כותרות סיום: ספריית הוידאו השכונתית "הסרטיה" עומדת להיסגר

מצב שוק הסרטים והדי.וי.די בארץ ובעולם לא משאיר לה ברירה וספריית הווידיאו השכונתית "הסרטיה" תיסגר בקרוב

הסרטיה. צילום: גבי כהן
הסרטיה. צילום: גבי כהן

הסרטיה, ספריית הדי.וי.די השכונתית האחרונה בתל אביב, תסגור את שעריה בתחילת אפריל. הסרטיה, השוכנת באבן גבירול ליד פינת ז'בוטינסקי, פעילה בגלגולה הנוכחי מאז 2006, ומנוהלת על ידי ליאור הושע וגבי כהן. הסיבה לסגירה היא, איך לא, מצב שוק הסרטים והדי.וי.די בארץ ובעולם: "מה שנתן את המכה בשנה האחרונה זה דווקא ה־VOD  והממירים המקליטים. את האינטרנט כבר שרדתי", אומר גבי כהן, שמנהל את המקום עם ליאור הושע. "ב־VOD מקבלים סרטים חדשים מאוד מהר, וחלק מהם מגיעים במהירות גם לערוצי הסרטים של yes. זמן המדף של הסרטים החדשים מתקצר מאוד. כמובן שגם לאינטרנט ולסטרימרים יש חלק בזה".

"זה עצוב לסגור, כמובן", ממשיך כהן. "המקום הזה, מבחינתי ומבחינת ליאור, הוא הרבה יותר מסתם עסק, זה מגיע מהמון אהבה לקולנוע. יש כאן ילדים שאשכרה גדלו איתי, לא מזמן נכנס חייל במדים שהופתע לשמוע שסוגרים, הוא בא לכאן מגיל 10". לגבי עתיד הקולנוע הישראלי כהן דווקא אופטימי: "הקולנוע שעושים כאן הופך למחובר יותר למגמות עולמיות ופחות עוסק בשטנצים קבועים של מלחמה ושל חזרה בתשובה. גדל כאן דור מוכשר מאוד של יוצרים, והופתעתי לגלות שכמה מהם גם שוכרים מאיתנו סרטים".

עד שייסגר המקום סופית ב־9 באפריל, יעמוד מלאי הסרטים שלו למכירה. "יש באוסף המון דברים מיוחדים ונדירים – קלאסיקות מראשית הקולנוע, מארזים מיוחדים, סרטים נדירים בכל הז'אנרים – מערבונים, סרטי אקשן וקומדיות. כשלוקחים מכאן סרטים שאני יודע שלא יחזרו להיות ברשותי, זה קצת כאילו לוקחים חתיכה מהגוף שלי, וישמח אותי לדעת שהם יגיעו לידיים טובות של אוהבי קולנוע שיעריכו אותם כמוני".