זה הזמן לפחד: 10 סרטי אימה מעולים למרתון לילי בסטרימינג

"החוש השישי" (צילום: יחסי ציבור)
"החוש השישי" (צילום: יחסי ציבור)

סרטי אימה הם אולי הדרך המבדרת ביותר להתמודד עם פחד, או לכל הפחות להעביר איזה שעתיים במתח מול המסך. ואל תטעו, למרות התדמית המתוקה של מיקי, בשירות הסטרימינג של דיסני+ מתחבאים כמה סרטי אימה מצוינים שירעידו אתכם על הספה

ממש כמו התחלה טובה של סרט אימה, גם יש בדיסני+ אוצרות חבויים שאפשר למצוא אם חופרים עמוק. ואז לרוב מוצאים איזה ספר מסתוורי שמזמן את השטן. אספנו עבורכם את עשר סרטי האימה המוצלחים ביותר שאפשר למצוא  בשירות הסטרימינג של דיסני. מה, חשבתם שמיקי לא אוהב לפחד קצת מדי פעם?

>> סרט מאפיה עם בריונים חרדים במקום גנגסטרים? תמיד רלוונטי

האיש הריק

נכון האוצרות האלו שדיברנו עליהם? אז הנה אחד. "האיש הריק" בבימויו של דייוויד פריור, יצא לאקרנים באוקטובר 2020 (לא זמן טוב ללכת לקולנוע, אם אתם לא זוכרים) , ללא קידום, ללא כוכבים אמיתיים ועם עלילה שקשה מאוד לתקצר. אבל אם תתנו לו צ'אנס, תגלו סרט אימה מסוגנן, קריפי ומקורי במיוחד, שיגרום לכם לקוות שלדייוויד פריור הזה תהיה קריירה אמיתית יום אחד. ויש פה את סטיבן רוט ("בארי") כמנהיג כת, מה עוד אפשר לבקש? 

הגוף של ג'ניפר

"הגוף של ג'ניפר" לא זכה לביקורות אוהדות כשהוא יצא לאקרנים ב-2009. הוא נמכר על הסקס אפיל של מייגן פוקס, אבל מבקרים התאכזבו מערבוב הז'אנרים שלו והכתיבה המתחכמת של התסריטאית שלו- דיאבלו קודי ("ג'ונו"). אבל עכשיו ב-2024 אנחנו יכולים להודות שהמבקרים האלה טעו, ו"הגוף של ג'ניפר" הוא שילוב מעולה של אימה וקומדיה, עם תסריט מלא בשורות מחץ, הופעות מדהימות של פוקס, אמנדה סייפריד ואדם ברודי, ובימוי חד של קארין קוסאמה ("איאון פלוקס"). זה סרט שהוא פשוט כיף, בין אם אתם צוחקים, נגעלים או מזדהים עם בנות ובני הנוער שבמרכזו. צדק לדיאבלו קודי!

אף אחד לא יציל אותך

"אף אחד לא יציל אותך" הוא לא סרט מלא בדיאלוגים. למעשה אין בו כמעט דיאלוגים בכלל, משהו כמו חמש מילים נאמרות במהלכו. אבל מי צריך דיאלוגים מתוחכמים כשיש לכם אימת מד"ב אולד סקול בסגנון סטיבן שפילברג? קייטלין דבר ("דופסיק") מככבת בתור אישה מתבודדת בעיירה קטנה, שנאלצת להתמודד עם פלישת חייזרים בבית שלה. האפקטים נוסטלגיים, ההפחדות אפקטיביות, והסרט פשוט מרשים בדרך בה הוא מצליח לשמור את תשומת ליבכם ללא דיבורים. זה סרט שמזכיר לנו את מה שאמא תמיד אמרה לנו – שהכי מפחיד זה להיות לבד. אז אנחנו ממליצים שתראו אותו עם עוד בן אדם, או חייזר.

מי שעומד מאחורי

אין סיוט כמו לפגוש את ההורים של בן או בת הזוג שלכם, ואם הם משפחה אריסטוקרטית עשירה שנוהגת לשחק משחקים משונים – אז זה כבר סרט אימה. סאמרה וויבינג מככבת בקומדיית האימה הזאת, בתור כלה טרייה שהופכת לשורדת באד-אס, מוקפת בצמד שחקנים שכולל את אנדי מקדאוול ("לקום אתמול בבוקר"), הנרי צ'רני ("משימה בלתי אפשרית") ו… היי, אדם ברודי שוב! "מי שעומד מאחורי" מלא ברציחות יצירתיות, הומור שחור וכיף אכזרי. לא פלא שהיוצרים שלו נשכרו אחר-כך להשתלט על סדרת סרטי "צעקה".

הנוסע השמיני

"בחלל אף אחד לא יכול לשמוע אותך צורח", זה הטאגליין האייקוני של סרט המד"ב/אימה האייקוני לא פחות של רידלי סקוט מ-1979, "הנוסע השמיני". סקוט לקח את קונספט האימה המקובל של "קורבנות רצח עתידיים תקועים במקום סגור עם רוצח" והטיס אותו לחלל החיצון. זה הסרט שהפך את סיגורני וויבר לכוכבת, שינה את כל מה שאנחנו חושבים על איך חייזרים יכולים להיראות, הודות לעיצובים המזעזעים של האמן השוויצרי ה.ר. גייגר, והוביל לכמות מרשימה של המשכונים, ספין-אופים ומה לעזאזל ש"פרומיתיאוס" היה אמור להיות. ההמשכונים נעים בין "מעולים" ל"מעפנים", אבל הסרט המקורי עדיין נשאר נכס צאן ברזל בז'אנר האימה והמד"ב.

הטורף

ואם כבר מדברים על "הנוסע השמיני", חשוב להזכיר את אחיו מאמא אחרת (שלא יעלב)- הטורף! הסרט הזה נוטה יותר לכיוון האקשן מאשר האימה, אבל עדיין יש פה מפלצת מפחידה שרוצחת חבורה של דמויות ראשיות, אחת אחת. זה קצת כמו "סלאשר" קלאסי רק עם חייזר במקום איש במסכה, וחיילי קומנדו שריריים במקום תיכוניסטיות בחצאיות. ארנולד שוורצנגר הוא כמובן הכוכב, אבל חשוב להעריך גם את שאר הגברברים שמצטרפים אליו (בינהם קארל וות'רס ("רוקי") שהלך לעולמו השנה) ואת העיצוב האייקוני של המפלץ הצייד, או כמו שארני קורא לו One ugly motherfucker.

החוש השישי

לפני שמ. נייט שאמאלאן התדרדר ואז חזר ואז… טוב, זה כבר תלוי בדעתכם האישית, הוא היה במאי מבטיח עם סרט גדול ראשון בשם "החוש השישי", מותחן אימה על-טבעי בכיכובם של ברוס וויליס והיילי ג'ואל אוסמנט, בתור ילד שרואה אנשים מתים. בשלב הזה אתם כנראה כבר מכירים את הטוויסט המפורסם של הסרט, אבל הוא עדיין שווה צפייה בזכות אווירת האימה שאמאלאן הצעיר מצליח להכניס לכל סצינה. זה סיפור רוחות מודרני ומצמרר, עם תצוגות משחק מרשימות ואווירה מושלמת. 

הזבוב

אם אתם אוהבים את האימה שלכם מגעילה, ואנחנו מתכוונים מגעילה, אז למה שלא תפנו למאסטר דייוויד קרוננברג, והעיבוד שלו מ-1986 לסיפור המד"ב הקלאסי "הזבוב". ג'ף גולדבלום וג'ינה דייביס המהממים (שהיו זוג בזמן עשיית הסרט), מככבים כמדען אקצנטרי ועיתונאית חרוצה, בהתאמה, בסיפור על ניסיון טלפורטציה שנגמר בטרנספורמציה נוראית לחרק, בצורה שאפילו קפקא לא היה יכול לדמיין. הסרט נע בין מצחיק, לסקסי, לדוחה, למפחיד, אבל אתם בידיים הנאמנות של קרוננברג אז אל תדאגו. רק תפחדו, מאוד.

ליל האימה

באייטיז היו הרבה סרטי אימה טובים, אין ספק. אבל בשנות האלפיים היו גם הרבה רימייקים לסרטים האלה- וחלק מהם היו טובים גם! כמו "ליל האימה", הרימייק מ-2011 לסרט בעל אותו שם 1985 שבויים במקור על ידי טום הולנד (לא שחקן ספיידרמן שנולד עשר שנים מאוחר יותר). העלילה הבסיסית דומה: נער מהפרברים (אנטון ילצ'ין ז"ל) חושד שהשכן החדש שלו (קולין פארל) הוא ערפד, ומחליט לנסות לקטול אותו. תוסיפו לזה גם את דייוויד טננט ("דוקטור הו") בתור קוסם דוש מלאס-וגאס ואת מקלאבין מ"סופרבאד" ויש לכם מתכון לקומדיית אימה כיפית במיוחד. 

אות משמיים

הסרט הוותיק ביותר ברשימה הזאת, "אות משמיים" מ-1976, הוא חלק מגל של סרטי אימה נוצריים משנות השישים המאוחרות ושנות השבעים. סרטים כמו "תינוקה של רוזמרי" או "מגרש השדים", עם הרבה צלבים הפוכים ודיבורים על השטן. "אות משמיים" מציג לנו את דמיאן, ילד קטן וקריפי שהוא אולי ואולי לא האנטי-כריסט. אבל באמת, למה אתם מצפים כאשר אתם קוראים לילד שלכם "דמיאן". זה שם מרושע! בסרט מככבים שחקנים קלאסיים כמו גרגורי פק ולי רמיק, והוא הביא למספר סרטי המשך ורימייקים, כולל אחד בו דמיאן המבוגר (סאם ניל) נכנס לתחום המזוויע ביותר- פוליטיקה!