הודעת הווטסאפ שעוררה בהלה: "סלמונלה בקורנפלקס"

צרכנים רבים הופתעו מהודעה שהועברה ברשתות החברתיות המזהירה אותם מהימצאות חיידק סלמונלה בשישה מוצרים פופולריים. משרד הבריאות מבהיר: "ההודעה מזויפת"

14 במאי 2018

פייק ניוז, הפעם באמת: בימים האחרונים הופצה הודעה בווטסאפ הודעה אשר מזהירה צרכנים מרכישת שישה מוצרים פופולריים מאוד מחשש להימצאות חיידק סלמונלה בהם. ההודעה, אשר הגיעה לאינספור צרכנים בישראל, עוררה בהלה שהתבררה היום כמיותרת לחלוטין. משרד הבריאות פרסם הודעה לעיתונות בה הוא מבהיר כי אין כל אמת בהודעה שהופצה. "משרד הבריאות מבהיר שריקולים על מוצרים מופצים בצורה מסודרת לאמצעי התקשורת ונמצאים באופן מרוכז באתר משרד הבריאות", כך כתב המשרד בהודעה שפרסם לעיתונות.

בהודעה המזויפת הוזכרו שישה מוצרים הנגועים כביכול בחיידק הסלמנולה: קורנפלקס של תלמה, טחינה של אחווה, מלוואח זוגלובק וכן שניצל תירס זוגולובק, דוריטוס חמוץ חריף וסילאן עין הדבש. מחברת יונילוור, המחזיקה במותג תלמה, נמסר בתגובה כי "כפי שפרסם משרד הבריאות, ההודעה מזויפת".


על אף הבהלה בקרב הצרכנים, ברשתות השיווק מספרים שלא נרשמה ירידה בקניית המוצרים המוזכרים, וגם לא הוחזרו מוצרים בשל חשש כזה. ברשת שופרסל אמרו בתגובה לפנייתנו: "לא ידוע לנו על ירידה בקניית המוצרים וגם לא הגיעו אלינו תלונות בנושא". חשוב לציין כי חיידקי סלמונלה לא נמצאו במוצרים בארץ כבר למעלה משנה כאשר המקרה האחרון נרשם באוקטובר בשנה שעברה בביצי חברת "יש מעוף".

עוד כתבות מעניינות:
למה השיפוצים בכיכר דיזנגוף תקועים ומתי הם יסתיימו?
מצעד הגאווה 2018 בתל אביב – כל מה שצריך לדעת
מה צריך לבדוק כשמחפשים דירה בתל אביב?