עושים את פירנצה: 7 תחנות חובה בבירת טוסקנה

רוצים ליהנות מהעולם הקולינרי של פירנצה ביום אחד בלבד? 7 המקומות שאתם חייבים לבקר בהם בבירת טוסקנה שישאירו אתכם עם בטן מלאה

הפיצות הטובות בעולם. צילום: שאטרסטוק
הפיצות הטובות בעולם. צילום: שאטרסטוק
18 במאי 2017

תוכן בחסות | Acqua Panna

הסוד להצלחה קולינרית בזמן חופשה מעבר לים טמון בתמהיל נכון: קצת מוסדות איקוניים ותיקים, כמה מסעדות חבויות עמוסות סועדים מקומיים והרבה המלצות באדיבות יודעי דבר שביקרו בעיר לפניכם. אם אתם מתכננים הקיץ חופשה בטוסקנה, כדאי לעיין במדריך הבא – שכולל את כל התחנות שירכיבו יום מושלם בפירנצה, בירת המחוז מרובת האפשרויות, ויבטיח מינימום מלכודות תיירים ואכזבות.

תחנה ראשונה: בית הקפה

רחובות פירנצה. צילום: שאטרסטוק
רחובות פירנצה. צילום: שאטרסטוק

פתחו את היום ב-Café Gilli, מהמפורסמים בעיר, שהוקם ב-1773 ומדי יום נמזגות בו מאות כוסות אספרסו באווירה פלורנטינית של פעם. חוץ מהתרשמות מהעיצוב הקלאסי-דקדנטי שמשמר את המורשת של המקום, אל תוותרו על בהיה בוויטרינת המאפים המרשימה. ההמלצה שלנו – קנולי סיציליאני חלומי.

Via Roma, 1r, 50123 Firenze, Italy

תחנה שנייה: סיור בשוק

סיור שוק בפירנצה. צילום: שאטרסטוק
סיור שוק בפירנצה. צילום: שאטרסטוק

אחרי שתדלקתם את הגוף בקפאין, הצטיידו בבקבוק אקווה פנה והמשיכו אל היעד הבא: Marceto San Lorenzo הוא השוק המקורה המצטיין בעיר, ודוכני האוכל המרהיבים שבו הם בדיוק מה שצריך כדי לעורר את בלוטות החשק לקראת ארוחת הצהריים. נשנשו גבינות, טעמו מגוון סוגי שמן זית והצטיידו במוצרי כמהין לקחת הביתה רגע לפני שממשיכים לתחנה הבאה.

Mercato San Lorenzo ,Piazza San Lorenzo, Florence, Italy

תחנה שלישית: ארוחת צהריים

הפיצות הטובות בעולם. צילום: שאטרסטוק
הפיצות הטובות בעולם. צילום: שאטרסטוק

אל תתנו להמוני התיירים שבכניסה למסעדת Del Fagioli להטעות אתכם – מדובר בתחנת חובה שרחוקה מלהיות מלכודת. התפריט הוא שיר הלל למטבח האיטלקי הביתי והמסורתי, שמקדש בישול ארוך ואיטי – נזידים, מיני קציצות ברוטב ובצקים ממולאים. בין אם אתם חובבי בשר או צמחונים – מגוון האפשרויות קולעות לטעמים של כולם. כדי למנוע המתנה ארוכה, מומלץ להזמין מקום יום קודם.

Del Fagioli, Corso dei Tintori 47R, Florence, Italy

תחנה רביעית: גלידה

גם אם לא ויתרתם על קינוח בארוחת הצהריים, לג'לטו קיבה נפרדת בגוף. אחד המקומות המועדפים על המקומיים הוא My Sugar Firenze, המציע טעמים קלאסיים לצד טרנדיים, או במילים אחרות – רום צימוקים לצד מאצ'ה. טיפ מאיתנו: המבחן האמיתי של גלידריה מצטיינת נעוץ בצבע של גלידות הפיסטוק והבננה. אם הצבעים עזים ואטרקטיביים – זאת מלכודת מלאכותיות ואתם מתבקשים לעזוב את המקום.

Via de' Ginori, 49/red, 50123, Florence, Italy

תחנה חמישית: אפריטיבו

שעת בין ערביים היא זמן מצוין להוריד את היום ולהירגע, לפני שממשיכים לבילוי הלילי. הבחירה שלנו – כוס אקווה פנה צוננת ב-Una Vera, ומיד אחריה – קוקטייל נגרוני מריר-מתוק. סגנון העיצוב הוינטג'י של המקום והשולחנות הקטנים מזמנים אווירה חמימה וקוראים לכם לפתח שיחות חולין עם השכנים. עוד נגרוני אחד והשיחה תהיה קולחת אפילו יותר.

Borgo Ognissanti 25r Florence, Florence, Italy

[tmwdfpad]

תחנה שישית: ארוחת ערב

אחרי שבצהריים שלחנו אתכם לספוג טעמים ביתיים, שעות הערב הן זמן טוב לחנוך את הרכישות האופנתיות שביצעתם במהלך היום ולשעוט לעבר מסעדת La Bottega Del Buon Caffe’ המהודרת. מדובר במטבח פלורנטיני עדכני, המבוסס על חומרי גלם שהמסעדה מגדלת בעצמה בחווה נפרדת. האסתטיקה המרשימה והטעמים המאוזנים והמדויקים זיכו את המסעדה בכוכב מישלן, מה שהופך אותה למקום מבוקש שדורש הזמנת שולחן מראש.

Via Antonio Pacinotti, 44, Florence, Italy

תחנה שביעית: דרינק אחרון

דרינק אחרון. צילום: שאטרסטוק
דרינק אחרון. צילום: שאטרסטוק

אל תמהר לקרוא לזה יום לפני שתבקרו ב- Il Borghesino, אחד מברי הקוקטיילים הטובים של העיר. מיטב המיקסולוגים ימזגו לכם משקאות לפי העדפתכם האישית, ואם אחרי כל הדרינקים האלה תרגישו שוב רעב – מגוון נשנושים קטנים ומעולים יספגו את האלכוהול כראוי.

Via Pandolfini 39/R , Florence, Italy