רומן צעיר: ספרי הילדים הכי מומלצים בשבוע הספר

זוכרים איך היינו מסתובבים עם ההורים בעיניים נוצצות בין הדוכנים בכיכר? עשו לילדים שלכם טובה ותמשיכו את המסורת. אלה ספרי הילדים שהכי כדאי לחפש בשבוע הספר

עטיפת הספר "מסעדה בקצה הקוטב"
עטיפת הספר "מסעדה בקצה הקוטב"
3 ביוני 2018

דרמה

ריינה טלגמאייר (תרגום: אורנה כץ)

הרומנים הגרפיים לצעירים מאת ריינה טלגמאייר (“אחיות", “חיוך") זוכים לחיבוק מהקהל. “דרמה" מספר על הפקת תיאטרון של בית ספר שהופכת לטלנובלה מאחורי הקלעים, עם קלי שחולמת על תיאטרון אף שהיא אינה יודעת לשיר או לרקוד, ובכל זאת מצטרפת ללהקת בית הספר, ואז העניינים מתחילים להיות מעניינים.

← כנרת זמורה ביתן, 322 עמ', 82 ש"ח, לגיל 8 ומעלה

[tmwdfpad]

עטיפת הספר "דרמה"
עטיפת הספר "דרמה"

מסעדה בקצה הקוטב

נורית זרחי

כבר הבנתם שהטרנד השולט בספרות הילדים הוא קומיקס. נורית זרחי כתבה עיבוד מחודש לספר פרי עטה מ־1992 – “פינגבינה" – סיפור על פינגווינים יזמים שפותחים מסעדה בקצה הקוטב, עם מנת ספיישל שאף אחד לא אוהב. הזדמנות מצוינת לקטנים להיחשף לטקסטים המדהימים של נורית זרחי, שעיצבה את ילדותנו.

← מודן וספריית נח, 35 עמ', 62 ש"ח, לגיל 5־8

עטיפת הספר "מסעדה בקצה הקוטב"
עטיפת הספר "מסעדה בקצה הקוטב"

עוד כתבות מעניינות:
האירועים הכי מעניינים בשבוע הספר
מועדון קריאה: כל העיר קוראת את "כפר סבא 2000"
טיול בין ערים עם הספרים שנכתבו עליהן

אוגי ואני – שלושה סיפורי פלא

ר"ג' פלאסיו (תרגום: שהם סמיט ואמנון כץ)

ספר נוסף בסדרת הספרים על אוגי – ילד בעל עיוות פנים נדיר שהולך לראשונה לבית הספר בכיתה ה'. הפעם נקודת המבט היא של חבריו שמאירים באור חדש את החברות והאומץ לעמוד חזקים מול חברה שיפוטית.

← כנרת זמורה ביתן, 320 עמ', 89 ש"ח, לגיל 9 ומעלה

עטיפת הספר "אוגי ואני – שלושה סיפורי פלא"
עטיפת הספר "אוגי ואני – שלושה סיפורי פלא"

העצלן שלא רצה להיות מלך

גיא פינקלשטיין

החתרנות פנים רבות לה. למשל, אם אתה עצלן (החיה, כן?) אבל באופי שלך אסרטיבי ופעלתן, אתה עלול להיתקל בהתנגדות מצד החברה. זהו סיפור מסע לגילוי עצמי, סיפור על חברות אמיצה ונחישות להיות מי שאני מול העולם. הסיפור משלב גם שירים פרי עטה של הסופרת גיא פינקלשטיין.

← קרן הוצאה לאור, 80 עמ', 68 ש"ח, לגיל 7 ומעלה

עטיפת הספר "העצלן שלא רצה להיות מלך"
עטיפת הספר "העצלן שלא רצה להיות מלך"

קטנות גדולות: ג'יין אוסטן

איסבל סנצ'ס וגארה (תרגום: אבירמה גולן)

אנחנו אוהבים את סדרת הספרים “קטנות גדולות" של הוצאת צלטנר על הבחירות המקוריות (החל ממארי קירי ועד גולדה מאיר), התרגומים המופקדים בידיהם של מיטב הסופרים והאיורים בספר האחרון בסדרה על ג'יין אוסטן, שצוירו בידיה המוכשרות של קייטי וילסון. מחכים בקוצר רוח לספר הבא בסדרה, על אודרי הפבורן.

← צלטנר, 68 ש"ח, לגיל 4־8

עטיפת הספר "קטנות גדולות – ג'יין אוסטן"
עטיפת הספר "קטנות גדולות – ג'יין אוסטן"

שאקל ושפיץ שירות תיקונים

פיליפ ריב ושרה מקינטייר

פמיניזם זה לא מדע בדיוני: החלום של אמילי (כאמור, אנחנו בענייני העצמה נשית) הוא לעזור למכונאים שאקל ושפיץ לתחזק את מתקני השעשועים בפארק הבין גלקטי החביב עליה. זהו ספר נוסף של פיליפ ריב והמאיירת שרה מקינטייר, שאחראים על גם "כלבלבי הצפון הפראי" האהוב על הורים וילדים.

← הוצאת עוץ, 85 ש"ח, 224 עמודים

עטיפת הספר "שאקל ושפיץ שרות תקונים"
עטיפת הספר "שאקל ושפיץ שרות תקונים"

ליבי, או: מה קרה לאיש עם הכלב

הדס ליבוביץ'

את הספר הזה כתבו במיוחד עבורנו, התלמידים מהשורה האחרונה בכיתה שלא ממש התעניינו בחשבון והראש היה במקום אחר. ליבי, ילדה שהעיניים שלה בחלון והראש קצת בעננים, קולטת דברים קצת מטרידים מחוץ לכיתה ומוצאת את עצמה בהרפתקה, לומדת שיעורים חשובים שלא לומדים בבית הספר. זהו ספרה השלישי של הדס ליבוביץ, בוגרת תואר ראשון בספרות עברית ותואר שני בתכנית לתרבות הילד והנוער, וגם היא, כמונו, לא ממש אהבה חשבון.

← הקיבוץ המאוחד, 110 עמ', 68 ש"ח, לגיל 6 ומעלה (מנוקד)

עטיפת הספר "ליבי, או: מה קרה לאיש עם הכלב"
עטיפת הספר "ליבי, או: מה קרה לאיש עם הכלב"

אולי יבוא סנאי

אבירמה גולן

אלה הולכת בכל יום למקום אחר ובכל פעם מצטיידת לקראת חברים שהיא עשויה לפגוש. היא מחכה לסנאי, אבל מופתעת מחיות אחרות. הסבלנות, כך אנו למדים מהסיפור, מרה, אך פירותיה מתוקים. אין בסיפור הזה שום חנופה לילדים, אלא תמימות מעוררת השראה על שגרה וציפייה, דחיית סיפוקים והפתעות לא צפויות אך מתוקות.

← כנרת זמורה ביתן, 40 עמ', 72 ש"ח, לגיל 3־6

עטיפת הספר "אולי יבוא סנאי"
עטיפת הספר "אולי יבוא סנאי"

סבא סביח

תמי שם־טוב

בין שאתם ממחנה פרישמן או מחובבי טשרניחובסקי, אין ילדות תל אביבית בלי סביח. הסיפור על סבא סביח הוא הסיפור של הרב תרבותיות הישראלית, קבלת האחר והגאווה הישראלית, וגם מתן כבוד לחציל – המלך הלא מוערך מספיק של המטבח הישראלי. תמי שם טוב מביאה את הסיפור על אבא שלה שנולד בעיראק, ובסוף הספר יש (איך לא) מתכון.

← כנרת זמורה ביתן, 40 עמ', 74 ש"ח, לגיל 5 ומעלה

עטיפת הספר "סבא סביח"
עטיפת הספר "סבא סביח"

מחזיק השמים

יונה טפר

שינויי מזג האוויר מביאים אותנו לשאול שאלות פשוטות אך חשובות, כמו מי מחזיק את השמים ואיך מונעים מהם ליפול. יונה טפר, אחת הסופרות הוותיקות בישראל, חוזרת עם סיפור על כוחות־על, שיפוטיות ופיקוח חברתי, וכמובן – מזג האוויר. ספר חדש שיוצא לקראת שבוע הספר, ולא בלתי סביר שיהפוך לקלאסיקה בעוד כמה שנים.

← ספריית פועלים, הקיבוץ המאוחד, 68 ש"ח

עטיפת הספר "מחזיק השמים"
עטיפת הספר "מחזיק השמים"

מכתב הקסם

אלינור מילצ'ן

זוכרים את המשחק שבו מעבירים מכתב מיד ליד, וכל אחד מוסיף לו מילים בתורו? זה הסיפור של ניתאי, שכותב לאמו מכתב שמקבל חיים משלו ואוסף אליו את כל החיבוקים והאהבה של האנשים שנתקלים במכתב. ספר תמים, מנוקד וכיפי, והראשון פרי עטה של האמנית אלינור מילצ'ן.

← ידיעות ספרים, 68 ש"ח, לגיל 5־8

עטיפת הספר "מכתב הקסם"
עטיפת הספר "מכתב הקסם"