האקס של רושפלד פתח בוטיק שוקולד סודי בלב העיר

פרלינים של עודד סיידא. צילום: יח"צ
פרלינים של עודד סיידא. צילום: יח"צ

עודד סיידא שעבד בעבר עם יונתן רושפלד ובמסעדת קבלייר הירושלמית פתח חנות קטנה שבה הוא עורך ניסויים בשוקולד. למשל - פרלינים עם מרווה או תערובת תבליני צ'אי כבר יצא לכם לנסות?

14 בפברואר 2022

חג האהבה הבינלאומי שמצוין ממש היום (14.2) הוא גם חגם של השוקולטיירים. אפילו הסולידיים שביניהם מתמסרים ללבבות, למארזים מתקתקים ולרומנטיקה, ומשאירים את הטעמים הקלאסיים והאקספרימנטליים לשאר ימות השנה. עודד סיידא למשל. לקראת וולנטיינ'ס הוא עסוק בעיטוף פרליני אגוזי לוז בגודל אקסטרה לארג', בשעה שבוויטרינה מוצגים טעמים למיטיבי לסת כגון צנובר־הל, מי זהר ופיסטוק ותערובת תבליני צ'אי.

פרלינים של עודד סיידא (צילום יח"צ)
פרלינים של עודד סיידא (צילום יח"צ)

כדי להגיע לבוטיק השוקולד של סיידא צריך להתכוונן ולחפש. מבלי לדעת את הכתובת המדויקת או לקבל הנחיות מראש, אפשר בקלות לפספס את השלט הצנוע כשלעצמו. שביל צר מוביל אל כניסה לבית מגורים ולידו נמצא האטלייה, שילוב של חנות ומפעל. מי שמצפה לבוטיק שוקולד מעוצב בגווני חום עמוקים יתבדה. ציוד פונקציונלי מפלדת אלחלד תופס את חלקו הגדול של החלל, ורק ניחוח שוקולד וויטרינה קטנה מספרים את הסיפור.

"אנשים לא מכירים את המקום. הם נכנסים ומופתעים לגלות מקום שיש בו שוקולד זורם", אומר סיידא בחיוך. "זו המשכיות של הפופ אפ שלי שפעל באבן גבירול והיה בלון ניסוי. הבנתי שבא לי לייצר שוקולד".

סימן דרך: בור עמוק ואתר בנייה
סימן דרך: בור עמוק ואתר בנייה

אזכור הבישול אינו מקרי, שכן סיידא הוא קודם כל שף. יותר מ-20 שנה הוא עוסק בבישול באופן מקצועי ושימש שף במוסדות מוכרים כמו מסעדת קבלייר בירושלים. פודיז ותיקים ודאי מקשרים אותו לשף יונתן רושפלד, שותפו במסעדת ארוחת ערב. פוסט ויראלי שפרסמה העיתונאית והסופרת שרית ישי לוי על מחירי המנות הובילו לסגירת המסעדה לאחר ארבעה חודשי פעילות בלבד.

"היו חילוקי דעות אבל סיימנו בטוב. ליונתן יש את החשבון שלו עם התקשורת ואני נכנסתי לאש הצולבת", הוא משחזר ומנמק את הבחירה בעיסוקו הנוכחי. "מסעדה היא מקום לחוץ ובייצור שוקולד אין דרמות. גם אם צריך לסגור כי הפרלינים נגמרו – הכול טוב. אנשים שואלים למה הפסקתי לבשל אבל מבחינתי גסטרונומיה היא עולם שלם ששוקולד הוא חלק ממנו".

השוקולטרייה הסודית (צילום עודד סיידא)
השוקולטרייה הסודית (צילום עודד סיידא)

כבר מטעימה ראשונה ניתן להיווכח בחיבור בין שוקולד ובישול. סיידא לא מפסיק לחקור את התחום והוא משתמש בחומרי גלם יוצאי דופן כמו כוסמת ומרווה. "אני עובד עם המון תבלינים וזה אחד מהדברים שמאפיינים אותי. שוקולד הוא חומר גלם עדין אבל אני עדיין רוצה לקחת אותו לקצה. לכן אני משתמש בתבלינים, חומרי גלם וטכניקות מעולם הבישול ומביא אותם לתוך השוקולד. פלטת הטעמים שלי רחבה כי יש בה גם מלוח שמגיע ממטבחים".

הפרלינים מיוצרים משוקולד חלב ומריר איכותי מתוצרת חברת ולרונה מצרפת. המחיר: 5-7 ש"ח ליחידה, למעט יצירות מורכבות וגדולות יותר כמו אלו שמיועדות לוולנטיינ'ס. אם טרם הצטיידתם במתנה ראויה, קפיצה קטנה לבוטיק השוקולד הסודי תסגור עבורכם את הפינה בקלאס ואפס מאמץ.
מרכז בעלי מלאכה 5, תל אביב, ראשון-חמישי 11:00-19:00, שישי 10:00-16:00, ובאתר