השפים של "משחקי השף" מתארחים לסדרת ארוחות בסנטה קתרינה

משחקים במטבח (צילום מיכה לובטון)
משחקים במטבח (צילום מיכה לובטון)

מסע באיטליה עם תמר כהן צדק, מועבט שישי עם יוסי שיטרית וחזרה למטבח המזרח אירופאי עם אסף גרניט - בין העונות של צילומי הריאליטי המצליח, השף-סלבז מתאספים במסעדה של תומר אגאי לסדרת ארוחות יוצאות דופן שבאמת לא כדאי לפספס

4 באוקטובר 2023

עונה חדשה של הריאליטי משחקי השף עדיין אינה נראית באופק. ומה עושים המנטורים בינתיים? משתעשעים. תומר אגאי מחליט להקדיש את חודש אוקטובר למטרת גיבוש בסדרת מפגשים חד פעמיים שבהם יתארחו השופטים במטבח של סנטה קתרינה. אם בא לכם לטעום אוכל שאסף גרניט מבשל, הוא ולא אחר – רוצו. "היה קיץ גדוש ועמוס. עכשיו לקראת הסתיו והחורף בחרנו בסנטה קתרינה לעשות כמה דברים מעניינים שקצת יוצאים מהקופסה", זורק אגאי טיזר. "במהלך הצילומים לעונה האחרונה של משחקי השף נוצר מעגל חברים מאוד מפרגן ואוהב. כולנו חברים טובים שאוהבים לבשל יחד. אני התארחתי אצל רובם במסעדות ועכשיו הם באים למטבח שלי".

ראשונה תתארח כבר בשבוע הבא (10.10) תמר כהן צדק, הצלע הנשית בפאנל. ברוח קוצ'ינה הס 4 היא מתכננת עבור האורחים מסע קולינרי באיטליה. השראה לתפריט מגיעה מאזורים שונים בארץ המגף, מנות דגל מהקוצ'ינה והטאבון של סנטה קתרינה. לדוגמה: בודינו פרמז'ןסופלה הפרמז'ן האיקוני מקוצ'ינה הס, קרודו דג, ברבוניות ממולאות עטופות בעלי מנגולד על ציר שרימפס, רביולי ריקוטה וציר בלזמי מיושן, טליאטלה ראגו עגל חלב, ספגטי ציר סרטנים ופירות ים טריים ועוד. ברשימת הקינוחים תמצאו פנקוטה יוגורט ומרקחת פירות יער וזעתר וטרמיסו קלאסי, שבלעדיו לא תיתכן מסעדה איטלקייה כהלכתה.

שני יעלה ויבוא (20.10) המנטור יוסי שטרית, בן הזוג הטלוויזיוני של אגאי במשחקי השף. ביומיום הוא מוביל את מסעדת היבה היוקרתית (שמעתם, סוקרי מישלן?), אבל בסנטה מתכנן השף המוכשר משהו שונה לגמרי – מועבט שישי צהריים שמח וטעים עם מוזיקה, אלכוהול, מנות ותבשילים שמזכירים את הבית של שני השפים. חלה מבצק בריוש עם סלטים מרוקאיים תפתח את האירוע, ואחריה יוגשו טייק-אופים מקוריים, כגון גרסת יוסי שטרית למרק עוף עם טורטליני ושיפוד יקיטורי נתח קצבים עם ליה, הקבב המופתי של סנטה קתרינה, מפרום טלה עם צלע טלה – גרסת השף למפרום הקלאסי, תבשיל מרוקאי חריף של קציצות דגים עם מולים שאגאי יגיש על תקן סיר קציצות יום שישי – הכנאפה המצטיינת שלו ועוד הפתעות טעימות במיוחד.

כמעט כולם באו. "משחקי השף" (צילום מסך: רשת 13)
כמעט כולם באו. "משחקי השף" (צילום מסך: רשת 13)

אחרון חביב מאד בסדרת האירוחים (31.10) הוא אסף גרניט – מחזיק כוכב מישלן, השף הרשמי של אל-על ובאופן כללי כוכב־על קולינרי. האירוע בהשתתפותו מעניין במיוחד, שכן גרניט מתכנן להביא איתו את הסגנון של בובל'ה, המסעדה שפתח לאחרונה בפריז ונשענת על מטבחי מזרח אירופה. לקרדה מפלמידה לבנה עם תמרים צהובים ומיץ חריין, גרבדלקס כבוש בסלק וזרעי חרדל, קרפלעך ממולאים סיסקה בקר עם בר בלאן, עמבה וטחינה וקניידעלך ממולא שרימפס, מולים וציר חאמוד מיצגים פיוז'ן סקסי למטבחי אשכנז כמו שרק גרניט יכול לייצר.

אגאי מתכנן להשוות ולהעלות במנות בהשראת מטבח מזרחי כפי שהוא תופס את הרעיון – לוקוס חי במיץ של סלט ערבי, ניוקי עסיד (לא מה שאתם חושבים) מסולת בשמנת חמוצה עם סחוג ירוק וסמנה, מרק בויאבז על קוסקוס צהוב וטחול ממולא חלקי פנים של עגל עם אריסה ולימון כבוש. בשלב הקינוח תוכלו להשוות בין מזרח אירופה של גרניט, שיכין קומפוט של סבתא לאה עם גלידת זרעי כוסברה, לעומת המזרח של אגאי, שיכין עוגה בסקית מגבינת לאבנה. ומי שיחליט ללכת לשלוש הארוחות, יוכל להשוות ולקבוע מיהו השף הגדול מכולם. זה לא אנחנו, אין לנו מספיק כסף.
הר סיני 2, הזמנות באתר