אם אפשר, ניקח את רוטב הצ'יפוטלה של מקדונלדס על כל המנות. תודה

מעושן קלות, ממש כמונו. מנות ה"סמוקי" של מקדונלדס. צילום: יח"צ מקדונלדס ישראל
מעושן קלות, ממש כמונו. מנות ה"סמוקי" של מקדונלדס. צילום: יח"צ מקדונלדס ישראל

רשת הפאסט-פוד השיקה רוטב צ'יפוטלה חדש (בצירוף שתי מנות המבוססות עליו) וקלעו לנו בול בבלוטות הטעם הנכונות. אבל בכל הנוגע לגלידת הפיסטוק החדשה, חוץ מהעובדה שהם קפצו על הטרנד באיחור של בן אל תבורי בשעת איסוף מהגן, יצאנו קצת פחות מרוצים

18 באוגוסט 2022

אני אוהב להתעדכן מה חדש במקדונלדס. כמו האפל של האוכל, כך גם מקדונלדס דואגים לחדש את המלאי בדגמים חדשים מדי פעם כדי שהדגם האחרון שטעמתם יהיה מיושן. ולעזאזל, זה עובד עלי בכל פעם מחדש. גלישה תמימה ביוטיוב הפילה עלי פרסומת מפתה לצמד מנות חדשות – סמוקי מגה קריספי צ'יקן וסמוקי ביג פרימיום – מה שבתורם גרם לי לרצות לטוס לסניף הקרוב לביתי ולהינות מהרוטב "צ'יפוטלה פיקנטי מעושן" המובטח. רק שאז הבנתי שאלו בעצם לא זוג מנות חדשות, אלא בעיקר רוטב חדש על מנות קיימות. מתי בפעם האחרונה הלכתם לאכול איפשהו רק עבור רוטב?

אני יודע מתי שלי. כלומר, לא מתי זה היה, אלא בעיקר איפה, ועבור איזה רוטב – בבורגראנץ', רוטב הברביקיו המקורי. לא, לא החרא הנוזלי הזרחני הזה שמשווקים שם עכשיו. אי אז כשהבורגרנץ' היה הגאווה הלאומית, רוטב הברביקיו הכתמתם שלהם היה סמיך, מעושן, עוקצני ופשוט מושלם על כל מנה, כי הוא היה משתלט עליה בטעמו העוצמתי. הייתי מגיע לסניף השכונתי ומבקש נקניקיה, ועם מלא רוטב ברביקיו. אפילו לא אהבתי נקניקיות, אבל הרוטב של הבורגראנץ' משך אותי לשם שוב ושוב.

>> שבוע שעבר היינו בקלאסיקה אחרת שקלעה בול באמצע, ולא במובן הטוב

אז הסכמתי (עם עצמי) לתת הזדמנות לרוטב של מקדונלדס, ועל הדרך לבדוק עוד ניסיון לחדש שעל פניו, נשמע מעט מביך – גלידת מקדונלדס בטעם פיסטוק, כי אף פעם לא מאוחר מדי לקפוץ על טרנד, נכון חברי הטיקטוקרים?! אה, אין לי חברים טיקטוקרים? זה כנראה כי אני זקן מדי, בדיוק כמו שמקדונלדס זקנים מכדי להגיע רק עכשיו לאובססיית הקראנץ' פיסטוק. נו שויין, יש רוטב ויש גלידה. משהו מזה חייב להיות טוב, חשבתי כשמבלי לשים לב, כבר עמדתי מול מסך ההזמנה.

טוב, טכנית אנחנו באמת באסיה. צילום: מתן שרון
טוב, טכנית אנחנו באמת באסיה. צילום: מתן שרון

מזל שמסכי ההזמנה של היום כל כך קלים לתפעול, ואני מודה שזה של מקדונלדס הוא אחד מהמצטיינים. הרי ההזמנה ממוכר שלא התחלף לו הקול תמיד היתה אחד החלקים הפחות מהנים בסניפי הרשת, כך שלחתוך את המתווך הזה עשה לכולם רק טוב. הזמנתי את הסמוקי ביג פרימיום בארוחה (59 ש"ח עם קולה וצ'יפס, 41 ש"ח בלי), מנה אחת של סמוקי מגה קריספי צ'יקן (34 ש"ח. אני אוהב מנות עם ארבע שמות) ואת הגלידה פיצוץ בטעם פיסטוק (16 ש"ח) והתיישבתי בנקודה הכי פחות דביקה בסניף. היי, זה מקדונלדס. ברומא התנהג כמו רומנים.

>> ב-KFC מתנהגים דווקא אחרת

עוד משלב האריזה היה ברור שמדובר במשהו קצת אחר מהרגיל – ולא, אני לא מתכוון לזה שהמנות הוגשו בקופסאות ביג אסיה. הכריכים היו גדולים מהרגיל – חלק מסדרת מוצרי הביג פרימיום, שבנויים על קציצות 250 גרם (לפני צליה) ולחמניות רחבות כתפיים. הביג פרימיום היה עסיסי – ככל שקציצת מקדונלדס יכולה להיות – ובסך הכל סיפק חוויית מקדונלדס מוצלחת מאוד, אבל הרוטב צ'יפוטלה הזה, שבעיני מקדונלדס הצדיק הגדרה חדשה לשני מנות… ובכן, לגמרי הצדיק את ההחלטה גם בעיני.

מה, אתם לא מזמינים מראש שתי ארוחות במקדונלדס? צילום: מתן שרון
מה, אתם לא מזמינים מראש שתי ארוחות במקדונלדס? צילום: מתן שרון

רוטב כזה מוצלח אני מתקשה למצוא גם במסעדות בשר הרבה יותר איכותיות מרשת הג'אנק-פוד. קודם כל, הוא מצדיק את כל ההבטחות על פיקנטיות (כלומר, לא חריף מדי, אבל בהחלט מעלה טיפה את חום הגוף ומעקצץ על הלשון) ועל טעם מעושן (הוא בעיקר הזכיר את רוטב ה-A1 המעושן, אבל עם טוויסט טעם הצ'יפוטלה), ולמעשה מכניס סוף סוף למקדונלדס גרסה משלהם לרוטב ברביקיו. אמנם לא כזה ברמתו של רוטב הבורגראנץ' הישן, אבל לא משהו שהיה במקדונלדס ברמה הזו עד כה.

עצרתי את אכילת הביג פרימיום באמצע, כי היה עוד את ארבעת השמות של הסמוקי מגה קריספי צ'יקן – כריך עמוס באופן מפתיע ביחס למחיר, עם ארבעה חתיכות עוף מטוגן בפריכות בינונית שיצרו שכבה עבה של בשר בתוכו, ומשום מה הרבה יותר רוטב מהבורגר. את המנה הזו כבר לא הצלחתי לעצור מלסיים. הרוטב הזה טעים מדי, משתלט בטעמו על כל המנה ובכך משנה אותה לחלוטין. למעשה, התלונה היחידה שיש לי על רוטב הצ'יפוטלה היא שאני לא יכול להזמין אותו עם כל שאר המנות במקדונלס – כתוספת למק דג, כמטבל לצ'יקן סלקט, כבסיס לגלידה פיצוץ וכאופציה לשתיה במכונת הסודה, תודה רונלד.

פחות ירוק מהחסה, וזה לא שהיא שיא הרעננות. גלידת הפיסטוק של מקדונלדס. צילום: מתן שרון
פחות ירוק מהחסה, וזה לא שהיא שיא הרעננות. גלידת הפיסטוק של מקדונלדס. צילום: מתן שרון

אה כן, נכון. היתה גם גלידת פיצוץ פיסטוק. כמעט שכחתי מרוב שזה היה זניח. אז לא רק שבמקרה הזה מקדונלדס קפצו על הטרנד באיחור של בן אל תבורי בשעת איסוף מהגן, אלא גם עשו ביצוע סתמי לכל היותר. אני דווקא בדרך כלל אוהב את טעמי הגלידה פיצוץ, אבל עיסת הירוק-בהיר שישבה לי בכוס היתה דלה בהכל. חלקי הפיסטוק שפוזרו בפנים היו ספורים ודלים, הטעם של הפיסטוק הרגיש כמו תוצאה של תמצית פיסטוק מצועצעת מדי ובאופן כללי זה הרגיש כמו גרסה אמריקאית מאוד לפיסטוק, ולא תודה. עדיף שבמקדונלדס ימשיכו להשקיע ברטבים.

מנות הסמוקי וטעמי הגלידה פיסטוק זמינים בכל סניפי מקדונלדס