בשבילה גיבורים עפים: מה צופן העתיד ליקום הקולנועי של מארוול?

העתיד נראה נשי. "המארוולס". צילום: יח"צ
העתיד נראה נשי. "המארוולס". צילום: יח"צ

עם כל כך הרבה עלילות מולטיוורס ויותר מדי סדרות לגיבורי על שמי בכלל זוכר, ה-MCU מחפש את דרכו והשלב החמישי רק מתחמם. מה מצפה לנו בגזרת הסרטים של מארוול, ואיזה סרט הולך להיות להיט הקיץ הגדול של 2027? השתמשנו בשיטה של ד"ר סטריינג' ועכשיו אנחנו יודעים

18 בספטמבר 2023

השנה האחרונה לא היתה פשוטה עבור תעשיות מארוול. סרטי השלב החמישי של מארוול לא הצליחו להגיע לשיאים שהם קיוו להם, הסדרות בנתיים לא מהוות תחליף לחולשת הסרטים ובכל זאת, אולפני מארוול רחוקים מלהרים ידיים, ומבטיחים לנו עתיד מלא גיבורים. לפי הרשימה הבאה, יש הרבה למה לצפות בשנים הקרובות. 

המארוולס (10.11.2023)

לאחר סצנת סוף הקרדיטים של "מיס מארוול" ביוני 2022, הבטיחו לנו שקמאלה קאן, הגיבורה החדשה ביקום של מארוול, תחזור אלינו בסרט "המארוולס", והנה זה מגיע: קרול דנברס (הלא היא מיס מארוול) נשלחת למשימה נגד מהפכן מגזע הקרי, ובאותה העת כוחותיה משתלבים עם קמאלה קאן ומוניקה רמבו. יהיה מאד מעניין לראות את קמאלה קאן מתמודדת עם אירועים ברזולוציה גבוהה יותר מהמסגד השכונתי, וכמו כן – יש לנו גם את מוניקה רמבו, שחוזרת עם כוחות העל המחודשים שלה. זוהי צומת דרכים בין כמה עלילות שונות מכמה סדרות, וגם אירוע נדיר בו הסרט לא מבוסס על שום קו עלילה מרכזי מהקומיקס. זה ניסוי חדשני עבור האולפנים של מארוול, שמאז ומתמיד דגלו בהשפעה ישירה של הקומיקס על הסרטים. שווה לראות איך במאית של מארוול, ניה דקוסטה במקרה הזה, תצליח להתמודד עם סיפור מקורי לגמרי. 

דדפול 3 (03.05.2024)

אולי השיא של הרשימה הזאת. אם הסרט הזה יהיה טוב, ככל הנראה לא יהיה למארוול סרט טוב ממנו. שני הסרטים הקודמים של דדפול היו הצלחה מסחררת: הסרט הראשון הציג את הדמות כחלק מהיקום של האקס-מן, וזרק על הקהל מלא בדיחות, כשמדי פעם משהו מצליח להצחיק באופן מוגזם; הסרט השני העמיק את דמותו של שכיר החרב הפטפטן, דייק את ההומור המופרע, והציג כמה דמויות אייקוניות כמו דומינו, קייבל ואפילו ג'אגרנאוט.

עם דדפול 3, העניין קצת אחר, בעיקר כי מאד לקחו את הזמן. הסרט השני יצא בשנת 2016, הסרט השלישי צפוי לצאת במאי 2024 מה שנתן לריינולדס ולבמאי שון לוי מספיק זמן כדי להיסגר על תסריט. לבסוף הכריזו שדדפול יפגש עם וולברין, שזה בערך כל מה שיודעים על הסרט הזה. אז מעבר לעובדה שיו ג'קמן יחזור, אנחנו יודעים שהם יריבו כל הזמן ויש שמועה מעורפלת שהסרט יהיה מבוסס בחופשיות על הקומיקס Deadpool Kills The Marvel Universe, אחד מקווי העלילה המפורסמים ביותר של דדפול. אם מארוול חכמים, הם ינצלו את ההזדמנות כדי להכניס את האקס-מן ל-MCU, אבל כנראה שהם לא. 

קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש (26.07.2024)

סטיב רוג'רס, שמת באירועי "מלחמת האינסוף", העביר את טייטל הקפטן לעוזרו הנאמן הפלקון, שלא מיהר לקבל על עצמו את התואר (עד שקיבל סדרה שלמה על זה שהוא מקבל את התואר). מאז שמונה באופן רשמי, לא ראינו את הקפטן-פלקון הזה, כך שזה יהיה הסרט הראשון בסדרת "קפטן אמריקה" בכיכובו של אנתוני מאקי. אני בעצמי מעולם לא הייתי חסיד גדול של קפטן אמריקה – בואו רק נגיד שבמלחמת האזרחים, תמכתי בסטארק – אבל תכל'ס? אפילו אני סקרן לגבי הסרט, שנמצא כבר בשלבי פוסט-פרודקשן.

העלילה עדיין נשמרת בסוד, אבל הקאסט כבר נחשף: מלבד אנתוני מאקי יש לנו את האריסון פורד בתפקיד תדאוס "ת'אנדרבולט" רוס (שלפי הקומיקס אמור להפוך לענק האדום), טים בלייק נלסון חוזר לתפקיד סמואל סטרן מהענק הירוק (וכך ייפתר חור בעלילה מהסרט האחרון של הענק הירוק), דני רמירז ישוב לתפקיד של חואקין טורס שזכה במהלך "הפלקון וחייל החורף" בתפקיד הפלקון החדש, והפעם גם יש לנו נציגות ישראלית עם שירה האס – שתשחק את גיבורת העל הישראלית, סברה שמופיעה לראשונה על המסך הגדול. "עולם אמיץ חדש" יהיה ההמשך הישיר ל-"פלקון וחייל החורף", וצפוי להגיע אלינו ביולי 2024.

ת'אנדרבולטס (20.12.2024)

קשה להתעלם מההצלחה המחודשת של DC בסרטים מסוימים, כמו "הג'וקר" מ-2019 או "יחידת המתאבדים" מ-2021, שני סרטים שהציגו עידן חדש עבור נבלי קומיקס. אז כמובן שגם מארוול תצטרף לחגיגה, והפעם עם "ת'אנדרבולטס". קבוצת נבלי-על מגויסת על ידי הממשלה כדי לבצע משימות מסוכנות. נשמע מוכר? כי זה "יחידת המתאבדים". הסרט מגיע אחרי "קפטן אמריקה: עולם אמיץ חדש", ובהתאם לכך (ובאופן די צפוי) הריסון פורד ישחק שוב את תדאוס "ת'אנדרבולט" רוס, לצד פרצופים מוכרים מהיקום הקולנועי של מארוול.

אנחנו כבר מכירים את ולנטינה אלגרה דה פונטיין (ג'וליה לואי דרייפוס) מ-"הפלקון וחייל החורף", וגם ג'ון ווקר צפוי לחזור בתור סוכן ארה"ב, לאחר שהודח מתפקיד קפטן אמריקה. פלורנס פיו סוף סוף תחזור למדי האלמנה השחורה, וכך גם אביה, אלקסיי שוסטקוב (דייוויד הארבור) הלא הוא הנבל "השומר האדום" שהופיע בסרט "האלמנה השחורה". ת'אנדרבולטס נשמע כמו כיף אמיתי, וזה יהיה די נחמד לראות את התוצאות של סדרות הטלוויזיה ואיך הן ישפיעו על העולם החדש שמארוול מנסה לבנות, ללא טוני סטארק וסטיב רוג'רס. 

בלייד (14.02.2025)

כמה שחיכינו לשובו של הערפד שצד ערפדים. מעריצי מארוול חיכו לרגע שבו בלייד יחזור למסך, וכבר ידוע שהסרט נמצא בשלבי הפקה תקופה ארוכה. כבר מאז "איש זאב בלילה", ספיישל ליל כל הקדושים הראשון של מארוול, אושר קיומם של ערפדים ב-MCU, וזה היה הסמן הראשון לכך שבקרוב יציגו את בלייד – וכשאנחנו מדברים על "בקרוב", אנחנו מדברים כמובן על שנת 2025, וגם זה לא בטוח בגלל שביתת התסריטאים.

בסרט החדש מהרשלה עלי יגלם את בלייד (אחרי שגילם בעבר את קוטונמאות' בסדרה "לוק קייג'"), כשרוב המעריצים די שמחים מהליהוק, וחושבים שמדובר ביורש ראוי עבור ווסלי סנייפס, ששיחק את בלייד בשלושת הסרטים המקוריים. אפשר להתווכח על האיכות שלהם, אבל הם קיבלו מעמד של סרטי קאלט בקרב המעריצים ובמשך שנים מחכים שהוא יחזור. עכשיו זה סוף סוף קורה, גם אם זה ייקח קצת זמן. הסרט אמור לסגור את השלב החמישי של מארוול, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה העלילה ומי הדמויות שיצטרפו לסרט הערפדים הראשון ב-MCU. מה שאנחנו כן יודעים זה שהבמאי הוא יאן דמאנג', שביים בעבר את הסדרות "טופ בוי" ו-"ארץ לאבקראפט", כך שיש לו כבר נסיון עם לביים מפלצות, אנושיות ולא אנושיות. 

ארבעת המופלאים (02.05.2025)

וואו כמה זמן חיכינו לזה. אם אתם זוכרים, הניסיון האחרון להחיות את פרנצ'ייז "ארבעת המופלאים" נחל כישלון חרוץ אי שם בשנת 2015. מאז אותו כישלון המעריצים מחכים שארבעת המופלאים יופיעו ביקום הקולנועי של מארוול, וזה קרה רק לרגע אחד עם ג'ון קרסינסקי בתפקיד איש הגומי, ד"ר ריד ריצ'רדס. הליהוק של קרסינסקי לתפקיד עדיין לא אושר רשמית, אך כבר יש שמועות על הליהוק של סו סטורם הבלתי נראית – ונסה קירבי, ששיחקה בעבר ב-"משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות חלק ראשון" ובסדרה "הכתר" את הנסיכה מרגרט.

הבמאי יהיה מאט שאקמן שביים את "וונדה-ויז'ן", מה שאולי מעיד על טון יותר קליל ממה שכיוונו אליו ב-2015, וקצת חזרה למה שהפך את "ארבעת המופלאים" הראשון, מ-2005 לכל כך טוב ביחס לתקופה בה יצא לאקרנים. "ארבעת המופלאים" היא אבן יסוד בקומיקס של מארוול, והחזרה למסכים היא אירוע מרגש, למרות שלא הוכרז ליהוק ואנחנו יודעים על קיומו כבר מכנס קומיק-קון 2022 (ותכל'ס כבר הרבה לפני).

הנוקמים: שושלת קאנג (01.05.2026)

הסרט הזה נמצא בסימן שאלה גדול, בעיקר בגלל המשפט של הנבל הגדול הבא של מארוול – ג'ונתן מאג'ורס, שמואשם בתקיפה וממתין לתוצאות משפטו שהחלו החודש ממש. עם זאת, קאנג אמור להיות האויב הכי גדול שגיבורי ה-MCU התמודדו איתו, ואמור להיות חלק חשוב בהמשך העלילה של מארוול. האם ישתמשו בוריאנטים שלו כדי להחליף אותו? האם יבטלו את הסרט? כל אלה שאלות מצוינות שיתבררו עם הזמן, אך בינתיים מה שאנחנו יודעים זה שהסרט יתמקד בעלילת המולטיוורס, שהבמאי דסטין דניאל קרטון ("שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות") צפוי לביים, ושאנחנו נקבל שוב את אנתוני מאקי שוב בתור קפטן אמריקה וגם הופעה חוזרת של טנוץ' הוארטה בתפקיד ניימור, האקוומן של מארוול.

ישנן שמועות לגבי הצוות החדש של האוונג'רס: כעת אנחנו צפויים לקבל את קייט בישופ (היילי סטנפילד), ג'רמי ראנר (הוקאיי) ואת פול ראד וקת'רין ניוטון (אנטמן וקאסי לאנג). אנחנו יודעים שקאנג הוא אחד האויבים האכזריים ביותר של האוונג'רס, ושבקומיקס הוא הרג את ת'ור, וונדה מקסימוף, אמריקה צ'אבז, ויז'ן, מון נייט ואת שאנג צ'י – כל אלה דמויות שקיימות ב-MCU, ואם צריך לנחש, המוות שלהן עלול לגרום להעברת השרביט לצוות החדש של הנוקמים.

הנוקמים: מלחמות סודיות (07.05.2027)

כמו שאתם יודעים, מארוול אוהבת לתכנן רחוק, לכן כבר ידוע שהסרט הגדול של אביב 2027 (שעד אז בטח ירגיש יותר כמו קיץ מאשר אביב) יהיה "מלחמות סודיות". על התסריט מנצח מייקל וולדרון, האיש מאחורי התסריט המוצלח של הסדרה "לוקי", והקאסט אפילו כבר פורסם – מה שככל הנראה שולל את האפשרויות שחלק מהדמויות שציינו בסעיף הקודם ימותו. כריס המסוורת' ימשיך בתפקיד ת'ור, נקבל סוף סוף עוד קצת מד"ר סטריינג' של בנדיקט קמברבאץ' ואת מארק רופאלו בתור ברוס באנר (אולי לשם הוא נעלם בשי-האלק? נחכה ונראה).

יש גם נציגות של הדור החדש בסרט כמו אמריקה צ'אבז (סוצ'י גומז), מיס מארוול (אימאן  ולאני), איירון הרט (דומיניק ת'ורן, שמקבלת סדרה משלה) וקאסי לאנג (קת'רין ניוטון). עדיין לא אושרה לנו עלילת הסרט, אבל היא מבוססת על קו עלילה של הקומיקס, במהלכו יישות קוסמית בשם "המעבר" (The Beyonder) חוטף את כל הגיבורים והנבלים של כדור הארץ לכוכב אחר, המשמש זירת מלחמה.

במלחמה הזאת קרו התפתחויות שהשפיעו על כל הדינמיקה בין גיבורי מארוול, וסביר להניח שעוד דמויות יצטרפו לקאסט – ויש כל כך הרבה אופציות מעולות: קינגפין, ארבעת המופלאים שעד אז אמורים להיות כבר חלק מהיקום הקולנועי, אולי הופעה ראשונה של האקס-מן. בקיצור, יש המון אופציות מעניינות וטובות שיכולות להתקיים בזירת הקרב הזאת, ויש לסרט את כל הפוטנציאל להיות אחד מהסרטים הכי טובים של מארוול. 

שאנג צ'י 2

באופן די מפתיע, הסרט של מארוול משנת 2021, "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות", התקבל בהמון אהבה דווקא כי הוא לא הלך עם הנוסחה הקבועה של מארוול, והציג סיפור מקור עשיר שעדיין מרגיש כמו סרט מארוול. דסטין דניאל קרטון צפוי לביים גם את ההמשך, שעדיין נמצא בשלבי הפקה מוקדמים מאד, וכנראה העלילה תושפע מהאירועים השונים שאנחנו צפויים לראות ביקום של מארוול. מאוד מעורפל, אבל היי – כבר יהיו לכם ילדים עד שזה יגיע.

סרטי ספיידרמן

טוב, זה כבר נושא לכתבה נפרדת לחלוטין