להתראות טאלי אהוב: סלאם בומביי נסגרת

טאלי בסלאם בומביי. מפייסבוק
טאלי בסלאם בומביי. מפייסבוק

כשנתיים לאחר שעברה לחלל גדול יותר ביהודה הלוי, הדאבה הוותיקה לא הצליחה לשרוד - גם היא בגלל הקורונה. אנחנו כבר מתגעגעים לצ'יקן טיקה מסאלה

1 ביולי 2021

ביי ביי צ'יקן טיקה מסאלה, היה שלום אלו גובי: מסעדת סלאם בומביי נסגרת. הדאבה הודית הוותיקה לא הצליחה לשרוד את שנת הקורונה וכך נסגרת הדלת על מוסד משפחתי שמעטים מסוגו נותרו בעיר.

"אתמול היה היום האחרון", אומר השף והבעלים שי שורק בטון עצור. "הכל התחיל בקורונה וממנה כבר לא הצלחנו לחזור. זו הייתה החלטה לא פשוטה בכלל. לאחותי ולי יש אופציות טובות יותר אך עבור ההורים המשמעות היא יציאה לפנסיה. אבא נזקק להרבה שכנועים אך בסוף הוא הבין שזה הצעד הנכון".

סלאם בומביי הוקמה לפני 16 שנים על ידי הלל שורק, יליד בומביי, שאחרי 30 שנות עבודה כמסגר פתח מקום על בסיס מתכונים מבית אמו וסבתו. אשתו רינה הצטרפה למסעדה מיום הפתיחה ואחריה הגיעו הבן שי על תקן שף, והבת חן. המסעדה פעלה ברחוב אלנבי ולפני כשנתיים עברה לחלל מרווח יותר ברחוב יהודה הלוי. בלב התפריט עמד טאלי – מגש תבשילים בשרי או צמחוני/טבעוני שהכיל בין היתר צ'אנה מסאלה מגרגרי חומוס ברוטב קארי, פאקורה, תבשיל תפוחי אדמה אלו ג'ירה, דאל ואורז מתובל.

עמדת התבשילים בסלאם בומביי. עצוב וכבר לא חריף לנו. מתוך פייסבוק
עמדת התבשילים בסלאם בומביי. עצוב וכבר לא חריף לנו. מתוך פייסבוק

במהלך הקורונה התווספו מנות בפיתה ומשלוחים גם אל מעבר לגבולות תל אביב, אך לדברי שורק הסגירה הייתה בלתי נמנעת. במקום זאת הוא מתכנן להמשיך ולהגיש אוכל הודי בארוחות פרטיות, אירועי חברה ועוד. "אני הולך להיות שף פרטי ולהמשיך דברים שקרו במסעדה תחת הטייטל הפרטי שלי. המפעל המשפחתי יימשך בצורה אחרת". אנו כבר מתגעגעים.