הטרמפיסט: השקת הקמפיין של אסף זמיר היתה כמו חתונה רוויית סלבס

מי שנקלע לאירוע השקת הקמפיין של אסף זמיר היה יכול לחשוב שמדובר בחתונה רוויית סלבריטאים. המסתנן התגנב לאירוע כאחד העם, ויש לו גם מה להגיד על הפוקאצ'ות

השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
11 באוקטובר 2018

 

חתונת הכסף: ידוע כי הדרך לראשות העיר עוברת בהכרח דרך לבה של הבריה הפשוטה ביותר. פוליטיקה היא אחרי הכל מדע של הזדהויות וכדי לקנות את לב ההמון על המתמודדים להבליט את מיני הטעמים וההעדפות המשותפות להם ולאדם מן הרחוב. חרף התדמית האליטיסטית, במוצאי שבת האחרונים הצליח המתמודד אסף זמיר לכונן בי מידה בלתי מבוטלת של הזדהות. מתברר שלזמיר, ממש כמו לי, יש חולשה לחתונות. בנות דודות בשמלות פייטים עושות לנו את זה, וכן אבות שיכורים המפטירים קללות לילדיהם ופוקאצ'ות עם חציל ועגבניות מיובשות. אנו יודעים להעריך קבבון עסיסי די הצורך ולנקות את שערות הבחרות שהשאיר מלצר הקייטרינג על הצלחת בטרם נטעם מפילה הסלמון.

>> המתמודדים לראשות העיר עונים על השאלות הקשות

זמיר, אם כך, הפך באחת לבחור כלבבי. רק לפני כשנה וחצי התחתן עם אשתו וכבר נקף בו הצורך לערוך את אירוע השקת הקמפיין שלו באולם האירועים שבע תחת אסתטיקה חתונתית מובהקת. עבור זמיר הכל היה נראה כמו חתונה: החל מהמוזמנים בעל כורחם שלא היה ביכולתם אלא להגיע (כ־1,200 מבקרים, מספר מכובד לכל הדעות), דרך היכרות חטופה ודביקה עם אורחים שלא יזכור ביום שאחרי (בני המשפחה של חברת המועצה שלי דביר) ועד עמדות הבירה, הקפה והפוקאצ'ות. בשלב הנאומים נרשמו גם ברכות עוקצניות למראית עין שתפקידן בפועל הוא לבנות את חתן השמחה (החבר ומנחה הערב אייל קיציס מנה כמה בדיחות משקל), ואת סרטוני חברים החליפו קטעים ששודרו מן הקמפיין החדש. מעל לכל בלטה חליפת שני החלקים של הנער המגיע לפרקו הפוליטי אשר השכיל ליישם כלל חשוב בחתונות ולא להזכיר את נישואיו הקודמים. למעשה היחידה באירוע שהרשתה לעצמה לנקוב במפורש את שמו של חולדאי הייתה השותפה הטרייה ציפי ברנד.

אסף זמיר בהשקת הקמפיין (צילום: דין אהרוני רולנד)
אסף זמיר בהשקת הקמפיין (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
אסף זמיר בהשקת הקמפיין (צילום: דין אהרוני רולנד)
אסף זמיר בהשקת הקמפיין (צילום: דין אהרוני רולנד)
אייל קיציס (צילום: דין אהרוני רולנד)
אייל קיציס (צילום: דין אהרוני רולנד)

השקת הקמפיין החתונתית של רוב העיר אמנם הייתה חדורה במומנטום, אך בסופו של דבר מיצבה את זמיר במשבצת הסטריאוטיפית שבה התכנס זה מכבר. היה זה אירוע של תל אביבים שבעים, ולא רק כי המועמד חילק להם פוקאצ'ות על חשבונו. מלבד חברי להקת ווקה־תקווה, הייצוג המינימלי והמחייב של דרום תל אביב באירוע (מנהלת הלהקה, חן קראוס, משובצת במקום לא ריאלי ברשימה), הורכב הקהל מסלבריטאים, בוגרי שבטי הצופים הצפון תל אביביים ויתר דמויות שתפריט הלייט נייט של הבראסרי מוכר להן בערך מגיל 14. רק פעיליו הנאמנים של זמיר הצילו אותו ממבוכה נוסח "אני לוזר?" כאשר תבע מן הקהל לדעת אם "יש פה אנשים מיפו". פעם נוספת, ואולי מבלי משים, זמיר מיצב עצמו כפסאדה רעננה למדיניות חולדאית ישנה. שניהם, בסופו של יום, אוהבים מאוד אירועים.

השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)