עושה את היומית: על השבוע הראשון של טרבור נואה כמנחה ה"דיילי שואו"

כצפוי, הכיסא של ג'ון סטיוארט עדיין גדול למידותיו של טרבור נואה, אבל לפחות הוא לא מעליב את האינטליגנציה של הקהל ולא מנסה להתחזות לקודמו

מנחה חורג. טרבור נואה. צילום: GettyImages
מנחה חורג. טרבור נואה. צילום: GettyImages
8 באוקטובר 2015

טרבור נואה יודע טוב יותר מכולם עד כמה מוזרה הייתה הבחירה בו בתור יורש העצר לכס המלכות של ה"דיילי שואו". "אני רק יכול להניח שזה מוזר עבורכם כמו שזה מוזר עבורי", אמר נואה בפתיחת תוכנית הבכורה שלו. "ג'ון סטיוארט היה יותר מסתם מנחה לייט נייט. הוא היה הקול שלנו, המקלט שלנו ובמידה רבה – האב הפוליטי שלנו. וזה מוזר, כי עכשיו אבא עזב". ואז גייס את הקול המנחם ביותר שלו והוסיף, "ועכשיו זה מרגיש כאילו יש למשפחה אב חורג חדש. והוא שחור, שזה לא אידיאלי".

הדימוי המדויק להפליא הזה, בצד ההתייחסות הישירה שלו לשאלה הבוערת 'מדוע לא נבחרו אישה או אמריקאי לתפקיד' אפשרו לנואה לפתוח ברגל ימין את תוכניתו הראשונה בתור מנחה הלייט נייט הפופולרי של "קומדי סנטרל". זו הייתה הדרך היחידה להיכנס לנעליו של לוחם האנטי בולשיט הגדול ביותר ב־20 השנים האחרונות – בלי זיבולי שכל או צביעות. בלי בולשיט.

אלו נעליים ענקיות, אין ספק. עוד מרגע הבחירה בקומיקאי האנונימי מדרום אפריקה – שהופיע בסך הכל שלוש פעמים ככתב בתוכנית ולמעט סיפור חיים מעניין לא מחזיק בשום כישרון בולט – דובר בפירוט ארוך ומעייף על כך שאין סיכוי שיצליח להחליף את סטיוארט, שהיה במידה רבה הקול הליברלי הבולט ביותר בתקשורת ואפיק החדשות העיקרי עבור צעירים. גם נואה מבין זאת, ובתום השבוע הראשון במושב הנחשק אפשר לראות שאין לו שום כוונה לנסות להחליף את סטיוארט, אבל הוא כן שואף להמשיך את המורשת.

ארבע התוכניות הראשונות היו, כצפוי, מגומגמות מעט. קשה להתכחש לכריזמה של נואה ואפשר אפילו לקרוא לו חינני, אבל הראיונות (עם הקומיקאי קווין הארט ועם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי) היו חסרי שיניים ובעיקר תפלים. מאכזב, אבל לא משהו שאי אפשר לשפר עם הזמן. הרגע המביך ביותר היה הניסיון של נואה להתייחס לירי שהתרחש במכללת אורגון, מה שהוביל למלמול נבוך בסגנון "אין לי מילים ולכן אפנה להצחיק אנשים". מספיק להיזכר בהופעה האיקונית ביותר של סטיוארט, המונולוג שלו לאחר פיגועי 11 בספטמבר, בשביל להבין שדווקא אלו היו רגעים שקנו לקודמו בתפקיד את שמו ואת מעמדו. למזלו של נואה, מיד לאחר המעידה הזאת הגיע החלק המצחיק והמוצלח ביותר בשבוע, שבו השווה באופן מדויק להחריד בין דונלד טראמפ לנשיאים אפריקאים כגון אידי אמין ומועמר קדפי.

בארצות הברית יודעים לייצר ולתחזק מסורות טלוויזיוניות. "טונייט שואו" לא התמוססה כשהמנחה האגדי ג'וני קרסון עזב אחרי 30 שנה. קצת קשה לזכור שלפני סטיוארט היה זה קרייג קילבורן שניווט במשך שנתיים את ספינת ה"דיילי שואו". זה שאבא עוזב לא אומר שהמשפחה מתפרקת. נכון לעכשיו, ה"דיילי שואו" החדשה עדיין קצת מביכה ומוזרה, אבל נראה שעם הזמן נצליח להשתחרר טיפה. בסוף עוד נוכל להפסיק לקרוא לו טרבור ונתחיל לקרוא לו "אבא".

שורה תחתונה: אבא סטיוארט מסתכל מלמעלה

ציון

ציון ביקורות - 6