כשל"פ הדור הבא: 9 העוגות הכשרות לפסח הכי טובות בתל אביב

פסח בדלאל. (צילום: אסף קרלה)
פסח בדלאל. (צילום: אסף קרלה)

ארוחת ליל הסדר מצטיינת בכל מיני דברים, אבל קינוחים חגיגיים אף פעם לא היו אחד מהם. כל זה משתנה בשנים האחרונות, כשמיטב הפאטיסרי בעיר ממש על זה. מצאנו כמה אופציות מרהיבות שאפילו הדודות הקשוחות ביותר יכנעו ויתייפחו לתוכן

19 באפריל 2024

לא היינו מאמינים שפסח כבר כאן. גם בתקופות הכי הזויות, הזמן לא עוצר אף פעם. ואפרופו זמן, זוכרים שבפסח הקודם היינו מוטרדים מסערת חוק החמץ? איזה תמימים, שעכשיו גם אסוור להם להכניס חמץ לבית חולים. בכל מקרה, בין כל הדברים הרעים, מצאנו עוגות לפסח מצוינות ומנחמות, שלא תרגישו שחסר בהן דבר. כולן יפות, טעימות ומתוקות וכולן יודעות את התורה. ושכולנו נהיה בני חורין, דיינו.

>>

איטס | עוגת לימון, פיסטוק ומרנג

הקונדיטורית מיכל אפשטיין מאיטס קפיטרייה דאגה לנו בחג הזה לתפריט פסח כהלכתו, עם תפריט אוכל מוכן ומגוון עוגות. בגזרת העוגות, מומלץ לקנח בעוגת פיסטוק בחושה ללא גלוטן ששומרת על נימוחות מיטיבית, ועליה קרם לימון חמצמץ ומופלא ומרנג שרוף לביס מנצח. בגזרת הפסח, איתרנו גם קיגל כשר לפסח, שעשוי משברי מצות אפויות בחלב ושמנת, אוכמניות, סוכר וקינמון. הוא היה חמים ונעים אך הרגיש לנו יותר כמו מצברייט אפויה (בשל היעדר הפלפל השחור שמאפיין את הקיגל), לא שזה רע חלילה, כי לגמרי אהבנו.
190 ש"ח לעוגת לימון, 84 ש"ח לקיגל. להזמנות

פסח באיטס קפיטריה. (צילום: מתוך אינסטרם @eats_cafeteria)
פסח באיטס קפיטריה. (צילום: מתוך אינסטרם @eats_cafeteria)

בבקה | טארט פסיפלורה

האחיות שיר וקורל גורן מבבקה בייקרי, השיקו קולקציית עוגות נפלאות ללא גלוטן, שכוללת גם בראוניז משוגעים ונשיקות מרנג שלא הפסקנו לזלול. מקולקציית העוגות, בחרנו לציין את עוגת הפסיפלורה שמבשרת את בוא האביב והיא פירותית וקלילה. העוגה מורכבת מבסיס בצק פריך מתערובת קמחים ללא גלוטן, שמצליח להישאר יציב, חמאתי ופריך בדיוק במידה הנכונה. עליו קרם פסיפלורה בשילוב פירות טריים, וציפוי עבות של גנאש פסיפלורה עם שוקולד לבן שמאזן את החמיצות ומדגיש את טעמי פרי התשוקה הנפלאים.
72 ש"ח לפס, להזמנות

בבקה בייקרי (צילום יח"צ)
בבקה בייקרי (צילום יח"צ)

בייקרי | מוס פרלינה

ראשית נספר שמדובר בעוגה מרשימה שתגנוב את ההצגה ליתר העוגות בשולחן, כך שקחו בחשבון. היא קטנה (קוטר 14), אך בכלל לא תמימה, ובעלת מראה אלגנטי ואצילי של ממש. אבל אנחנו לא מסתכלים בקנקן, אז טעמנו, ובואו נגיד שהיא טעימה כמו שהיא יפה. העוגה מורכבת מתחתית קראנץ' פצפוצים שמעליו שכבות של מוס פרלינה עשיר, קרם שוקולד-קפה בטעמים מרירים ועוצמתיים, פיננסייר וניל אוורירי וציפוי גנאש שוקולד מריר לקינוח.
124 ש"ח, להזמנות

פסח בבייקרי. (צילום: עידית בן עוליאל)
פסח בבייקרי. (צילום: עידית בן עוליאל)

ביסקוטי | עוגת גבינה אפויה

ביסקוטי הקדימו את שבועות ואנחנו בעד, כי אם בעוגות עסקינן, ברור שהעוגות של שבועות לוקחת את פסח. על כן, לצד שלל עוגות אחרות, הם היטיבו לאפות עוגת גבינה ניו יורקית כשרה לפסח. זה נשמע אולי כמו דבר והיפוכו, אבל לשמחתנו זה דווקא ממש הצליח. בצק התחתית נותר מאוחד, חמאתי ונעים לבריות, מלית גבינת השמנת עשירה,קטיפתית וצוננת בדיוק כמו שצריך וציפוי שוקולד הלבן מלמעלה מיטיב עם הביס ויוצר עוגת גבינה נהדרת, כהלכתה.
198 ש"ח לעוגה בקוטר 26, להזמנות

פסח בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
פסח בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

דה לה פה | קרמלה

מיטיבי לכת זוכרים את קונדיטוריית דה לה פה, שנפתחה בצפון דיזינגוף לפני יותר מ-30 שנה והתמחתה בעוגות גבוהות ועשירות, כאלה שראו בעיקר עד אז בויטרינות באירופה. מאז זולפה לא מעט קצפת על העוגה, והסניף של אבן גבירול נסגר בעקבות השיפוצים באיזור. אבל, שתדעו שיש להם עדיין סניפים ברמת גן וראשל"צ השכנות, והם עושים משלוחים לתל אביב – אז נמליץ לכם מאוד לטעום את עוגת הקרמלה הכשרה לפסח, שמורכבת ממוס שוקולד משובח במרקם מנצח, וציפוי טופי קרמל נעים, טעים ומבטיח.
קטנה במחיר 134 ש"ח, גדולה במחיר 189 ש"ח. להזמנות

קרמלה. דה לה פה. (צילום: מתוך אתר דה לה פה www.delapaix.co.il)
קרמלה. דה לה פה. (צילום: מתוך אתר דה לה פה www.delapaix.co.il)

דלאל | עוגת פיסטוק ותות

השף קונידטורית של דלאל, תימור לביא, מציגה בחג הפסח הזה קולקציית עוגות לתפארת. אנחנו לא יכולנו להישאר אדישים לעוגת הפיסטוק והתותים, עוגה יפה ואביבית שטעמיה מופלאים והיא לא חוטאת במתיקות יתרה. העוגה מורכבת משכבות דקואז' פיסטוק ענוגות שמעליהן גנאש וניל עם תותים טריים משדות ארצנו. מלמעלה, זילופי וניל חגיגיים ותותים טריים. מלבד העוגה הזו יש גם עוגיות אמרטי שקדים ממכרות, עוגת שוקולד וקוניאק מטריפה למבוגרים שבחבורה ועוגיות שוקולד עם גנאש שקשה לעמוד בפניהן.
158 ש"ח לעוגה בקוטר 15, מוצרי החג ימכרו בין התאריכים 15.4 עד 30.4 בדלאל הקונדיטוריה ובקפה דלאל.
להזמנות 03-5109292
 

פסח בדלאל. (צילום: אסף קרלה)
פסח בדלאל. (צילום: אסף קרלה)

מימי | עוגת פולנטה תפוז

עוגת הפולנטה-תפוז של מימי אולי נשמעת (ונראית) תמימה, אבל תאמינו לנו שהיא לא פרייארית בכלל. ויש לנו הוכחות. כלומר נעלמנו לנו ההוכחות כי פשוט יישרנו ממנה כל פינה וזווית עד שלא נשאר ממנה כלום. אבל סמכו עלינו שמה אם לא זו ההוכחה שהיא פשוט נהדרת. בעלת מרקם לח ומדויק שנוצר בעקבות קמח תירס וקמח שקדים שמשווה לה טעם מרציפני נפלא, טעם דומיננטי של תפוז והדרים, ותפוז מיובש ומסוכר מלמעלה שהוא דבר שבכלל יש לנו חולשה בלתי מוסבר אליו.
52 ש"ח, להזמנות

רולדין | מרקיז שוקולד

ברולדין יצרו קולקציית חג חגיגית וצבעונית עם מגוון רב של עוגות ללא חשש פסח וקטניות. אנחנו לא יכולנו להישאר אדישים לעוגת מרקיז השוקולד, שמורכבת מלא פחות מחמישים גוונים של שוקולד, ויחד עם זאת מצליחה להישאר קלילה דיו ולא להכביד. מלמטה ביסקוויט קקאו, מעליו מוס שוקולד מריר מעולה בתוספת קרמל שמוסיף טאץ' שובבי לחגיגה, ומלמעלה קראמבל מהנה של אגוזי לוז ושקדים מקורמלים. גם עוגת השוקולד עם הקרמל והפטל לא חמקה מצלחתנו, ונספר שהיא ניחנת בשילוב טעמים מדויק, טעים ומסקרן.
שתי העוגות עומדות על 165 ש"ח לעוגה עגולה בקוטר 21. להזמנות

פסח ברולדין (צילום: רונן מנגן)
פסח ברולדין (צילום: רונן מנגן)

שמו | טארט נאנטה

אצל מיקי שמו מצאנו גרסה לעוגה אהובה ונדירה במחוזתינו. מדובר בעוגה עגולה ונמוכה, סולידית למראה אבל עם טעמים עסייסים, מפתיעים ומשכרים. זו אמנם עוגה בחושה, אך היא רחוקה מלהיות משעממת ושגרתית, והיא למעשה קלאסיקה של העיר ננט במערב צרפת. סמכו על שמו ועל הצרפתים שהם יודעים מה הם עושים. העוגה העשויה מקמח שקדים המקנה לה טעם מרצפיני, והיא ספוגה בתועפות רום שמוסיף טעם אלכוהולי מריר-מתקתק ומופלא. מלמעלה, גלייז סוכר חלומי שמוסיף מתיקות נחוצה לחגיגה, והרי לכם עוגת חג לתפארת.
49 ש"ח, להזמנות

פסח בשמו. (צילום: דניאל לילה)
פסח בשמו. (צילום: דניאל לילה)