העירייה מציעה מבצע לעיקור כלבים בחינם. אבל למה?

איך היצור החמוד הזה מוכן לסבול אותנו, באמת כל הכבוד. כלב בטיפול כירורגי (צילום: שאטרסטוק)
איך היצור החמוד הזה מוכן לסבול אותנו, באמת כל הכבוד. כלב בטיפול כירורגי (צילום: שאטרסטוק)

עיריית תל אביב-יפו מציעה לבעלי ובעלות כלבים להירשם לניתוח עיקור חינם לכלביהם, ומסבירה ש"מדובר בפעולה חשובה שנועדה לצמצם המלטות לא רצויות ואת תופעת הכלבים חסרי הבית". האם יש בעיר תופעה כזו? כנראה שלא ממש, אבל עיקורים יבטיחו שגם לא תהיה

תל אביב היא עיר של כלבים, זה ידוע. וגם עיר של כלבות, כמובן. אנחנו מתכוונים לזה הכי ליטרלי שרק אפשר: עשרות אלפי הכלבים שגדלים בעיר הופכים את תל אביב לאחת הערים שבהן יחס הכלבים-פר-תושב הוא מהגבוהים בעולם. על רקע אהבת הכלבים התל אביבית, מציעה עכשיו עיריית תל אביב-יפו (בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר) לבעלי ובעלות הכלבים בעיר לבצע ניתוח לעיקור כלביהם בחינם.

כלבים בתל אביב (צילום: shutterstock)
כלבים בתל אביב (צילום: shutterstock)

לטענת העירייה, מדובר בפעולה חשובה שנועדה לצמצם את מספר ההמלטות הלא רצויות ואת תופעת הכלבים חסרי הבית. לא ברור עד כמה התופעה רחבה ומבדיקה מדגמית היא מסתמנת כשולית למדי, אבל בעירייה טוענים כי רוב הכלבים של תושבי העיר מעוקרים והמבצע ישפר עוד יותר את המצב בה. כך או כך, מחיריהם של ניתוח עיקור וטרינריים יכולים להגיע למאות שקלים והמבצע העירוני מיועד לאפשר את הפעולה גם לבעלי ובעלות כלבים מעוטי יכולת.

>> הכלב התל אביבי: קווים לדמותו
>> המדריך המלא לאימוץ כלבים

המבצע מתקיים בשיתוף "תנו לחיות לחיות", ומנכ"לית העמותה יעל ארקין מסבירה כי "במדינה שיש בה יותר כלבים מבתים מאמצים חייבים לעקר ולסרס את הכלבים. אלפי כלבים כל שנה מומתים ברחבי הארץ דרך ירי חי ובכלביות רשותיות, רק כי אין להם בית, לכן חשוב שכל אחד מאיתנו יגלה אחריות וידאג לעקר ולסרס את כלבו, אנו מקווים שעוד עיריות, רשויות מקומיות וישובים יצטרפו למהלך, יגישו בקשה ויקחו חלק בעיקור הכלבים. 'תנו לחיות לחיות' מברכת את עירית תל אביב על השימוש החשוב בתקציב שניתן ממשרד החקלאות ונועד לעיקור כלבים".

בעלי ובעלות כלבים המתגוררים בתל אביב-יפו יכולים להגיש בקשה לביצוע עיקור לכלבים באמצעות פנייה במייל: pniyotvetrinarit@mail.tel-aviv.gov.il
וגם כמה אותיות קטנות: קבלת השירות מותנית בהוצאת רישיון להחזקת הכלב. בעלים של כלב שטרם סומן בשבב אלקטרוני ומוחזק ללא רישיון, חייב לסמנו בשבב, לחסנו נגד מחלת הכלבת ולקבל רישיון להחזקתו על חשבונו – לפני ביצוע הניתוח.