סרטים איכותיים בנטפליקס שאתם חייבים לראות – חלק א'

קאסט מושלם בסרט שיהפוך לכם את המוח. "יוקרה" (צילום: יחסי ציבור)
קאסט מושלם בסרט שיהפוך לכם את המוח. "יוקרה" (צילום: יחסי ציבור)

קשה לומר ששירות הסטרימינג נודע על איכות הסרטים שהוא מחזיק, אבל בתוך הספרייה העצומה של נטפליקס מתחבאות כמה קלאסיקות, פנינות והפתעות - ואנחנו אספנו לכם כמה. הנה שבעה סרטי מופת שתוכלו לראות עוד הערב בנטפליקס במקום לבזבז זמן על עוד קומדיה רומנטית גנרית. חלק ראשון

19 במאי 2022

יוקרה

בלונדון של תחילת המאה שעברה, שני קוסמי במה מחפשים אחר הקסם המושלם שיעניק להם תהילת עולם. היריבות ההרסנית ביניהם מונעת על ידי תשוקת הנקם של רוברט (יו ג'קמן), המאשים את אלפרד (כריסטיאן בייל) במות אשתו, ומתודלקת בקנאתו ביריבו המוכשר ממנו. ל"יוקרה" יש סוף מפתיע אבל סרטו הסוחף של כריסטופר נולן ("האביר האפל" ו"בין כוכבים", שנמצאים אף הם בנטפליקס) מזמין אתכם לפתור את התעלומה בשלב מוקדם יותר, כי רק כך תבינו לעומק את הגיבורים הלא נחמדים שלו, ואת ההקרבה העצומה שהם מקריבים למען אמנותם. ואז הסרט הופך לטרגדיה על אנשים שתשוקתם לשלמות היא הקללה שלהם. בונוס: דיוויד בואי מספק הופעה אלגנטית כממציא ניקולה טסלה.

לורנס איש ערב

סרטו האפי של דיוויד לין נועד לצפייה על מסך כמה שיותר גדול. גם שישים שנה אחרי יציאתו למסכים ב-1962 הוא נחשב לאחד הסרטים היותר טובים שזכו באוסקר לסרט הטוב ביותר. פיטר אוטול בשיא זוהרו מגלם את איש הצבא, הארכאולוג והדיפלומט הבריטי שהתאהב במזרח התיכון ונעשה מעורב בשלל אירועים בין ירושלים למצרים בימי מלחמת העולם הראשונה. לצידו מככב עומאר שריף בתפקיד שהפך את השחקן המצרי לכוכב הוליוודי. הסרט עשיר ומורכב מבחינה דרמטית ומרהיב ביופיו המדברי, והוא שימש השראה לבמאים כסטיבן ספילברג, ג'ורג' לוקאס, סטנלי קובריק, ומרטין סקורסזה.

מרגריטה עם קש

סרט מקסים ביותר, ונדיר בגישתו הטבעית והפשוטה לגיבורה המלבבת שעליה הוא מספר – צעירה הודית עם שיתוק מוחין שמתוודעת למיניותה בין דלהי לניו יורק. בלי לעשות מזה עניין, הסרט מפר את כל ציפיותיכם מסרט הודי, או מסרט נכות, וממש מגיע לו שתתוודעו אליו ותתאהבו בו. הופעתה של קלקי קקלן (כוכבת הודית ממוצא צרפתי) בתפקיד הראשי היא פלא קולנועי, וכותרות הסיום, שבהן הבמאית שונלי בוסה משתפת את הצופים בכאב אישי שנתן השראה לסרט, תורמות עוד כמה דמעות לחוויה.

המסע המופלא

יצירת המופת של הייאו מיאזאקי היא ההפקה הלא אמריקאית היחידה שזכתה באוסקר לסרט האנימציה הטוב ביותר. בדרכם לביתם החדש, הוריה של צ'יהירו בת ה-10 עוצרים במה שנראה כלונה פארק נטוש, והופכים לחזירים. צ'יהירו המבוהלת מוצאת עצמה בבית מרחץ גדול שאותו פוקדים יצורים פלאיים למיניהם, ונאלצת לעבוד שם תחת פיקוחה של המכשפה יבאבה, עד שתמצא דרך להציל את הוריה ולשוב לעולם האנושי. תערובת של מטאפורות קיומיות ודמיון חסר גבולות בסרט התבגרות מרחיב לב ונפש, ועוצר נשימה ביופיו. וזאת תזכורת לכך שגם סרטיו האחרים והנפלאים של מיאזאקי נמצאים בנטפליקס, בהם "השכן הקסום שלי טוטורו" ו"שירות המשלוחים של קיקי".

סיפור נישואים

זה מתחיל כמו סיפור על זוגיות מופלאה של שני אנשים מקסימים, שמאוד אוהבים זה את זה. אבל אחרי כמה דקות מתברר שהמונטאז' של הרגעים היפים הוא משהו שיועץ הגירושים שלהם ביקש מהם להכין לקראת הפגישה. ואז הסרט הזה נעשה נורא נורא עצוב. מתוך האושר קשה לדמיין את השבר, עד שניקול (סקרלט ג'והנסון) מציגה בפני עורכת דין (לורה דרן שזכתה באוסקר על התפקיד) זווית אחרת על חיי הנישואים, שמנקודת מבטה היו הרבה פחות מספקים. כי צ'רלי (אדם דרייבר), במאי תיאטרון נדיב לב שגורם גם למתלמד הזמני להרגיש כאילו הוא חלק ממשפחה גדולה, הוא יותר אנוכי מכפי שהוא עצמו מוכן להודות. מרוכז ברצונותיו ובאמנות שלו, הוא אינו מבחין בצרכים של זוגתו, שוויתרה בעבורו על קריירה של כוכבת קולנוע. נואה באומבך מייצג באופן כן ומלא אמפתיה את שני גיבוריו הנבונים והרגישים בסרט וירטואזי שנחווה כחתיכת חיים כואבת. אם אהבתם, צפו גם ב"סיפורי מאירוביץ'" של באומבך, שנמצא אף הוא בנטפליקס.

החבר'ה הטובים

לצד "הסנדק" של פרנסיס פורד קופולה, סרטו של מרטין סקורסזה מ-1990 נחשב לטוב שבסרטים על הפשע המאורגן. אם הסרט של קופולה סיפר על ראשי המשפחות, סקורסזה עסק בפועלים השחורים. סיפור עלייתו ונפילתו של מאפיונר מברוקלין (ריי ליוטה) – המבוסס על סיפורו האמיתי של הנרי היל – עתיר סצנות ודיאלוגים בלתי נשכחים. זה קולנוע וירטואוזי שמציע איזון מושלם בין סגנוּן לריאליזם קשוח. ג'ו פשי זכה באוסקר על הופעתו האדירה כמאפיונר עם חוש הומור מפוקפק. נטפליקס מאפשר לארגן פסטיבל סקורסזה ביתי, ולצפות גם ב"השתולים", "שאטר איילנד" וכמובן "האירי".

זודיאק

סרטו המשובח של דיוויד פינצ'ר מ-2007 לא זכה להצלחה הקופתית המקווה, כנראה משום שבהיותו מבוסס על סיפור אמיתי ללא סוף מספק הוא משאיר אותנו מעט מתוסכלים בסיום. הסרט עוקב אחר ניסיונם של עיתונאי (רוברט דאוני ג'וניור), קריקטוריסט (ג'ייק ג'ילנהול) ובלשי משטרה (מארק רופאלו ושות') לזהות וללכוד רוצח סדרתי שפעל בצפון קליפורניה בסוף שנות השישים. זה מותחן בלשי שחור משחור, ריאליסטי, מדוקדק ומסוגנן גם יחד, שעקבותיו ניכרים בסרטים שבאו אחריו, כמו "באטמן" האחרון. גם "מועדון קרב", סרט הקאלט של פינצ'ר, נמצא עכשיו בנטפליקס.

לא מצאתם סרט עבורכם או שכבר ראיתם את כולם? נסו את החלק השני ברשימה שלנו, שם תמצאו עוד שבעה סרטי איכות שאפשר למצוא בנטפליקס