עוגת סולת עם קוקוס

לאוהבי הז'אנר, אבל לא רק: עוגת סולת מאווררת בקוקוס ומועשרת ברכות חמאתית־שמנתית. מתכון נהדר מתוך הספר "בלדי - ארבע עונות בנצרת" של דוחול ספדי ומיכל וקסמן

כמספר שמותיה של עוגת הסולת הערבית, כך מספרן הרב של הווריאציות האפשריות להכנתה. כל אזור, כל משפחה, כל קונדיטוריה והגרסה שלה. זו שכאן מאווררת בקוקוס ומועשרת ברכות חמאתית־שמנתית.

הריסי היא עוגה נמוכה מאוד, סנטימטר וחצי או שניים גובהה – כך תיטיב לספוג אליה את הסירופ המבושם, בו תושקה לאחר האפייה. המתכון מיועד לתבנית גדולה כמו התבנית של התנור (33×45 ס“מ או דומה). אם רוצים להכין רק מחצית מהכמות, משתמשים בביצה קטנה.

מצרכים לעוגה:

2 כוסות סולת
3 כוסות קוקוס טחון
1 כוס סוכר
1 שקית אבקת אפייה
1 ביצה גדולה
100 גרם חמאה, מומסת
3 גביעי שמנת חמוצה
½ כוס חלב
סירופ סוכר מבושם

לסירופ סוכר:

½1 כוסות סוכר
½1 כוסות מים
5–7 עלי גרניום ריחני ו/או 1 כפית מי פריחת הדרים (מַזַהֵר) או 4−3 טיפות של תמצית מַזַהֵר

מכינים סירופ סוכר:

שמים בסיר סוכר ומים ומביאים לרתיחה. מבשלים ברתיחה חזקה במשך כ־10 דקות או עד שהסירופ מסמיך. מוסיפים את הגרניום או את המַזַהֵר ומערבבים. מצננים.

מכינים עוגה:

מחממים תנור ל־180 מעלות (חום בינוני־גבוה). בקערת המיקסר מערבלים את הסולת, הקוקוס, הסוכר ואבקת האפייה. מוסיפים את הביצה והחמאה המומסת ומערבבים.

מוסיפים את השמנת החמוצה והחלב ומערבבים. משמנים תבנית גדולה ויוצקים לתוכה את התערובת. העוגה נמוכה וזה בסדר. בזמן האפייה היא תעלה מעט ותגיע לגובה של 2 ס“מ או קצת יותר. אופים בתנור החם במשך 30−25 דקות או עד שהעוגה מזהיבה. מניחים לעוגה להתקרר מעט ויוצקים עליה את הסירופ המבושם. מי שאוהב עוגה לחה מאוד ומתוקה, יכול לצקת ½1 כוסות סירופ. אפשר בהחלט להסתפק גם בכוס.

מניחים לעוגה לעמוד בשלמותה עד שכל הסירופ נספג בה. חותכים לריבועים ומגישים.

המתכון לקוח מתוך הספר "בלדי – ארבע עונות בנצרת" של דוחול ספדי ומיכל וקסמן

הספר בלדי, צילום: דניה ויינר
הספר בלדי, צילום: דניה ויינר