איתה. טוב, אולי בעונה 3.

מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "סיפורה של שפחה" (צילום: באדיבות HOT)

קטנות אחרונות לעונה

1. ריטה ועדן אמנם לא היו משפחה אלא שתי נשים שסופחו למשפחה אחת, ובכל זאת ריטה מתענה על שלא "עזרה לה מספיק". זה כמובן קשור גם למחתרת המרת'ות, אבל ריטה הבינה אחרי מותה של עדן שהיא מעולם לא ראתה אותה באמת ולא נתנה לה מקום בלב שלה. היא לא ניסתה להבין מה מעסיק ומטריד אותה, ולא הייתה אדיבה כלפיה, כי היותה אשתו החוקית של מישהו שמה אותה בקאסטה גבוהה יותר מריטה. בקיצור, היא נפלה במניפולציה הגלעדית השקופה של הפרד ומשול.

2. אני באמת ממש מקווה שלידיה לא מתה. יש כל כך הרבה חארות בסדרה, למה להרוג את הרעה הכי כיפית?

3. אמילי במצב נפשי כל כך מחורבן שאני מפחדת שהיא תחטוף את ניקול, תקרא לה אוליבר 2 ותגדל אותה לבד בבקתה ביער. בכלל, מי הולך לגדל את הילדה הזו? מוירה ולוק? איזה חוק אמור לאפשר את זה?

4. רק באמצע מפגש האב-בת החמוד הבנתי שבעצם קוראים להם ניק וניקול. איך לעזאזל האגו של פרד אישר דבר כזה?

5. ג'ון נתנה כאפה לפרד! לא פוסלת את האפשרות שהוא הפעיל סוכנים רדומים בבית הספר של האנה שעושים עליה חרם עכשיו ומדביקים לה מסטיק (אורגני) לכיסא.

6. אני רוצה ספין אוף שהוא בעצם סיטקום על חייה של ג'נין בבית משפחת לורנס. בין הפרקים: "ההוא עם המסיבה עד חמש בבוקר", "מי שותה הכי הרבה טקילה בלי להקיא", "ערב הקריוקי הגדול מכולם" ו"סרינה באה לבקר, מעשנת ג'וינט וחופרת שעה על גתה".

7. כמתנת פרידה, הרכבתי פלייליסט חמוד עם כמה מהשירים הכי טובים שהופיעו בפסקול של עונה 2. יש כאן את קייט בוש, קאט פאוור, ריהאנה, גוון סטפני וגם כמה גברים. היה כיף, נתראה בעונה הבאה (אולי). תודה רבה לכולן ופליז תפסיקו להגיד "יבורך הפרי" כדי להביע שמחה, זה מביך.

← "סיפורה של שפחה" עונה 2 פרק 13 ואחרון, יום חמישי (12.7) בבוקר ב-HOT VOD וב-22:00 ב-HOT HBO (כל הפרקים יהיו זמינים ב-HOT VOD החל מיום שישי ה-13.7)

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד