בבידוד? 10 סרטים קלאסיים בנטפליקס שתוכלו להשלים עכשיו

כן, זאת קלאסיקה. "בתול בן 40" (צילום: יחסי ציבור)
כן, זאת קלאסיקה. "בתול בן 40" (צילום: יחסי ציבור)

מאות אלפי ישראלים כבר בבידוד, ואם גם אתם ואתן יושבים בבית ומטפסים על הקירות, זה בדיוק הזמן להתחיל לסתום חורים בהשכלה ולצפות בקלאסיקות קולנועיות שעד עכשיו החמצתן. בררנו עבורכם את המיטב שיש לנטפליקס ואמזון להציע (ואם ראיתם? תראו שוב, זה פאקינג קלאסי)

17 בינואר 2022

קליל וסוחף: "תפוס אותי אם תוכל"

"'אי.טי' הוא התוצאה המטאפורית של מה שקרה בחיי. 'תפוס אותי אם תוכל' הוא התוצאה המילולית". כך אמר סטיבן ספילברג על הסרט שלו מ-2002 שמשחזר את סיפורו האמיתי של פרנק אבגנייל, שעד גיל 21 הספיק להתחזות לטייס, לרופא ולעורך דין, ולזייף המחאות בסכומים דמיוניים. ספילברג, בן להורים גרושים, מצא עצמו מתחבר לנער האבוד (ליאונרדו דיקפריו) שמחפש אחר דמות אב,ומוצא אותה דווקא בסוכן האף.בי.איי (טום הנקס) שמנסה ללכוד אותו. נקודת המבט הזו היא שמעניקה עומק רגשי לשרשרת ההתחזויות המאוד מבדרת בסרט הקליל והסוחף הזה. (נטפליקס)

חינני ומרגש: "על תבונה ורגישות"

העיבוד הקולנועי הכי טוב לספר מאת ג'יין אוסטן הוא תולדה של שיתוף פעולה בין אמה תומפסון (שזכתה באוסקר על התסריט) והבמאי אנג לי. סיפורן של שתי אחיות שמאבדות את הכנסתן ונדרשות למצוא בעלים באנגליה של המאה ה-19, מוגש לנו במינון מושלם של חן, אירוניה ורגש. קייט ווינסלט היא האחות הצעירה שכולה רגש וסערה, תומפסון היא האחות הבוגרת והמיושבת בדעתה, והגברים הפוטנציאליים מונים את יו גרנט, אלן ריקמן וגרג ווייז שהתחתן עם תומפסון בעקבות פגישתם על הסט. (נטפליקס)

 

מתעתע ומבדר: "האיש שבפנים"

ספייק לי הניח את הפוליטיקה בצד (בערך) וביים מותחן מבדר מאוד על שוד בנק בוול סטריט שמסתבך. בפנים לכודים בני ערובה, ובחוץ מתרוצצים שוטרים וסוכני אף.בי.איי ומתווכת (ג'ודי פוסטר) שנשכרה על ידי מייסד הבנק (כריסטופר פלאמר) לדאוג שפריט מסוים בכספות שלו לא ייפול לידי השודדים. קלייב אוון הוא המוח שמאחורי השוד, דנזל וושינגטון הוא בלש המשטרה שמנהל את המו"מ עם השודדים, והסרט מתעתע בנו לכל אורך הדרך. (נטפליקס)

כיפי ואידיאליסטי: "ארין ברוקוביץ'"

ג'וליה רוברטס שורפת את המסך בתפקיד שזיכה אותה באוסקר. סיפורה האמיתי של אם יחידנית, שמוצאת פרנסה כעוזרת משפטית במשרד עורכי דין, ומשכנעת תושבי עיירה בקליפורניה להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת אנרגיה שמזהמת את האזור, זוכה לטיפול הוליוודי משופר. כיף לראות את רוברטס עושה צחוק מנציגי התאגיד, וגם לאלברט פיני יש מותק של תפקיד כעורך הדין הטוב בסרטו של סטיבן סודרברג. (נטפליקס)

יהודי ומוזיקלי: "מצחיקונת"

בכורתה הקולנועית של ברברה סטרייסנד בת ה-26 זיכתה אותה באוסקר. המחזמר מאת ג'ולי סטיין מגולל את סיפורה של הקומיקאית היהודייה פאני ברייס, שהתפרסמה בשנים שאחרי מלחמת העולם הראשונה. סטרייסנד, בהופעה כובשת מעין כמותה שהפכה אותה לכוכבת בין לילה, והשירים הבלתי נשכחים ("People", " Don't Rain on My Parade") הופכים את הסרט למבדר ביותר. רק בחלק האחרון, כשאהובה המהמר (עומאר שריף) מתחיל להסתבך, המלודרמה משתלטת וסרטו של וויליאם וויילר מאבד מרעננותו.

 

להט"בי וטראגי: "הר ברוקבק"

אהבתם הטראגית של שני רועי כבשים בהרים של וויומינג שברה הרבה לבבות. הית' לדג'ר וג'ייק ג'ילנהול מרגשים כאניס וג'ק שמתאהבים במהלך קיץ אחד ב-1963, ואז נפרדים ומקימים משפחות עם מישל וויליאמס ואן האת'אוויי, כשלבבותיהם עדיין נתונים זה לזה. אנג לי הביא למסך את הסיפור מאת אנני פרו, ומילא אותו בעדנה ובצער. (נטפליקס)

 

מעולה וניינטיזי: "סודות אל.איי"

הנאו-נואר המשטרתי בבימויו של קרטיס הנסון הוא מהסרטים הטובים ביותר של שנות התשעים והוא מצדיק צפיות חוזרות ונשנות. שלושה שוטרים שונים מאוד באופיים זה מזה חוקרים סדרה של רציחות בלוס אנג'לס של שנות החמישים, וחושפים מערכת שלמה של שחיתות. ראסל קרואו הוא הבריון הרומנטי, גאי פירס הוא השאפתן והמחושב וקווין ספייסי ניחן במוסר מפוקפק. שלושתם במיטבם, וגם קים בסינג'ר שזכתה באוסקר על הופעתה כיצאנית. (אמזון פריים)

רומנטי ומרענן: "בתול בן 40"

הקומדיה הרומנטית שהפכה את סטיב קארל מקומיקאי טלוויזיוני לסטאר של ממש. הוא מגלם את החנון שבכותרת, שמתאהב באם יחידנית (קתרין קינר). עמיתיו בחנות מוצרי החשמל שבה הוא עובד – פול ראד, סת' רוגן ורומני מלכו – מחליטים לעזור לו לאבד את בתוליו ונותנים לו עצות אחיתופל. קארל כתב את התסריט עם הבמאי ג'אד אפטאו, ויחדיו הם רעננו כל הקלישאות של הז'אנר. (אמזון פריים)

קלאסי ומפואר: "היו זמנים באמריקה"

סאגת פשע מפוארת כמו שרק סרג'יו לאונה ידע לביים. הסרט עוקב אחר ארבעה חברים יהודים מילדותם בלואר איסט סייד שבמנהטן, דרך הפיכתם לגנגסטרים בתקופת היובש בשנות השלושים, ועד הבגידה הגדולה שנים רבות אחרי כן. רוברט דה נירו, ג'יימס וודס והמוזיקה של אניו מוריקונה מובילים את הסרט, שנכשל כשיצא למסכים ב-1984, אך זכה מאז למעמד של קלאסיקה. (אמזון פריים)

סטלני וקאלטי: "ביג לבובסקי"

כשהקומדיה של האחים כהן על הסטלן שרוצה פיצוי על השטיח שלו ועל ידידו השומר שאבוס יצאה למסכים בארה"ב ב-1998 היא התקבלה כאכזבה אחרי השיא של "פארגו" שנתיים לפני כן. אבל מהר מאוד הסרט הפך לקלאסיקת קאלט. הוא מככב בכל רשימות הקומדיות הגדולות וב-2005 אף הוקמה דת בשם דודאיזם המבוססת על פילוסופיית החיים של ה"דוד", הלא הוא ג'ף ברידג'ס חובב הווייט ראשן. אם ראיתם, אתם יודעים במה מדובר ויודעים שתמיד כדאי לראות שוב. אם לא ראיתם, למה אתם מחכים? (אמזון פריים)