האם יוצרי "סמוך על סול" עשו ספוילר לעונה החדשה? ברור שלא

"אני לא יכול להגיד את השם שלך, זה ספוילר". בראיין קרינסטון כוולטר ווייט ובוב אודנקרק כסול גודמן ב-"שובר שורות". צילום מסך
"אני לא יכול להגיד את השם שלך, זה ספוילר". בראיין קרינסטון כוולטר ווייט ובוב אודנקרק כסול גודמן ב-"שובר שורות". צילום מסך

צמד יוצרי הסדרה גילו לנו עוד לפני תחילת העונה שוולטר וג'סי הולכים להופיע באחד מפרקי העונה, והנה היום הוא מגיע - הפרק ה-11, שאפילו יקרא "ברייקינג באד". האם הגילוי הזה באמת הולך להרוס לכם? תתבגרו. אתם יודעים בדיוק מה שהם רוצים שתדעו

10 באפריל 2022

הטור פורסם לראשונה באתר "הספוילר" – תראו תראו

אחרי חמש עונות של תהיות וניחושים, בסוף השבוע האחרון יוצרי "סמוך על סול" אישרו את השמועה שהסתובבה באוויר הרבה זמן – בריאן קראנסטון ואהרון פול ישובו לגלם את וולטר וייט וג'סי פינקמן במהלך העונה הקרובה של הספינאוף המצליח. ואם אתם כועסים שפרט המידע הזה מופיע ממש כאן בשורה הראשונה, אז א. אתם נכנסתם לכתבה מבחירתכם החופשית. ב. די כבר, זה לא ספוילר. לא כל דבר הוא פאקינג ספוילר.

הידיעה המרעישה על שובם של קראנסטון ופול נחשפה במהלך כנס PaleyFest LA שהתקיים בשבוע האחרון באולם דולבי בהוליווד. שם, בעיצומו של פאנל שאלות עם היוצרים והשחקנים של "סמוך על סול", אחד מצמד היוצרים, פיטר גולד, ענה לשאלה על השתתפותם האפשרית בעונה האחרון של הסדרה. "אני לא רוצה להרוס דברים בשביל הקהל", הוא אמר, "אבל כן אגיד שהשאלה הראשונה שהיתה לנו כשהתחלנו את התכנית הייתה 'האם נראה את וולט וג'סי בסדרה?'. במקום להתחמק (מהשאלה), פשוט אגיד שכן. איך ובאיזה נסיבות או כל דבר אחר, את זה תצטרכו לגלות בעצמכם". מוקדם יותר בסופ"ש וינס גיליגאן, היוצר המוכר יותר, אמר למגזין Variety ש"זה יהיה חתיכת בושה אם התכנית תסתיים מבלי שהם (קראנסטון ופול) יופיעו, לא?".

החדשות, באופן טבעי, התפרשו במהרה ברחבי המדיה, אתרים רבים מיהרו לשלוף מהארכיון עיבודי תמונה שמציגים את וולטר בסוף דרכו לצד ג'ימי בתקופת הג'ין שלו, ואפילו עמוד הפייסבוק הרשמי של הסדרה מיהר לפרסם תמונה של שני כוכבי "שובר שורות" עם הלוגו של "סמוך על סול", והכיתוב "הם חוזרים". והמעריצים, ובכן… התפצלו. חלק שמחו על הקמיו הצפוי, חלק צפו את הקמיו המשמח וחלק פשוט התעצבנו על הספוילר. כן, שמעתם נכון, חלק מהמעריצים התעצבנו על הספוילר שיוצרי הסדרה עשו להם על הסדרה שהם יצרו ומחליטים מה הוא ספוילר ומה הוא לא.

הרי ברור שגולד וגיליאן לא פלטו את פרט המידע הזה במקרה. לא בכדי זה הסופ"ש הראשון ששניהם עונים על השאלה הזו, שנשאלה בערך מהיום הראשון שהוכרז על הספינאוף ל-"שובר שורות". הם החליטו לענות על השאלה הזו גם כדי שתפסיקו לשאול, וגם כי בשלב הזה, כפי שאפשר להסיק, אין שום ערך בלשמור את זה בסוד. הרי מדובר באנשים שהצליחו בעבר לשמור סודות משמעותיים, לבנות מתח מוצדק לסדרה וגם לייצר את אחד הסיומות הכי מספקות לסדרה. למה מישהו יכול לחשוב שהם יהרסו את הבנייה הנוכחית שלהם לסיום עונה בעבור שאלה של איזה מעריץ אחד בפאנל? תסמכו עליהם קצת.

>> הקרוסאובר שלא ידענו שצריך: "סמוך על סול" פוגש דוקו נוכלים

תגובת הנגד המוזרה הזו היא ללא צל של ספק חלק מתרבות הספוילרים המופרעת שהתפתחה בשנים האחרונות בקרב צופי טלוויזיה וקולנוע. החרדה מספוילר כבר כל כך נפוצה עד שצריך למצוא לזה שם קליט, כמו פומו אבל על הפחד לשמוע ספוילרים. סומו. טוב בעצם אולי עדיף שם יותר טוב. כך או כך, תרבות הספוילרים לא הולכת להיעלם בתקופה הקרובה. אם כבר, בהתחשב בתרגילי חנופה למעריצים סטייל "ספיידרמן" האחרון, הפחד מספוילרים רק יטופח, ינוהל ויירתם לטובת רווחים לאולפנים הגדולים והגופי השידור הקטנים. אבל אתם תמשיכו לפחד, ותרוצו למסך כמה שיותר מהר כדי שחס וחלילה אף אחד לא יגלה לכם כמה בצקי נראה טובי מגווייר לפני שתגלו בעצמכם.

מתח וציפייה לקראת יצירה זה דבר חיובי, ואפילו בעל ערך. יוצרים מתוחכמים ידעו איך לשחק ולנהל את המתח והציפיות של הצופים באופן החכם ביותר. אלו שנתקעים יותר מדי על הבלי-ספוילרים, גם מצד הקהל וגם מצד היוצרים (אני מסתכל עליך, מ. נייט שאמלאן), שוכחים שיצירה היא לא רק הסיפור, האורחים או ההפתעות. יצירה טלוויזיונית וקולנועית היא ערוב רב של פרטים ותמונות וצלילים ודמויות והופעות אורח ושורות דיאלוג ורעיונות ועוד אינספור חלקים קטנים שאף אחד מהם לבדו לא אמור להרוס את חוויית הצפיה. כי אם הסדרה שאתם צופים בה נהרסה בגלל ספוילר, היא כנראה לא אופיינה במספיק דברים מעניינים אחרים. ואנחנו יודעים שאפשר לסמוך על "סמוך על סול" שיש שם הרבה מעבר להופעת אורח, מרגשת ככל שתהיה.

סמוך על סול משודרת בימי שני ברשת AMC. הפרקים עולים לנטפליקס בימי רביעי וברביעי-חמישי ל-HOT, יס וסלקום TV