ראינו בום: 10 סרטי האקשן הטובים ביותר שמחכים לכם בסטרימינג

אקשן כמו שרק בניינטיז ידעו לעשות. ניקולס קייג', "הפריצה לאלקטרז/The Rock" (צילום: יחסי ציבור)
אקשן כמו שרק בניינטיז ידעו לעשות. ניקולס קייג', "הפריצה לאלקטרז/The Rock" (צילום: יחסי ציבור)

פיצוצים ויריות יש לנו בחיים מספיק כרגע, באמת תודה, אבל מפתיע כמה שמנחם לראות על המסך את הטובים עושים פיו פיו בום בום לרעים, כמו גם דברים שמתפוצצים בבום גדול ויפה של CGI. שלפנו מספריית הסטרימינג את סרטי הפעולה הכי טובים שתוכלו לצפות בהם בקליק. בום

19 בינואר 2024

אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה

עם הגעתו הקרובה של הסרט החדש בסדרת "אינדיאנה ג'ונס" (כן, עדיין בכיכובו של הריסון פורד), זה נחמד להיזכר בימים בהם הוא היה בן 39 נמרץ ומגניב. כל ארבעת הסרטים בכיכובו של הארכיאולוג ההרפתקן זמינים בדיסני+, אבל המקורי והטוב מביניהם הוא "שודדי התיבה האבודה", בבימויו של סטיבן ספילברג מתסריט שג'ורג' לוקאס עזר בכתיבתו. בסרט נלחם ג'ונס נגד הנאצים בעזרתם של סאלח (ג'ון ריס דייוויס), מריון (קרן אלן) והשוט הנאמן שלו, וזה סרט שיש בו הכל: נאצים מפחידים, פעלולים מרהיבים, הומור ספילברגי אולד-סקול וכמובן סיום אייקוני שימיס לכם את הפרצוף. תודו שאתם מזמזמים את שיר הנושא בראש עכשיו.

מת לחיות

אי אפשר לכתוב רשימה של סרטי האקשן הטובים ביותר בלי להזכיר את "מת לחיות", סרט האקשן הקלאסי בבימויו של ג'ון מקטיירנן, עם תסריט שכולל יותר שורות מצחיקות מסרטי קומדיה רבים והופעות מדהימות של ברוס וויליס, אלן ריקמן ז"ל והאבא מ"אריזה משפחתית". זה סרט שפשוט כיף לראות ולהעריך את הכתיבה והבימוי המדוייקים, את העובדה שאף בחירה בו אינה לשווא (למה ג'ון מקליין יחף? כי מישהו במטוס אמר לו להוריד את הנעליים, גאוני!). בשירות הסטרימינג קיימים גם ההמשכונים של הסדרה – "מת לחיות 2" המשעמם, "מת לחיות 3" הטוב-יחסית, ו"מת לחיות 4" הנוראי. אבל אין על לראות את הסרט הראשון ולצעוק "ייפי-קאי-יאי…." טוב, אתם יודעים את ההמשך.

הפריצה לאלקטרז

בין יוני 1996 ליוני 1997, השחקן והאגדה החיה ניקולס קייג' ברך אותנו בשלושה סרטי אקשן שונים בכיכובו ששוחררו ברצף (והם כולם זמינים בדיסני+). בעבר כבר כתבנו על יצירות המופת "עימות חזיתי" ו"קון אייר", אבל הפעם הזרקור מופנה ל"הפריצה לאלקטרז" הידוע בכינויו "הפעם ההיא שלמייקל ביי יצא סרט טוב". קייג' מככב בתור סוכן FBI חנון שנאלץ לשתף פעולה עם הסוכן האגדי ג'יימס בו… כלומר, ג'ון מייסון בגילומו של שון פאקינג קונרי. זהו סרטו השני של ביי כבמאי, והוא מכיל הרבה מהקלישאות שהפכו אותו למה שהוא היום. אבל איכשהו פה כל הטמטום עובד ומתנקז לסרט אקשן נהדר שכולל גם את שורת המחץ הכי מטומטמת בהיסטוריה (ד"ש לאלטון ג'ון).

מי שעומד מאחוריי

טכנית, הסרט האנדר-רייטד הזה מ-2019 מסווג לרוב כסרט אימה סאטירי, אבל אנחנו ננצל כל תירוץ לכתוב עליו עוד – גיבורת הסרט גרייס המגולמת על ידי סאמרה וויבינג, לא פראיירית בתחום הכסאח, שהופכת בתהליך מרשים מכלה טרייה בסיטואציה לא נוחה לגיבורת אקשן-אימה בסגנון ריפלי מסדרת "הנוסע השמיני". תסריט חד, ליהוקים מעולים (אנדי מקדאוול, אדם ברודי) ובימוי כלכך טוב ששכרו את האנשים שביימו את הסרט להשתלט על סדרת "צעקה" – כל אלו הופכים את "מי שעומד מאחוריי" לכיף גדול לאנשים שמעדיפים את האקשן שלהם מדמם במיוחד.

איירון מן 3

כפי שאתם ודאי יודעים כל סרטי מארוול נמצאים בדיסני+, וכל אחד מהם הוא למעשה סוג של סרט אקשן (טוב, לא שציפיתם ש"אנטמן 3" יהיה דרמה תקופתית או משהו). אז כדי לא למלא את הרשימה במוצרי מארוול, הבה נבחר את האקשן-י ביותר: "איירון מן 3". למה אפשר לצפות כשאתם מוסרים את המושכות לתסריטאי האקשן הגדול של שנות השמונים והתשעים, שיין בלאק ("נשק קטלני", "בכוננות מתמדת"), שנכנס גם לתפקיד הבימאי והחזיר לחיים את הקריירה של רוברט דאוני ג'וניור עם "קיס קיס בנג בנג" הנהדר? דאוני החזיר לו את הטובה הזאת כשנתן לו לביים ולכתוב את הסרט השלישי בכיכובו של טוני סטארק. בלאק יצר סרט אקשן נוסטלגי, כריסטמסי, כיפי ובעל אחד מהטוויסטים הכי מצחיקים בהיסטוריית היקום הקולנועי של מארוול. וגם, הוא מכיל הופעה אשכרה טובה של שחקן-ילד. אם זה לא נס חג מולד, אני לא יודע מה כן.

לוגאן

אם כבר מארוול, גם סדרת סרטי "אקס מן" מככבת, ובמסגרתה הטוב ביותר – "לוגאן". אחרי תשעה סרטים שונים שבהם הוא שיחק את וולברין, יו ג'קמן חזר להופעה אחת אחרונה בתור המוטנט הקנדי האהוב, אבל הפעם בגרסה הרבה יותר זקנה ועצובה. ב"לוגאן", שנחשב על ידי רבים כמערבון מודרני, וולברין יוצא למסע ללוות מוטנטית צעירה בעולם אפל ומדכא שבו כולם רוצים להרוג אותם. הסרט כולל הופעות מרגשות מפטריק סטיוארט וסטיבן מרצ'נט והוא היה יכול להיות פרידה יפה מוולברין, אלמלא היה ג'קמן מכריז שהוא ישחק שוב את הדמות ב"דדפול 3". אבל תתעלמו מזה. 

אייר פורס 1

אחרי "מת לחיות" התמכרה הוליווד לרעיון של "גיבור לא צפוי נלחם בטרוריסטים בחלל סגור" ויצרה סרטים כמו "ספיד" ("מת לחיות" באוטובוס), "מצור ימי" ("מת לחיות" באונייה) ו"משחק על זמן" ("מת לחיות" באיצטדיון הוקי. באמת). אחד הטובים היה "אייר פורס 1" ששואל את השאלה: "אם המטוס של נשיא ארצות הברית היה נחטף על ידי טרוריסטים, האם הנשיא היה יכול להציל אותו?" והתשובה היא: אם הריסון פורד משחק אותו, אז פאק יה! זה סרט עם קונספט מאוד מגוחך (בעיקר אם מדמיינים את שני הנשיאים האחרונים של ארצות הברית בסיטואציה הזאת) אבל זה גם מה שכיף בו.

הטורף

הגיע הזמן לדבר על שוורצנגר, לעזאזל! המלך של האקשן באייטיז וקצת בניינטיז כיכב בהרבה סרטים אייקוניים ביניהם גם "הטורף" – סרט עם קאסט של חיילים שריריים שהולכים לג'ונגלים של מדינה פיקטיבית ומוצאים את עצמם נאבקים בצייד מהחלל החיצון. זה קונספט כזה טוב שהוא הוביל לכמה וכמה המשכים, ואם תחברו את כולם ביחד אולי ייצא לכם סרט סביר אפילו. או שפשוט תראה את הסרט הראשון הנהדר ותצעקו את שורות המחץ של ארנולד במבטא המתבקש.

גברים בחלל

הגאון ההולנדי המשוגע פול וורהובן הביא לנו כמה מהרגעים הגדולים ביותר בהיסטוריית האקשן, רובם נמצאים ב"רובוקופ", וחלקם נמצאים גם ב"גברים בחלל", סרט התעמולה הכי טוב שלני ריפנשטאל לא יצרה. "גברים בחלל" נקטל על ידי המבקרים כשיצא לאקרנים, אבל היום אנחנו יכולים להעריך אותו כיצירה סאטירית מתוחכמת עם הרבה חייזרים, יריות ועירום. גם עם רשימת שחקנים שכוללת שמות נשכחים כמו קאספר ואן-דין ודניס ריצ'רדס לא עושה לכם את זה, מומלץ שתתנו צ'אנס לסרט המשונה הזה, שנהיה יותר ויותר רלוונטי בכל שנה שעוברת.

משפחת סופר על

אתם חושבים שסרט מצוייר לא יכול להיות סרט אקשן? כמה צרי-מוח אתם? סרט גיבורי העל של פיקסאר בבימויו של בראד בירד (שאחר כך ביים את סרט האקשן הלייב-אקשן "משימה בלתי אפשרית 4") עדיין מהנה ומהוקצע בדיוק כמו בזמן שהוא יצא, עם עלילת גיבורי-על מקורית, כמה מהדמויות האנושיות ביותר בז'אנר והרבה אקשן שמשלב את הכוחות של כל אחד מחברי המשפחה. תוסיפו לזה נבל זכור במיוחד ודיבובים מפתיעים מהולי האנטר, סמואל ל. ג'קסון וג'ייסון לי – ויש לכם הרפתקה כיפית לכל המשפחה, שגם מבוגרים ללא ילדים יכולים להנות ממנה ללא שיפוט.