"עזרה בדרך 2023": השיר הכי מחזק בעולם מקבל גרסה עדכנית ומצמררת

עטיפת האלבום "עזרה בדרך", גרסת 2007
עטיפת האלבום "עזרה בדרך", גרסת 2007

יותר מ-16 שנים אחרי הוצאתו, נעם רותם חוזר לשיר הכי מעודד שאנחנו מכירים - "עזרה בדרך" - ומחדש אותו בגרסה אקוסטית, לכל מי שרק צריך. וגם אם נכתב בתקופה אחרת לחלוטין, מצמרר להבין עד כמה כל מילה בשיר רלוונטית מתמיד

15 בנובמבר 2023

בשבועות האחרונים, המילה "עזרה" נטענה באינספור משמעויות נוספות, גם אם בתחפושת של מילים נרדפות. כלום נרתמו, התנדבו, סייעו, שינעו, חימ"לו והאכילו. מה לעשות, השפה העברית לא יכלה להכיל את כל העזרה שניתנה כאן בארץ. ובכל זאת, עזרה נוספת נזקקת, ולא כולה חומרית. הציבור הישראלי כולו חטף מכה, ומתאושש מהטראומה. ובדיוק עבור הריפוי הזה נוצרה מוזיקה. רק לפני יומיים כתבנו על שורד נובה שפרק את הכאב שלו בשיר, ואולי לחלק מהאנשים עוזר לשמוע את "חרבו דרבו" של נס וסטילה, אבל עבורנו צריך משהו עדין ללב ולנשמה.

יש שיר אחד שהתנגן לנו בראש מאז ה-7 באוקטובר, ועכשיו הוא זוכה לגרסה חדשה מאת המבצע המקורי. "עזרה בדרך" של נעם רותם, שיר הנושא של אלבומו מ-2007, נולד בדיוק עבור הרגעים האלו – הוא נוצר במקור בזמן שאשתו של רותם, ענת, התמודדה עם מחלת הסרטן ויוצא "קרח 9" התמודד בו עם שאלות כבדות במיוחד על מוות ואובדן. שיר הנושא, אם כך, הוא פיסת האור האופטימית של האלבום, שזועקת קריאה מעודדת אחת עבור כל מי שרק צריך לשמוע אותה. שנים הסתמכנו על השיר הזה לעבור רגעים קשים, והנה רותם בוחר לחדש אותו בדיוק ברגע הנכון.

הסינגל, שיצא הבוקר תחת השם "עזרה בדרך 2023", הוא למעשה גרסה אקוסטית לשיר המקורי. אתם עשויים לטעות ולחשוב שרותם שינה חלק מהמילים כדי להתאים למצב, אבל לא – זו פשוט המציאות שמתאימה כל כך. וכראייה, הנה הבית הראשון של השיר: "כל מי שאיבד קורת גג, כל מי שברח מהבית/ כל מי שזקוק לאשפוז, כל מי שלא אכלה כבר יומיים/ כל מי ששבר שמירה אחרי עשר שעות על הרגליים/ כל מי שנרקב באיזה תא, כל מי שנתנו לו חודשיים/ עזרה בדרך". זו בהחלט לא כל העזרה שהיינו צריכים, אבל זה מה שנותן לנו פוש להמשיך, וכרגע זה אומר המון.