מיזם ההופעות התל אביבי מתגייס: קהילת העבריים שרים נגד הגירוש

העבריים מדימונה. צילום: שירה הומינר
העבריים מדימונה. צילום: שירה הומינר

סקולנט סשנז ששיגר לנו בימי הקורונה הקלטות מוזיקליות מעולות ממשתלה קטנה בלב העיר חוזר לעונה נוספת, והפעם עם מסר חשוב: למנוע את גירושם של חלק מבני קהילת העבריים מדימונה. מוזיקה מעולה עם ערך חברתי? בבקשה

31 באוגוסט 2021

אם התחברתם לאינטרנט בשנה האחרונה סביר להניח שלא פספסתם את הסקולנט סשנז – הופעות אונליין אינטימיות המצולמות במשתלה קטנה ויפה בלב העיר (שהיא גם בית קפה) בשם ״מייקרס״. עם הופעות ברמת הפקה גבוהה ומהודקת הסקולנט סשנז כבשו את העיר ואת הרשת עם למעלה מ-7.5 מיליון צפיות בפלטפורמות השונות.

העבריים מדימונה. צילום: שירה הומינר
העבריים מדימונה. צילום: שירה הומינר

המיזם המוזיקלי החל בימי הקורונה על מנת לחבר בין אמנים לקהל שיושב בבית. העונה הראשונה של המיזם כללה מגוון אמנים מובילים כמו מרגי, נגה ארז (שהופעתה אף הגיעה עד לתכנית של ג'ימי קימל), יסמין מועלם, שחר סאול, פלד ואקו. כעת הסשנז חוזרים לעונה שנייה שנפתחת בבום גדול ועם מסר חשוב.

המיזם התגייס על מנת להציג לציבור הרחב את קהילת העבריים מדימונה שחלק מחבריה נמצאים כעת בפני איום של גירוש. הפרויקט המוזיקלי נוצר כדי להעלות על סדר היום את סיפורה ומצבה של הקהילה המרתקת שרובנו יודעים מעט מאוד עליה. באמצעות המוזיקה מקווים אנשי הסקולנט סשנז וחברי הקהילה לשפר את מצבם ולחבר אותם לציבור הישראלי הרחב.

בסשן הראשון שעלה היום מופיעה מקהלת העבריים FireChoir עם שירים בהפקת תומר כץ, הלא הוא D Fine Us שלאחרונה גם הפיק את הפסקול המצוין של הסדרה ״המפקדת״ בכאן 11. בהמשך החודש יעלה סשן נוסף של בן בלאקוול בהפקת אורי שוחט האדיר.

אני יכול לכתוב ארוכות על כמה שהסשן הזה מרתק ומרגש, וכמה בלתי נתפס שכמות כזו של כישרון נמצאת מתחת לאף שלנו ואיננו מודעים אליה – אבל עדיף פשוט שאפציר בכם לצפות, מבטיח שלא תתחרטו.