עומר מילר: "בשבת אפר את החוק ואפתח את המרפסת בסוסו דיזינגוף"

מרד המסעדנים בדרך? השף והבעלים של רשת "סוסו אנד סאנס" מכריז על חזרתו לעסקים בניגוד לתקנות החירום ומסביר: "אני לא קורא למרד. המסעדנים ננטשו. אני מבקש את הזכות לעבוד"

עומר מילר (צילום: איליה מלניקוב)
עומר מילר (צילום: איליה מלניקוב)
14 במאי 2020

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שלמסעדנים יימאס. כמי שנקרעים בין כוחות גדולים מהם ונתונים במכבש לחצים כלכלי ונפשי אחרי יותר מחודשיים נטולי הכנסות, היה ברור שמישהו ישבור את הכלים. לתפקיד הילד שצועק "המלך הוא עירום" נכנס השף עומר מילר, שהעלה היום (חמישי) פוסט נזעם באינסטגרם בו הוא מודיע על הפרת החוק ופתיחת המרפסת בסוסו אנד סאנס דיזינגוף.

View this post on Instagram

אתחיל מהסוף: בשבת בצהריים אני אפר את החוק ואפתח את המרפסת של סוסו דיזינגוף. ממשלת ישראל מוזמנת לחפש אותי. חופי הים מפוצצים. איקאה וגני הילדים. מותר התקהלויות עד 100 איש. אתם מחזירים משק בקריסה להנעה קלה. אין שום מתווה או אסטרטגייה ברורה או מוסדרת. הנחיות סותרות ובלבול אדיר, ולכן לצערי שכחתם אותנו. לא רק אותנו, אבל אני מרשה לעצמי לפחות לדבר בשם מרבית אנשי האוכל. תנו לנו להושיב במרפסת. נשמור על ההנחיות. נכבד. אנחנו שומרי חוק. תנו לנו להתפרנס. לא נתפס שאני לא יכול להגיש אוכל לאלפי הרוחצים. לא הגיוני שאני לא אגיש סוסו לסועדים שחפצים לשבת ברחוב ולבלוס. אני שומר חוק אבל אני גם אבא. אני לא רעב ללחם (בנתיים) ואמנם קצת חרדתי וכמובן שאני יודע שיש כאלו שנפגעו הרבה יותר. ואני יודע שיש כאלו שכבר ככל הנראה לא יקומו. אותי לימדו לא לבכות ולא לקטר גם כשהצדק איתך, אלא קודם כל לעבוד, אז בניגוד למנכל משרד הבריאות ומנכל משרד האוצר, בניגוד לשרי הבריאות והאוצר שנטשו באמצע המשבר הגדול ביותר שהמדינה ידעה אי פעם אני רוצה להמשיך ולעבוד. ובדיוק כמו ליצמן, נתניהו, ריבלין ועוד מנהיגים שהפרו את הנחיות הבריאות בליל הסדר (למרות היריקה בפרצוף שהתערבבה נפלא עם הזיעה הקרה מהחרדות, היה מחמם את הלב לגלות שאפילו פוליטיקאים צינים כמוכם, הם בסוף ולמרות הכל אנשים כמונו שרק רוצים לחבק את אהובנו) אני בשבת גם אפר את החוק ואפתח בסוסו דיזינגוף את המרפסת לישיבה. יהיו מסכות וכפפות, איזור חיטוי, ריחוק כנדרש, מדידת חום, שמירה על הסדר וכל מה שאני אוכל לעשות על מנת לשמח אנשים, לדאוג לעובדים שלי ולהתפרנס קצת בעצמי. זו זכות בסיסית. אני מכבד את מי שלא ירצה להגיע. ואני כמובן לא קורא לאף מסעדן למרד. המצב חרבנה. אני מבין הכל. אני לא איש של הפגנות כבר הרבה זמן אבל הפגנה שקטה ותומכת שלכם בדמות הגעה לסוסו ולשבת איתנו וקצת להחזיר את הנורמליות שלנו היא הפגנה ראויה. תגיעו, מסכות וכפפות, שמרו מרחק, קחו סוסו ושבו. זו תיהיה ההפגנה השמחה בעולמי. אני לא קורא למרד ולא מהפכן בנשמתי, אני בסהכ רוצה קצת שפיות וכבוד עצמי. אני כל לילה לפני השינה מבין שהמסעדנים ננטשו. נשבע לכם שלא ציפיתי לעזרה מהממשלה, אבל בטח לא האמנתי שאקבל התעלמות כה גורפת. לפני חודשים הייתי בעלים של עסקים שפירנסו כמעט חמש מאות עובדים. היום אני מבקש את הזכות לעבוד. אם אקבל קנס אבין זאת, מקווה שאצליח לשלם. במידה ותכניסו לכלא, לפחות אוכל לספר למון וריי שאבא עשה הכל כדי לדאוג להם לעתיד טוב יותר. (המשך בתגובה הראשונה)

A post shared by Omer Miller (@omermiller) on

"ממשלת ישראל מוזמנת לחפש אותי", כתב מילר. "חופי הים מפוצצים. איקאה וגני הילדים. מותר התקהלויות עד 100 איש. אתם מחזירים משק בקריסה להנעה קלה. אין שום מתווה או אסטרטגיה ברורה או מוסדרת. הנחיות סותרות ובלבול אדיר, ולכן לצערי שכחתם אותנו. לא רק אותנו, אבל אני מרשה לעצמי לפחות לדבר בשם מרבית אנשי האוכל. תנו לנו להושיב במרפסת. נשמור על ההנחיות. נכבד. אנחנו שומרי חוק. תנו לנו להתפרנס. לא נתפס שאני לא יכול להגיש אוכל לאלפי הרוחצים. לא הגיוני שאני לא אגיש סוסו לסועדים שחפצים לשבת ברחוב ולבלוס".

"אני שומר חוק אבל אני גם אבא", המשיך מילר. "אני לא רעב ללחם (בינתיים) ואמנם קצת חרדתי וכמובן שאני יודע שיש כאלו שנפגעו הרבה יותר. ואני יודע שיש כאלו שכבר ככל הנראה לא יקומו. אותי לימדו לא לבכות ולא לקטר גם כשהצדק איתך, אלא קודם כל לעבוד, אז בניגוד למנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד האוצר, בניגוד לשרי הבריאות והאוצר שנטשו באמצע המשבר הגדול ביותר שהמדינה ידעה אי פעם, אני רוצה להמשיך ולעבוד. ובדיוק כמו ליצמן, נתניהו, ריבלין ועוד מנהיגים שהפרו את הנחיות הבריאות בליל הסדר (למרות היריקה בפרצוף שהתערבבה נפלא עם הזיעה הקרה מהחרדות, היה מחמם את הלב לגלות שאפילו פוליטיקאים ציניים כמוכם, הם בסוף ולמרות הכל אנשים כמונו שרק רוצים לחבק את אהובנו), גם אני אפר את החוק בשבת".

נפגשים לאיזה המבורגר צנוע בשבת? סוסו אנד סאנס (צילום: אנטולי מיכאלו)נ
נפגשים לאיזה המבורגר צנוע בשבת? סוסו אנד סאנס (צילום: אנטולי מיכאלו)נ

הפתיחה מתוכננת להקפיד על הנחיות הריחוק החברתי ותכלול שימוש במסכות וכפפות, אזור חיטוי, ריחוק כנדרש, מדידת חום ושמירת הסדר. מילר טוען שמטרתו לדאוג לעובדים ולהתפרנס ושהוא אינו קורא למרד, אלא פורק את אשר על לבו. "אני לא איש של הפגנות כבר הרבה זמן אבל הפגנה שקטה ותומכת שלכם בדמות הגעה לסוסו ולשבת איתנו וקצת להחזיר את הנורמליות שלנו היא הפגנה ראויה. תגיעו, מסכות וכפפות, שמרו מרחק, קחו סוסו ושבו. זו תהיה ההפגנה השמחה בעולמי. אני בסך הכל רוצה קצת שפיות וכבוד עצמי. כל לילה לפני השינה אני מבין שהמסעדנים ננטשו. נשבע לכם שלא ציפיתי לעזרה מהממשלה, אבל בטח לא האמנתי שאקבל התעלמות כה גורפת. לפני חודשים הייתי בעלים של עסקים שפירנסו כמעט 500 עובדים. היום אני מבקש את הזכות לעבוד".

בהמשך פונה מילר באופן אישי לראש העירייה רון חולדאי ומבקש את התערבותו: "אני מושיט לך את ידי, אנא, הושט ידך בחזרה ובוא יחד נרים את העיר האהובה מההריסות. במקום לשלוח פקחים שיגרשו לקוחות ממרפסת המסעדה כאילו אני מצורע, שלח פקח שיעזור לנו לאכוף את הסדר". בהתאם למדיניות של אינסטגרם לא ניתן לדעת כמה לייקים גרף הפוסט, אך בתגובות ניכרת תמיכה רבה מלקוחות שהבטיחו להתייצב. גם אנחנו נהיה שם לשתות בירה ולחזות במה שאולי יתפתח למחאה חברתית חדשה.