טלגראס ממציאה עצמה מחדש כספקית תוכן וחושפת נתוני שימוש מפתיעים

אחרי הברוגז הגדול עם פייסבוק, טלגראס מעלים אתר חדש הכולל כתבות תוכן, נתונים ואפילו חדר צ'טים. ככה תוכלו ללמוד באיזה עיר נמצאים משתמשי הקנאביס הכי חברתיים ואולי אפילו להכיר סטלן או סטלנית

קדימה, דנינו, אנחנו יודעים שאתה רוצה את זה. (צילום: Shutterstock)
קדימה, דנינו, אנחנו יודעים שאתה רוצה את זה. (צילום: Shutterstock)
2 בינואר 2019

נראה שאין רגע דל בטלגראס, הפלטפורמה שביצעה מהפיכה בשוק הקנאביס והיום היא בגדר נורמה שגורה, ממש כמו ללכת לסופר-פארם, משיקה כעת אתר חדש, פועל יוצא להחלטת פייסבוק להגבלת פעילות האתר. "האתר משמש צינור להעברת מסרים ונתונים אינפורמטיביים לציבור הרחב, באופן חופשי ומהווה בין היתר מענה למדיניות של פייסבוק שאוסרת לפרסם תכנים שעוסקים בצריכה או ברכישת קנאביס", כפי שמודיעה מערכת טלגראס, "הפלטפורמה תשמש להפצת אירועים לחברי טלגראס וכן הנעה של פעילויות אקטיבסטיות בשטח, תוך חשיפה למחקרים מדעיים בתחום, לאירועי תרבות, חברה וקהילה למעשה. אנו מוקירים תודה לפייסבוק שכן הרעיון להקים את הטלגראס נולד לאור המגבלה שהיא הטילה".

עוד כתבות שיעניינו אותך:
"אנשים מודים שהם מכורים לסיגריות, אבל לא לוויד"
מה קורה לכלב כשאתם מעשנים לידו וויד?
סטלה נביחות: דוקטור, הכלבה אחלה לי את הסמים

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

האתר מכיל מאמרי תוכן ומגזין, דוגמת "כך תנהגו עם עצר אתכם שוטר", "לגליזציה באילת יכולה לעבוד" וגם ביקורות זנים כמו "שאבא ואמא בני דודים: גודלן סטייט בננה", מתכונים ואפילו מאמרים פובליצסטיים המתייחסים לשימוש בקנאביס בגיל השלישי. אחד הפיצ'רים המעניינים באתר נקרא "נתונים בזמן אמת" – שמציג כמה חברים טלגראס נוכחים בערוצים ובקהילות נכון לרגע נתון. נתונים אשר מהווים אינדקציה ישירהל היקף השימוש בפלטפורמה. לדוג' בזמן כתיבת הכתבה הנ"ל היו בערוץ הגזע 81,974 נכון לשעה 15:22, בערוץ קהילת המגדלים היו 7,128 חברים נכון לשעה זאת. כמו כן האתר כולל גם אפשרות בה חברי המערכת יכולים לתקשר ולהכיר האחד את השני (בסגנון חדרי הצ'ט של תחילת המילניום) – ניסיון של הפלטורמה לאתגר את השימוש בפייסבוק, ולהציע היבט סוציאלי-קהילתי לחברי המערכת. משהו שיפיג סטלות בודדות.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הפיצ'ר המעניין ביותר הוא 'כמות ביקורות ביחס לאזור'  – המציג את כמו הביקורות שפורסמו על סוחרי הפלטפרומה לפי אזור, ממנו ניתן ללמוד על התפלגות משתמשי הקנאביס בארץ לפי אזורי מגורים (אך לא באופן מדוייק). תל-אביב אמנם מובילה עם 57,181 ביקורות. בתל-אביב (מרכז, דרום צפון) יש סך הכל 67,073 חברים בטלגראס. זאת אומרת שבקירוב הסיכוי שתל-אביבי יעלה ביקורת למערכת עומד על 0.852%. לעומת זאת, בחיפה שכלל לא נחה על זרי הדפנה נרשמו 47,125 ביקורות, מתוך 16,044 חברים במערכת, הסיכוי שחיפאי יעלה ביקורת לטלגראס עומד 2.93% בקירוב – אמנם לא מדובר במדע מדוייק, אך לפחות מבחינת ביקורות על סוחרים חיפה מציגה גישה חברתית יותר מתל-אביב. באזור איו"ש נרשמו בסך הכל 1,320 ביקורות, וישנם בסך הכל 4,320 חברים.