קואליציה בדרך: אסף הראל יכהן כסגן ראש עיריית תל אביב

שלושה חודשים לאחר הבחירות והנה סוף סוף מסתמנת קולאיציה: אסף הראל הודיע כי יכהן כסגן ראש העיר ויחזיק בתיק התשתיות הבינוי. זאת על אף ההבטחה לשבת באופוזיציה

אסף הראל, אנחנו העיר ביפו (צילום: שירז גרינבאום)
אסף הראל, אנחנו העיר ביפו (צילום: שירז גרינבאום)
29 בינואר 2019

אסף הראל שעומד בראשות סיעת "אנחנו העיר", יכהן כסגנו של ראש העיר חולדאי, כך הודיע היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו. "בשלושת החודשים האחרונים ניהלנו משא ומתן קואליציוני אינטנסיבי", נכתב ואף פורסם אצלנו, למרות שאז נשמעו הכחשות. "בסיום התהליך רובנו מאמינים שיש פתיחות בעירייה, במיוחד בדרג המקצועי – לשינוי, ולשמוע את הקולות שלרוב לא נשמעים שם. אם לא יהיו הפתעות כבר בשבוע הבא נחתום על הסכם קואליציוני שיכלול כמה הבטחות חשובות". על אף שהייתה דמות חזקה לצידו, שולה קשת החליטה לוותר ו"לפעול למען תושבות ותושבי העיר מספסלי האופוזיציה".

>> אסף הראל עונה על השאלות שלכם 

לפי הראל, סוגיות הפינויים בשכונות הייתה משמעותית עבורם. "הוחלט כי אנחנו נהיה הגורם המקשר והמגשר בין התושבים לעירייה בכל השכונות שמיועדות לפינוי בעיר". עניין בוער נוסף הוא כיכר אתרים. בפוסט בפייסבוק נכתב כי "אנחנו העיר" תוביל את התכנית. "אחרי שנעשה הליך חדש לשיתוף הציבור. בנוסף, נהיה חלק מרפורמת החינוך שמתוכננת ביפו ונדאג שיקימו בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, מאוד דירות חדשות המיועדות לאוכלוסייה הערבית יבנו ביפו וחמישים דיירים נוספים מהדיור הציבורי יהפכו לבעלים של דירותיהם".

הראל, כאמור, יקבל את הסגנות אבל גם את תיק הבינוי והתשתיות. אמיר בדראן יהיה יושב ראש משותף בתיק יפו, מוריה שלומות תנהל את הוועדה לזכויות אדם ולאחר הרוטציה מכי חכם נאמן תהיה יושב ראש הוועדה למעמד האישה. "כמובן שיש עוד הישגים ושנהיה חברים בעוד ועדות משמעותיות. ברגע שההסכם המלא ייחתם הוא יפורסם במלואו".