תוציאו אותם מהטיקטוק: 12 סרטים לראות עם הילדים בחופש

גם הם בחופש. משפחת וילובי. צילום: יח"צ נטפליקס
גם הם בחופש. משפחת וילובי. צילום: יח"צ נטפליקס

אנחנו מרגישים שהם בחופש כבר נצח אבל נצח שלם עוד לפנינו, ואנחנו בטוחים שתשמעו בו לא פעם "משעמם לי" (איך הם אוהבים). לטובת העניין הכנו עבורכם רשימה של סרטים איקוניים לצפייה משותפת, כי גם לכם מגיע קצת קוואליטי טיים. איך אומרים ב"מואנה"? יור וולקאם

6 באפריל 2023

1. ספיידרמן: ממד העכביש

תסריט מושלם, פרשנות חדשה לדמות מוכרת, סגנון אנימציה ייחודי שאת ההשפעה שלו באנימציה ההוליוודית אפשר לראות בסרטים מהשנים האחרונות, ואחד ספיידרהאם. סרט שהוא כיף אדיר לכל גיל, עם או בלי הערצה קודמת לאיש העכביש. הסיקוול בדרך אז אם עוד לא ראיתם – זה הזמן להשלים.
להשיג: בנטפליקס

2. חסידודס

מסיבות שאינן ברורות לי סרט האנימציה הכיפי לאללה הזה עדיין לא הפך לסרט קאלט, אבל מי יודע מה צופן העתיד. התקציר: עובד מסור בחברת משלוח שהוא גם במקרה חסידה יוצא למסור תינוקת להוריה, לצד נערה שגדלה בחברת חסידות. המדבבים הם אנדי סמברג, קלסי גרמר, קי ופיל וג'ניפר אניסטון. זה משונה כמו שזה נשמע אבל תסמכו עלינו, מדובר ביציאה מבריקה וקורעת מצחוק.
להשיג: בנטפליקס

3. אי.טי – חבר מכוכב אחר

כבר יותר מארבעים שנה שהקלאסיקה המשפחתית של סטיבן ספילברג מחממת את ליבם של ילדים והוריהם, ועל הדרך גורמת להם לבכות יחד. למי שחי מתחת לסלע בעשורים האחרונים, נזכיר שזהו סיפור על חברות מפתיעה בין הילד אליוט לחייזר הקטן והידידותי אי.טי. אליוט ואחותו הקטנה עוזרים לאי.טי להסתתר מפני המבוגרים עד שיצליח ליצור קשר עם משפחתו ולחזור הביתה, אבל כמובן שדברים משתבשים בדרך.
להשיג: בנטפליקס

4. מואנה

אחרי תקופה לא קלה בתחילת המילניום, בעשור שעבר חזרו באולפני האנימציה לספק להיט אחר להיט. "מואנה", שמתרחשת באיי פולינזיה באוקיינוס השקט, הוא אחד הטובים שבהם וכנראה המרהיב ביותר מבחינה ויזואלית. על הבימוי הופקדו שניים מהבמאים הגדולים בתולדות האולפן – רון קלמנטס וג'ון מאסקר, שאחראים בין היתר גם ל"אלאדין" ו"בת הים הקטנה". האנימציה יפהפיה, השירים שכתב לין מנואל מירנדה ממכרים כמצופה והמדבבת בתפקיד הראשי – אאולי'אי קרוואלהו – גנבה את ההצגה לדוויין ג'ונסון וג'מיין קלמנט. בגרסה העברית תוכלו לשמוע את משי קליינשטיין ומירי אלוני(!).
להשיג: בדיסני +

5. מפלצות בע"מ

פיקסאר אחראיים לכל כך הרבה הצלחות וסרטים מהוללים שהסרט הזה נופל לפעמים בין הכיסאות – וחבל, כי הוא לגמרי אחד מהמהנים והחכמים ביותר שהאולפן יצר. בעיר שמאוכלסת על ידי מפלצות במגוון צורות, גדלים ומרקמים, סאלי (ג'ון גודמן) ומייק (בילי קריסטל) הם הצמד הכי מצליח במפעל שבו מפלצות מפחידות ילדים כדי לייצר אנרגיה. הבעיות מתחילות כשלעיר נכנסת בטעות ילדה חמודה, שגורמת לסאלי לתהות האם יש דרך מוסרית יותר לתחזק את אורח החיים של העיר כולה.
להשיג: בדיסני +

6. מרגלים לא רגילים

זהו סרט שבו וויל סמית' הוא מרגל על שהופך ליונה. נחזור שנית – וויל סמית'. יונה. עם דוגמה של עניבת פרפר קטנה בנוצות. כן, באמת. בסרט הזה של אולפני Blue Sky (שדיסני קנו וסגרו כמעט מיד. סיפור דפוק, תגגלו) יש כל כך הרבה דברים מגניבים: סצנות ג'יימס-בונדיות, מדע בדיוני משוגע לגמרי, בדיחות טובות וגם את טום הולנד. ואת וויל סמית'. בתפקיד יונה.
להשיג: בדיסני+

7. הנזירות בלוז

לפני שנים רבות, כשלוופי גולדברג היו עוד עיסוקים מלבד להגיד דברים מוזרים בטלוויזיה כל חודש-חודשיים, היא כיכבה בקומדיה הזו בתפקיד זמרת מועדונים שמסתתרת מפני מאפיונרים במנזר. זה אולי תקציר שנשמע כמו בדיחה, אבל הסרט הזה מוציא ממנו את המקסימום עם תפקיד אייקוני של מגי סמית', סצנות מוזיקליות אדירות ותסריט שבדרך נס שרד את מבחן הזמן (ברובו). מעריצים מושבעים יכולים להמשיך גם לסרט ההמשך, שהוא מוצלח פחות אבל עדיין בסדר גמור.
להשיג: בדיסני+

8. השכן הקסום שלי טוטורו

מחפשים אלטרנטיבה איכותית, רגועה ומהורהרת יותר לסרטים הילדים הרועשים של הוליווד? בנטפליקס תמצאו את כל הספרייה של אולפני ג'יבלי היפני האגדיים. "טוטורו" הוא אחד הסרטים היותר נגישים בקטלוג שלהם, שלא מעט כותרים בו עלולים מעט להפחיד או לצלק לגמרי צופים רכים בשנים. הסיפור מינימליסטי ואווירתי ברובו, אבל אם תתעקשו על תקציר נספר ששתי אחיות עוברות לגור עם אביהן בכפר בזמן שאמן מאושפזת בבית חולים, ומתיידדות עם הרוחות והיצורים המיוחדים בטבע שמסביב לבית החדש.
להשיג: בנטפליקס

9. מוליכי הזאבים

לשירות אפל טי.וי פלוס אין המון תוכן קולנועי שזמין במסגרת הספריה וללא תשלום נוסף – אבל "מוליכי הזאבים" רחוק מלהיות בחירת פשרה. הסרט שיצרו טום מור ורוס סטיוארט לא דומה לשום דבר אחר בעולם האנימציה כיום, מלבד סרטיו הקודמים של מור. זוהי אגדת פנטזיה מלאת רגש ואהבה, המעוצבת בהשראת אמנות קלטית עתיקה, אמנות מימי הביניים ותחריטים מהמאה ה-17 (שבה גם מתרחשת העלילה). הסיפור, בגדול: רובין האנגליה מגיעה עם אביה לכפר סקוטי המוקף יערות ומפתחת קשר מיוחד ועוצמתי עם נערה מהיער, השייכת לשבט של אנשים שהופכים לזאבים בשעות הלילה.
להשיג: באפל טי.וי.

10. משפחת וילובי

סרט אנימציה מקורי של נטפליקס שמציע אלטרנטיבה מרעננת לדיסני ושות'. משפחת וילובי הייתה פעם שושלת של הרפתקנים, אבל בימים אלה התחביב העיקרי שלהם הוא הזנחה הורית. הילדים ורודי השיער מחליטים לנקום ושולחים את ההורים שלהם לחופשה רצופת סכנות, כשבינתיים נשארת להשיג עליהם אומנת טובת לב (מאיה רודולף). הכל כאן מרגיש כמו סיפור של צ'ארלס דיקנס על אסיד, בקטע טוב. כמו כן, ריקי ג'רוווייס מדובב את המספר, שהוא בעצם חתול.
להשיג: בנטפליקס

11. המספריים של אדוארד

אחד מהסרטים הטובים בקריירה של טים ברטון הוא מעין עיבוד לפרנקנשטיין, כשבתפקיד המפלצת ג'וני דפ מלא צלקות, שיער נפוח וסכינים במקום ידיים. האגדה העצובה והיפה משלבת עיצוב גותי עם אסתטיקת אמריקנה קיטשית של שנות החמישים ונהנית מצילום נהדר, מוזיקה נהדרת של דני אלפמן והופעות מרגשות של וינונה ריידר ודיאן ויסט. על הנייר הסרט מתאים לגילאי 13 ומעלה, אבל ילדים צעירים יותר, רצוי מהסוג הרגיש והאמנותי, כנראה ייהנו ממנו גם, עם קצת תיווך מההורים.
להשיג: בדיסני+

12. ביג

פנטזיית ההתבגרות של כל ילד וילדה הפכה לסרט סופר חמוד בכיכובו של טום הנקס, שהוא חווית צפייה מושלמת למבוגרים וילדים כאחד. ג'וש בן ה-13 מביע משאלה להפוך למבוגר, ולמרבה ההפתעה זוכה במשאלתו כשהוא מתעורר בגוף של גבר בן 30. בתור מבוגר הוא זוכה לעשות כל מה שילד היה רוצה – מוצא עבודה בחברת צעצועים, מכיר חברם חדשים ומבלה כרצונו, אבל כמובן שיש גם מכשולים ושיעורים לחיים ללמוד. אה, וכן, העלילה הרומנטית די מטרידה. אולי שווה לנצל את ההזדמנות לשיחת חינוך עם הילד/ה.
להשיג: בדיסני+