קלאסי סופ"ש: 7 סרטים איכותיים שמחכים לכם עכשיו בנטפליקס

תענוג רומנטי אמיתי. קיירה נייטלי ומת'יו מקפדן, "גאווה ודעה קדומה" 2005 (צילום: יחסי ציבור)
תענוג רומנטי אמיתי. קיירה נייטלי ומת'יו מקפדן, "גאווה ודעה קדומה" 2005 (צילום: יחסי ציבור)

עדיין קשה לומר ששירות הסטרימינג נודע על איכות הסרטים שהוא מחזיק, אבל בתוך הספרייה העצומה של נטפליקס עדיין מתחבאות כמה קלאסיקות, פנינות והפתעות - ואנחנו אספנו לכם כמה. יש לכם דז'ה וו? טוב, אולי כי זה החלק השני ברשימה, שגם בו אספנו שבעה סרטי מופת שתוכלו לראות עוד הערב בנטפליקס

26 במאי 2022

גנב עירוני (The Town)

סרטו השני של בן אפלק כבמאי/תסריטאי הוא מותחן פשע מפותל, מפתיע ומהנה מאוד. אפלק, באחת מהופעותיו היותר טובות, מגלם את דאג, מנהיג של כנופיית גנבים במסכות ששודדת בנק בבוסטון, ולוקחת את המנהלת (רבקה הול) כבת ערובה. לאחר שחרורה, דאג עוקב אחריה כדי להבטיח שלא תפנה למשטרה, ומוצא את עצמו נמשך אליה. ג'ון האם הוא סוכן האף.בי.איי שמנסה ללכוד את השודדים, בהם ג'רמי רנר הלחוץ בהופעה אינטנסיבית שזיכתה אותו במועמדות ראויה לאוסקר. "ארגו", סרטו זוכה האוסקר של אפלק (הפעם הוא רק ביים, וכיכב), נמצא אף הוא בנטפליקס, ומספק שעתיים של בידור מהמעלה הראשונה. גם החבר שלו, מאט דיימון, מככב בנטפליקס – הוא הטוראי שעל שמו נקרא סרט המלחמה המעולה של סטיבן ספילברג "להציל את טוראי ריאן".

להתחיל מחדש (Cast Away)

סיפור רובינזון קרוזו מודרני, עם טום הנקס בתפקיד עובד פדקס מסור שנגרף לאי בודד, וכדורעף בתפקיד ששת. סיפור ההישרדות הפיזית והנפשית נישא על כתפיו של הנקס בהופעה זכורה לטוב. זה אחד מסרטיו היותר טובים של רוברט זמקיס ("פורסט גמפ" נמצא גם הוא בנטפליקס) שנודע במיני פריצות דרך דיגיטליות, אבל כאן דווקא אתגר את עצמו ליצור סרט עם מינימום אפקטים מיוחדים (פרט להתרסקות המטוס, כמובן). מערכת היחסים של הנקס עם הכדור, שהוא מעניק לו את השם ווילסון (על שם החברה שייצרה אותו, לא על שם אשתו ריטה ווילסון), מעניקה לסרט רובד דרמתי אנושי וכובש לב.

גאווה ודעה קדומה

עיבוד מוצלח ומלוהק היטב לספרה האהוב של ג'יין אוסטן, על בנות משפחת בנט וחיפושיהן אחר חתנים ראויים באנגליה הכפרית של המאה ה-19. קירה נייטלי היתה מועמדת לאוסקר על הופעתה בתפקיד אליזבת, שמאתגרת את הרווק הסנוב פיצוויליאם דארסי (מתיו מקפיידן, שמציע גרסה שונה מהמקובל של הדמות), ודונלד סתרלנד נהדר במיוחד בתפקיד אביה. זאת היתה בכורתה הקולנועית של קרי מליגן (בתפקיד האחות הצעירה קיטי), וסרטו השני של רופרט פרנד, המגלם את וויקהאם הפוחז. זה היה גם סרטו הראשון של ג'ו רייט, שהבימוי המסוגנן והסוחף שלו מרומם את הסרט מעל לסדרת הטלוויזיה האולטרה-פופולארית שנוצרה עשר שנים לפני כן. רוזמונד פייק, המגלמת את האחות הבכורה ג'יין, היתה אף היא בתחילת דרכה. עשר שנים אחרי כן היא זכתה במועמדות לאוסקר על הופעתה ב"נעלמת", המותחן האפקטיבי של דיוויד פינצ'ר שנמצא גם הוא בנטפליקס.

מאניבול

על פניו המקרה האמיתי של מנהל קבוצת הבייסבול הכושלת והענייה של אוקלנד, שניסה להרכיב נבחרת מנצחת באמצעות ניתוח ממוחשב של נתוני השחקנים, אינו נראה כסיפור קולנועי במיוחד. אבל התסריט החד והפיקחי שכתבו סטיבן זאיליין ("רשימת שינדלר") ואהרון סורקין מוצא דרמה וקומדיה בינות לטורי הסטטיסטיקה. בראד פיט מוביל את הסרט באון, ולצידו מבריקים פיליפ סימור הופמן וגו'נה היל (שזכה באחת משש המועמדויות של הסרט לאוסקר). בנטפליקס נמצאים עכשיו כמה וכמה סרטים טובים של פיט – האיש יודע לבחור לעצמו תפקידים מעניינים – בהם האפוס ההיסטורי "טרויה" (עם פיט בתפקיד אכילס) ושני הסרטים הפסאודו-היסטוריים של קוונטין טרנטינו, "ממזרים חסרי כבוד" ו"היו זמנים בהוליווד".

גנגסטר אמריקאי

סרטו הטוב ביותר של רידלי סקוט במאה הנוכחית מספר סיפור אמיתי, בערך, על ברון סמים (דנזל וושינגטון) בהרלם של שנות השישים, ועל כוח המשימה המשטרתי שהוקם כדי ללכוד אותו. בראש היחידה עומד בלש משטרה ישר דרך (מה שהופך אותו לשנוא על עמיתיו המושחתים) בגילומו של ראסל קרואו המצוין. התסריט המשובח מאת סטיבן זאיליין ("מאניבול") מזניק סרט פשע קצבי, כריזמטי ומבדר במסורת סרטי הגנגסטרים הגדולים. מקורות השראה בולטים: "פני צלקת" של בריאן דה פלמה – שנמצא אף הוא בנטפליקס – וכמובן "הסנדק".

טיסה 93

סרטו מורט העצבים של פול גרינגרס משחזר בזמן אמת את כל שלבי החטיפה של טיסה 93 של יונייטד איירליינס בפיגועי ספטמבר 11, ואת השתלטות הנוסעים על החוטפים, שהביאה להתרסקות המטוס בשדה בפנסילבניה. רוב הסרט מתרחש במרכזי בקרת הקרקע העוקבים אחרי הטיסות החטופות, ולמרות שהסוף ידוע מראש, הוא לא רק מותח מאוד, אלא גם צובר עוצמה אנושית. השחקנים הלא ידועים תורמים לתחושת הריאליזם המצמררת.

מקס הזועם: כביש הזעם

בעולם מדברי פוסט אפוקליפטי, שבו מי ששולט במקורות המים שולט באנושות, חמש נשים בורחות מגורלן כשפחות מין של מנהיג אכזר. הן נעזרות בלוחמת קטועת היד פיוריוסה (שרליז ת'רון) ובמקס (טום הארדי), גיבור הסרטים הקודמים בפרנצ'ייז. בעקבותיהם דולק צבא שלם. ג'ורג' מילר מגדיר מחדש את הז'אנר הכי מאצ'ואיסטי ומחולל סופת הוריקן פמיניסטית. זה קולנוע קינטי ומסעיר המאתר רמצי אנושיות בעולם חרב. אם הסרט יעשה לכם חשק לעוד טום הארדי, תוכלו למצוא אותו בכמה סרטים בנטפליקס, בהם מותחן הפשע הבריטי הסוחף "Layer Cake", שהזניק את קריירת הבימוי המרהיבה של מתיו ווהן.

לא מצאתם סרט עבורכם או שכבר ראיתם את כולם? נסו את החלק הראשון ברשימה שלנו, שם תמצאו עוד שבעה סרטי איכות שאפשר למצוא בנטפליקס