סן פלגרינו ווג – הגביע הקדוש

את פסגת התשוקה של הפאשניסטות אפשר לתמצת למילה אחת – ווג. הוט קוטור, דוגמניות, מעצבים ושיק אדג'י מתכנסים למגזין שהוא שם נרדף לאופנה עילית. הבקבוק הירוק של סן פלגרינו הוא חלק בלתי נפרד מכל זה ומייצג את איטליה המודרנית באלגנטיות מאופקת בחוץ ועם בועות תוססות מבפנים. אחת לשנה משחרר מותג המים המינרליים המוגזים מהדורה מוגבלת שעושה מחווה לאמנות. השנה הקולקציה מוקדשת למגזין האופנה Vogue Italia. ביקשנו ממספר שפים מובילים להכין לנו מנה בהשראת ווג – ואלה התוצאות. ניתן להשיג את המהדורה המוגבלת במסעדות אלו ובמסעדות נבחרות נוספות

2 באפריל 2015

שף שגב משה – מסעדת שגב

"ווג נמצא אצלי כל כך בתודעה עד שמנת הדגל של שגב ארט, הקונספט החדש של המסעדה, מוגשת כעיתון ווג. הצלחת מעוצבת כעמוד שער של ווג ועליה מוגש סלט עם נבטים, רצועות צנון וקולרבי, ג'ינג'ר, קשיו, כוסברה ואפונת ווסאבי ברוטב איולי צ'ילי. זו מנה קלילה ורעננה שמדברת לכולם, בדיוק כמו ווג. כל הקונספט של שגב ארט עוסק באמנות ובשילוב בין קולינריה לעיצוב ואין ספק שווג הוא אחד מעמודי התווך של האופנה בעולם. מבחינתי זה חיבור מתבקש".

איפה אתה פוגש את ווג בחיים?

"בגלל אשתי אני מגיע מבית שיש בו המון השפעה של אופנה. לסנדרה יש אוסף מדהים של ווג ישנים וכשהתחלתי לעבוד על שגב ארט הייתי לוקח גיליונות כדי לקבל השראה. כמובן בלי ידיעתה, כי היא בחיים לא הייתה מוכנה להיפרד מהם".

שגב

שף אוהד סולומון – קופי בר

"להכין מנה שמתחברת לקונספט של ווג זה לא פשוט והקדשתי לכך הרבה מחשבה. מה שרקחתי בסוף זו מנת פסטה עם דפי פסטה ארוכים באדום ושחור ומעל שרימפס קריסטל וקרם תרד. דפי הפסטה יותר רחבים מפפרדלה, קצת כמו סדינים. הצבע השחור מגיע מדיו של דיונון והאדום מעגבניות מיובשות מצומצמות, ובצלחת הדפים משתלבים אחד בשני ונוצר כמו פסיפס דרמטי. קרם התרד מוסיף טאץ' ירוק רענן, והשרימפס נראים כמו סיכה על בגד. זו מנה צבעונית, חדשנית ואופנתית, יוצאת דופן לעומת התפריט הרגיל שלנו, ומבחינת נראות היא מתחברת לעולם האופנה".

עם איזה ערך מעולם המושגים של ווג הבישול שלך מתחבר?

"בעיקר עם עדכניות. אני תמיד מחפש את הדבר הבא בצבעוניות, בעונתיות, בחומרי הגלם, בצורת ההכנה ובכל דבר כמעט, בדיוק כמו באופנה".

קופי בר

שף אוראל קמחי – מסעדת פופינה

"את סן פלגרינו אני מכיר מקרוב כי בשנת 2011 זכיתי במקום הראשון בתחרות הבינלאומית של השף הטוב ביותר בעולם. המנה שלי מורכבת מדג אינטיאס כבוש ברוקט ובזיליקום עם ווסאבי ואיולי, אפונת שלג כבושה וקראמבל תה ירוק. אני לוקח אינטיאס גדול ויפה ומשרה, בתערובת בזיליקום, רוקט, מיץ לימון ותבלינים עד שהמעטפת כבושה. הלכתי על מנה ירוקה כי תכף קיץ והאוכל שלי משנה צבעים בעונות, ואופנתית מאוד – כל דבר מונח במקום והכל ירוק חוץ מהדג שהוא לבן בוהק. גם הצלחת מצוירת ומעוצבת בהתאם".

אם האוכל שלך היה בגד איך הוא היה נראה?

"כמו בגדי השף שלי, שיושבים על הגוף כמו שצריך, מהודקים אבל עדיין נוחים ובצבע לבן שמשדר ניקיון. כשאני מנסה לחשוב איך אני רוצה שהאוכל שלי יהיה אני הולך על מתוחכם אבל לא מתחכם, ובגדי שף הם בדיוק כאלו".

פופינה

שף איתי בידרמן – מסעדת קפה איטליה

"בחרתי להכין סלט פטרוזיליה עם חסה אייסברג, בצל סגול, ביצה קשה, עגבניות שרי, בייקון, צלפים וויניגרט משמש. פטרוזיליה היא 70 אחוז מהסלט ורק אחר כל בא כל השאר. המנה הזו היא כמו דוגמנית, ירוקה ומרשימה ומלמעלה יש לה ביצה קשה מגוררת שנראית כמו כובע. זו מנה צבעונית שמדברת בשפה של אופנה".

אם האוכל שלך היה אופנה, לאיזה עשור הוא היה שייך?

"לשנות ה־80, העשור שנולדתי בו. אז הכל היה הרבה יותר פשוט, ואוכל איטלקי הוא פשוט. צריך רק חומרי גלם טובים שעוברים תהליכים פשוטים, ואז מתקבל האוכל הכי טעים. הבישול שלי הוא כזה בלי נצנצים ומגדלים ומייצג את המטבח האיטלקי כמו שכריות כתפיים וקארה יצגו את האייטיז".

קפה איטליה

שף שלומי סלומון – מסעדת אמורה מיו

"אני אוהב את המטבח האיטלקי הקלאסי ובחרתי להכין קרפצ'יו, שזו אחת מהמנות הראשונות שהכי מייצגות את איטליה ושאני אישית הכי אוהב. המנה מורכבת מפילה בקר פרוס דק, עלי רוקט ועיטורי פרמזן ויש לה את צבעי דגל איטליה אדום, ירוק ולבן. התיבול מבוסס כמעט אך ורק על שמן זית ובצד אני שם לימון ובלסמי שכל סועד יוכל להוסיף לפי טעמו. המנה מתחברת לווג בגלל הקונטרסט של הצבעים וגם כי היא נוצרה בוונציה, עיר שאף פעם לא יוצאת מהאופנה".

מה ווג מסמל בעיניך?

"אפילו שאני לא כל כך מחובר לאופנה, אני יודע שווג הוא העיתון הכי מפורסם בתחום. בווג ממציאים את האופנה ולכן הוא מתקשר לי לחדשנות, מקוריות וכמובן לטעם טוב כמו שבאיטליה יודעים לעשות".

אמורה מיו

שף שי דובלרו – מסעדת סושיאל קלאב

"בחרתי להכין פפרדלה עם פרושוטו ואספרגוס ברוטב יין לבן, ציר עוף וגרידת לימון. את הפפרדלה אני מכין לבד ומוסיף אספרגוס ופרושוטו מפארמה, עיר עם מסורת קולינרית עשירה שנמצאת לא רחוק ממילאנו, שהיא בירת אופנה בסדר גודל עולמי. זו מנה אביבית שמייצגת את צפון איטליה כי האוכל שם הוא מאוד בסיסי אבל יש בו אלגנטיות ועדינות. החיבור לאופנה מגיע מהצבעים, הצהוב של הפסטה, הפרושוטו הצרוב, אספרגוס ורוקט ירוקים".

מה ווג מסמל בעיניך?

"ווג הוא מותג שמוביל אופנה חדשנית. לפי מה שאני יודע זה מגזין האופנה המוביל בעולם והוא בעצם מה שקורה עכשיו וכבר חושב על הדבר הבא. ווג הוא הכי פאשן שיש".

סושיאל קלאב