אל תגידו ביי. קבלו את עוגות הפאי הכי טובות בעיר

הפאי של אנטיקוביץ'. צילום: יהונתן בן חיים
הפאי של אנטיקוביץ'. צילום: יהונתן בן חיים

האם יום הפאי היום? כן. האם זה מעניין אותנו כי אנחנו מתמטיקאים דגולים? לא. מה בכל זאת מעניין אותנו? עוגות. פאי. טעימות. מאוד. אספנו לכם את כל המומלצות. יאם!

14 במרץ 2022

לא בכל שנה יום הפאי יוצא באדר, אבל הודות לשנה המעבורת (נראה לנו) אנחנו זוכים לחגוג השנה חגיגת בצק כפולה. מישהו אמר אוזן המן לארוחת בוקר ופאי לצהריים? כך או אחרת, יום הפאי היום וכהרגלנו בקודש אספנו לכם את עוגות הפאי הכי טובות בתל אביב.  

1. פאי פקאן | בבקה בייקרי

אין כמעט פחמימה שלא זוכה לביטוי אצל האחיות שיר וקורל גורן וגם פאי הפקאן זוכה אצלן לעדנה מחודשת. הקינוח הקלאסי משנות השמונים מוכיח לנו שלא נס ליחו עם בצק פאי פריך כהלכתו, ואגוזי פקאן מסוכרים ומקורמלים היטב. מה נגיד, מתוק, טעים והכרחי.
164 ש״ח לפאי בקוטר 24 ס״מ. 03-6433-232. לאתר 

פאי הפקאן של בבקה. צילום: יחצ
פאי הפקאן של בבקה. צילום: יחצ

2. פאי לימון | אנטיקוביץ׳ בייקרי

אם כבר בקלאסיקות עסקינן, נציין גם את פאי הלימון של אנטיקוביץ׳ בייקרי שמתמחים בפטיסרי צרפתי לצד קינוחים אמריקאים מושחתים. בכל אופן פאי הלימון שלהם הוא אלגנטי ומעודכן, ניחן בבצק פריך וטוב, קרם לימון ריחני בחמיצות מדויקת ומרנג חרוך למעלה שמיטיב עם הביס. בדיוק לפי הספר.
38 ש״ח לפרוסה, 130 ש״ח לפאי שלם. המכבי 2, 03-536-5878 (בתמונה הראשית)

3. פאי תות | נורדיניו

בנורדיניו מגישים פאי שגורם להתגעגע. קשה להגיד בדיוק למה אבל יש לו ניחוח נוסטלגי וטוב של פעם. מדובר בבצק פאי פריך ואפוי היטב, עם מילוי משכר של ריבת תות ביתית מתקתקה שמשתלבת עם הבצק באופן מנצח. למעלה יש ציפוי בצק נוסף, וקורט אבקת סוכר להשלמת התצוגה. טעם מדויק של געגוע.
76 ש״ח לעוגה שלמה, נחלת בנימין 27, 077-200-777

פאי בנורדיניו. צילום: יאיר גת
פאי בנורדיניו. צילום: יאיר גת

4. פאי תפוחים | ספירנקלס בייקרי

על ספרינקלס בייקרי אפשר לסמוך עם קלאסיקות אמריקאיות במיטבן. הנה הם מציגים כמיטב המסורת פאי תפוחים חמים וריחני, עם מלית של תפוחים אפויים למחצה שניחנים בטעם מקורמל ומרקם רך ומבורך. שנאמר – אמריקן פאי במיטבו.
26 למנה אישית, יגאל אלון 94, 054-704-4665

פאי תפוחים בספירנקלס. צילום: יח"צ
פאי תפוחים בספירנקלס. צילום: יח"צ

5. פאי דבש | גרקו

בגרקו מביאים לנו את ניחוחות יוון ועושים זאת הפעם עם פאי דבש שהוא ללקק את האצבעות ולא פחות. מדובר בבצק פאי פריך עשוי ללא חת שעליו מונח קרם של שמנת יוונית בחמיצות מתונה עם כמות נדיבה של דבש שמשווה לו מתיקות ייחודית ונהדרת. למעלה פולן דבורים (אבקת דבש) שמוסיפה טאץ׳ מלכותי ומהנה לפאי.
128 ש״ח לעוגה שלמה.  03-670-3626. לאתר 

פאי לימון בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
פאי לימון בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו

6. מיט פאי | השכן

השכן מתמחה בפאי בשר בנוסח בריטי אייקוני. מדובר בבסיס בצק פריך, הפעם מלוח כמובן. על בסיס הבצק מילוי של צלי בקר שחום וירקות שורש מושחמים שבושלו ארוכות בציר של בשר בקר ובירה. מומלץ לאכול עם פירה תפוחי אדמה וכוס בירה צוננת להשלמת החוויה במלואה.
52 ש״ח, שלמה אבן גבירול 8, 074-702-4068

פאי הבשר של השכן. מתוך אינסטגרם
פאי הבשר של השכן. מתוך אינסטגרם

7. קראק פאי פיסטוק | קפה טאיזו

לא באמת חשבתם שנוותר על קראק פאי, אבל בגלל שהוא הפאי הכי מקובל בתפריט, החלטנו לשמור אותו לסוף כי גם לאחרים מגיע לככב. והקראק פאי של קפה טאיזו נהדר – הבסיס הוא משיבולת שועל ופיסטוק טחון שמוסיף לטעם העשיר ומאזן את המתיקות היתרה, ובצד קרם זעפרן שמעניק ניחוח ייחודי ומסקרן.
38 ש״ח, בוולט. 03-522-5005

קראק פאי בקפה טאיזו. צילום: איליה מילניקוב
קראק פאי בקפה טאיזו. צילום: איליה מילניקוב