ספריית הקולנוע של האוזן השלישית חוזרת לירושלים?

שנה אחרי שנסגרה ספריית ההשכרה הירושלמית, מבקשים מספר חובבי קולנוע להקימה אותה מחדש בסינמטק. התנאי: גיוס מקדים של מנויים לחצי שנה לפחות

23 ביולי 2014

גיבורי תרבות הם לא רק אלה שיוצרים אותה, אלא גם אלו ששומרים עליה ברת השגה. ארבעה תושבים ירושלמים שכל המשותף להם הוא אהבת הקולנוע, הצליחו להציל את סניף האוזן השלישית המקומי, לאחר סגירתו לפני כשנה. כעת, הם מבקשים עוד קצת עזרה בדרך להשלמת המשימה.

האוזן השלישית, חנות מוזיקה וקולנוע, הוקמה על ידי מיקי דותן בשנת 1987. הסניף הירושלמי של האוזן שכן ברחוב עמק רפאים ושימש בעיקרו כספרייה להשכרת סרטים. 18 שנות פעילות רשמה הספריה בעיר, עד שבאפריל 2013 גילו הלקוחות שלטים שהודיעו על סגירה עתידית ביוני אותה שנה. הסיבה: הפסדים כלכליים, או בשמם האחר- האינטרנט.

"ספריית האוזן השלישית לא היתה סתם עוד ספריית סרטים, אלא מוסד תרבותי ששימש המון אנשים מתחומים שונים, מעבר לחובבי הקולנוע" מספרת אדוה כהן-מגל, אשר יחד עם ציפי שץ, יקיר לוין ואודי ליאון, מרכזת את המהלך להצלת הספריה. הארבעה התחברו במקרה, כאשר במהלך מכירת חיסול המלאי שערכו באוזן, התקשרו לדותן במקביל וביקשו לעצור את המכירה ולשמור על אוסף הסרטים. דותן נעטר, והארבעה גייסו במהרה עשרות אלפי שקלים בכדי לארוז את הספרייה ולאחסן אותה. "הרגשנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאוזן השלישית, ושספריית סרטים שכזו היא דבר הכרחי. למרות התחושה הרווחת, לא את הכל אפשר להשיג באינטרנט" מספרת כהן-מגל.

בשנה שחלפה מאז הסגירה, ערכה הקבוצה אינספור פגישות, שבסופן הושג ההסדר הבא: פתיחת ספריית סרטים ציבורית שתמוקם בסינמטק, כאשר הניהול המקצועי יישאר בידי האוזן השלישית, והניהול הארגוני יעבור לידי מנהל גינות העיר. הדבר אכן ייצא לפועל במידה ומנהל גינות העיר יווכח שישנה כמות מספקת של מנויים המעוניינים בשירות, ויסכימו להתחייב מראש לחצי שנת מנוי. כך יובטח איזון כלכלי של הספריה, לפחות לפרק זמן זה. יותר משני שליש מהסכום הנדרש כבר גויס, וכעת ממתינים נאמני האוזן השלישית למנויים נוספים.

טופס הרשמה כמנויים בספרייה
פרטים נוספים בקבוצת הפייסבוק