תל אביב נרתמת (09.10): כל המקומות בתל אביב להתנדבות וסיוע

אתמול. נקודת התרמת ציוד ומזון בכיכר דיזינגוף שעברה להאנגר 11.
אתמול. נקודת התרמת ציוד ומזון בכיכר דיזינגוף שעברה להאנגר 11.

הימים הקשים לא עוזבים אותנו ונראה שזה רק הולך להיות יותר קשה, אבל במקום לשבת בבית ולהיות בדאגה, תמיד יותר טוב להיות בעשייה ולתרום את חלקנו למאמץ. אספנו לכם את המקומות שניתן להתנדב או לתרום בהם, ולעשות שינוי קטן במאמץ הישראלי האדיר

9 באוקטובר 2023

מידי יום אנחנו מפרסמים רשימה עדכנית של המקומות להתנדב ולסייע בהם ברחבי תל אביב. אנו ממליצים לעקוב אחרי הרשימה המתעדכנת באתר על מנת לעקוב בצורה הטובה ביותר.

סיוע לנשות וילדי העוטף בשרומבה

היום (9.10) תתקיים בשרומבה, החשמל 12, נקודת איסוף תרומות לנשות הקיבוץ בעוטף עזה ולילידהן. אנא הביאו שפומאים, סבונים, מרככים, משחות שיניים ומברשות, משחקים במצב טוב, מוצצים, בקבוקים וכל מה שעולה על דעתכן שישמחו נשים וילדים וילדות. האיסוף יתקיים ברקומת קרקע, בבית עסק שרומבה קוסמטיקה. לפרטים ניתן ליצור קשר בוואצפ – 0547506557

נקודת איסוף ותרומות עצמאית בפלורנטין

בפלורנטין מתקיימת נקודת איסוף עצמאית. המתנדבים יוצרים קשר עם גורמים רלוונטים ועל פי צורך שולחים לחיילים, לבתי החולים ולמשפחות בעוטף תרומות מזון, ביגוד, ציוד ועוד. הצוות זקוק לעזרה בשליחויות, מיונים, ציוד וכסף. ההתנדבות מתקיימת בזבולון 9 וניתן גם לשלוח תרומה כאן בפייבוקס.

מערך ההתנדבות בכיכר דיזינגוף עובר להאנגר 11

בכיכר דיזיגוף קמה אתמול עמדת תרומות מרשימה במיוחד, שם תושבים ותושבים רבים אורזים קופסאות וארגזים של אביזרים חיוניים, ובנוסף גם משנעים אותם. היום נודע לנו כי מערך ההתנדבות הענק הזה עבר להאנגר 11. ניתן להגיע לעזור בהתנדבות בהאנגר 11 ואו לתרום כספית לתושבים בלינק הזה כאן. כמו כן, נרשמה קריאה שבאקספו 1, גני התערוכה תל אביב, נמצאים אלפי ארגזים ומחפשים בעיקר שינוע של משאיות/טנדרים לדרום.
אפשר לבוא בלי להודיע.

דיזינגוף סנטר פותח מרכז לקהילה המקומית

היום, מחר ועד סוף הלחימה דזינגוף סנטר פותח מרכז לקהילה המקומית ולמשפחות המפונים אשר הגיעו לעיר. קיימות עמדות איסוף ואריזת מזון. מוזמנים להביא מזון יבש וציוד (מטענים, סוללות ובגדים חמים) ולעזור באריזה. במרכז יתקיים גם הקרנת סרטי ילדים, מתנפחים לילדים והכל באיזורים מוגנים על פי הנחיות פיקוד העורף.

חמ״ל מסעדת האחים

מסעדת האחים מארגנת מארזי מזון עבור תושבי הדרום והחיילים. המסעדה זקוקה למצרכים וחומרי גלם רבים. ביניהם חלבונים פשוטים (בשר טחון, נקניקיות, חזה עוף, פילה דג), פחמימות (פסטה, אורז, פתיתים), שימורים (עגבניות, טונה, חמוצים) וירקות (תפוחי אדמה, כרוביות, גזרים). המסעדה זקוקה גם לקופסאות פלסטיק עם מכסה: 4 או 2 ליטר. ביקרנו במרכז, ובאמת שיש כאן מקום משמעותי.

מרכז המזון הלוגיסטי במסעדת "האחים". צילום: שרון בן דוד
מרכז המזון הלוגיסטי במסעדת "האחים". צילום: שרון בן דוד

מערך התנדבות של תרבות של סולידריות

תרבות של סולידריות עושה את מה שהיא עושה הכי טוב – ופותחת מערכי התנדבות שלמים לכל מי שמעוניין לסייע. במידה ואתם רוצים לבשל עבור תושבי הדרום ניתן להצטרף לקבוצת הוואצפ הזו, במידה ואתם מעוניינים לנהוג ולשנע את המזון וארגזי סיוע ניתן להצטרף לקבוצת הוואצפ הזו, ובמידה ואתם מעוניינים לתרום ולהתנדב ולא יודעים איך – קיימת גם הקבוצה הזו שתוכל להכווין אתכם.

מערך התרומות של מסעדת מנסורה

מסעדת מנסורה בתל אביב תורמת לתושבי וחיילי הדרום ורותמת את צוות המטבח שיבשל אוכל שיועבר לחיילים בדרום. המסעדה זקוקה למצרכים מסוגים שונים כמו בשר טחון, עוף טחון, פסטה, אורז, פתיתים, קטניות, שמן ושימורים. ירקות כגון תפו״א, גזר, ברוקולי ושעועית. ובנוסף גם כלי אריזה בגודל 2 ליטר ו-4 ליטר. ניתן להביא את המוצרים לרחוב דרך שלמה 13 והצוות שלנו דואג להכין מזון ולשנע אותו בהתאם. ליצירת קשר – 0543972268

מערך תרומות בנחמה וחצי

הצד השמאלי של הנחמה יוקדש החל מהשעה 10:00 לתרומות לחיילים ותושבי העוטף, ומי שרק אפשר. הציוד שיש להביא לארגזי התרומה הוא תחבושות וטמפונים, מגבונים, דאודורנט, נייר טואלט, שמפו, סבון, מברשת שיניים ומשחה, מגבות, מזון יבש, שתייה, חטיפים, סיגריות, שימורים, מטענים ניידים, גרביים צבאיות, בוקסרים, שלוקרים, בגדים וכל דבר מנחם שעולה על רוחכם. הצד הימני של הנחמה ייפתח ביום חמישי (12.10) להעלאת המורל, קפה טוב ונחמה.

"נחמה וחצי" ביום רגיל. צילום: עדי פועה וענבל קורמן
"נחמה וחצי" ביום רגיל. צילום: עדי פועה וענבל קורמן

פלטפורמת עזרה לחיילים

קמה פלטפורמת ריכוז מידע. שם תוכלו למצוא בקשות עזרה מכל סוג. בקשות להתנדבות, תרומות, סיוע באיתור נעדרים, עזרה בטרמפים הכל בלינק אחד. מאוד חשוב שזה יגיע לכל קבוצות הווטסאפ כדי שהבקשות יגיעו בצורה מסודרת לחמ"ל האחוד של כל ארגוני הסיוע. מה ניתן לתרום? כל מה שחיילים קרביים צריכים: תחתונים, גרביים, שקי שינה, מטענים ניידים (קריטי), פנסים, שמפו, משחת שיניים, מברשות שיניים וכו' ואוכל יבש (כל מה שלא צריך בישול ונשמר בלי קרור). מה לא לתרום? בגדים, צעצועים, אוכל מבושל, אוכל מקורר. מתנדבים / נהגים שרוצים לתת יד? בואו לאקספו תל אביב בגני התערוכה. תביאו איתכם מגפונים, מסקנטייפ וארגזים רקים. הלינק לכל הלינקים

שבט צופי ים יפו תורמים חבילות לחיילים

היום (9.10) יתקיים מבצע תרומות בשבט צופי ים יפו של איסוף מזון ושליחתו לדרום. בין השעות 09:00-17:00 השבט יהיה פתוח לקבלת תרומות אשר ישלחן במשאית לחיילים בדרום. בין המצרכים הנחוצים: מזון יבש, טואלטיקה, שתייה, חטיפים, שימורים. האיסוף יתקיים בנמל יפו, רציף העלייה השנייה 20.
לפרטים – רם חן: 0527997272

שבט צופים כפיר תורמים חבילות לחיילים

שבט כפיר אוספים חבילות לחיילים וזקוקים לתרומות של מוצרים יבשים, מכתב/ציור/ברכה, חטיפים, שתייה, חולצות, גרביים, מגבת, חטיפי אנרגיה, מסטיקים, בקבוקי מים קטנים, פקל קפה, אוכל יבש כמו שימורים פחיות קטניות וציוד הגייני. האיסוף יתבצע שזר 39 ומתחילים החל מהשעה 11:00. ניתן לפנות לאלירון: 050-8671692.

יוגה בזום ביחד

גם היום בערב (9.10), בשעות 18:30-20:00, יתקיים במרכז לויגנ׳אנה יוגה תל אביב שיעור גם בזום ויהיה פתוח לכל. שיעור שיכול לעזור לשחרור מתח ולהרגיע את הנפש. כאן הלינק להצטרפות בזום.

פאפא ג׳ונס עבור כוחות הבטחון

הסניפים של פאפא ג׳ונס בפתח תקווה, חולון, פרדס חנה, נתניה, תל אביב צפון, לבונטין ודיזינגוף מעוניינים להכין פיצות עבור אזרחים שיגיעו לשנע את הפיצות לטובת כוחות הבטן. מי שנייד עם רכב ויכול להגיע לסניפים מוזמן לצור קשר עם המספר: 052-4399315.

הביאו את הפיצה ללוחמים. פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)
הביאו את הפיצה ללוחמים. פאפא ג'ונס (צילום: אמיר מנחם)

תרומות לקיבוץ ניר עוז

הקיבוץ שנמצא כעת במשבר הומניטרי ענק אוסף תרומות. ניתן להעביר בביט או בכל כרטיסי האשראי (למעט אמריקן אקספרס). העברות בנקאיות (יותר בטוח) יש להעביר ל: קיבוץ ניר עוז, בנק מזרחי 20. סניף אופקים 437. חשבון 193880. וקיים גם מספר טלפון לאימות: 054-7916997.

רשת האירוח סלינה מארחת בחינם

לכל תושבי עוטף עזה והדרום, רשת הלינה והאירוח סלינה פותחות את כל בתי המלון שלהן לתושבי העוטף והדרום. ישנם מאות חדרים פנויים במלונות הפרוסים בכל רחבי הארץ. בעלי המלונות ישמחו לארח אתכם ויש מספיק מקום למשפחות ויישובים שלמים. למי שמודאג מבעלי החיים, יש גם אופציה להגיע עם כלבים וחתולים.

דירות לאירוח

איגוד מפעילי הדירות לטווחים משתנים בישראל ISTRA פותח את דירותיו לתושבי הדרום. על פי האיגוד קיימים 250 דירות לאירוח משפחות ואנשים שנמלטים מאזורי הסכנה באזור תל אביב. לפרטים ניתן לפנות לאייל בווצאפ: 054-7123349.

מרכז המזון הלוגיסטי במסעדת "האחים". צילום: שרוןבן דוד
מרכז המזון הלוגיסטי במסעדת "האחים". צילום: שרוןבן דוד

מאגר אירוח תושבי דרום של יד2

יד2 הקימה מערך לאיסוף נתונים ובניית מאגר של אנשים שיכולים לארח דרומים שעזבו את הבית. במידה ויש לכם מקום או דירה פנויה, אפשר להירשם בטופס ולהציע את ביתכם.

ואם אני זקוק לסיוע?

כאן יש טופס הרשמה לכל מי שזקוק לסיוע. בין אם זה עזרה נפשית, שינוע מצרכים, איתור נעדרים, סיוע רפואי או שיצאת למילואים וזקוק לעזרה עם הכלב, בייביסטר ועוד. אנא פנו בלינק הבא וייעשו מרב המאמצים כדי לעזור להם.