אספלט רותח: חניון בלתי חוקי הוקם על חורבות אלנבי 58

חודשים אחרי הריסת אלנבי 58 התעוררו יושבי המנזר וסלון ברלין בוקר אחד לחניון פרטי שנסלל במקום. העירייה מבהירה: הוא לא חוקי, נפסיק את פעילותו

החניון באלנבי 58 (צילום: שלומי יוסף)
החניון באלנבי 58 (צילום: שלומי יוסף)

בקיץ האחרון, ב(המון) רעש וצלצולים, נהרס הבניין המיתולוגי באלנבי 58, שבו פעל אולי המועדון החשוב בתולדות סצנת הלילה התל אביבית. על שורצי המנזר, סלון ברלין והמלביה, ודאי על תושבי חלקו הצפוני של כרם התימנים, עברו ימים קשים ורועשים עם הריסת המבנה, והם הכינו את עצמם לימים ארוכים וקשים בהמשך – אז ייבנה במקום בניין מגורים בן שש קומות ומתחתיו מרתף בן שלוש קומות, שעל התוכניות שלו השוויצו האדריכלים והיזמים בכתבות בתקשורת.

פרידה מהמקום שהמציא את חיי הלילה התל אביביים

בשבוע שעבר התעוררו יושבי האזור להפתעה: הגדרות הלבנות של אתר הבנייה הוסרו, הקרקע נסללה באספלט שחור ושלטים של חניון בתשלום נתלו במקום. יש הרואים בכך בשורה, שכן המרחב שנפתח לפתע בין הבניין של המנזר לזה של הסלון יישאר פתוח בטווח הנראה לעין, אבל לעומת זאת – מה לעזאזל ומי אישר את זה?

זוכרים שהיה פה בניין? הריסת אלנבי 58 (צילום: שלומי יוסף)
זוכרים שהיה פה בניין? הריסת אלנבי 58 (צילום: שלומי יוסף)

לא ברור מה הסיבה לעיכוב בבנייה שהצדיק את ההחלפה הזמנית של ייעוד הקרקע מבניין מגורים לחניון, ובכל מקרה לא ברור אם זה חוקי. משהתקשינו לקבל תשובות מאנשי המקום, פנינו לעיריית תל אביב־יפו, וממנה נמסר כי מדובר בשטח בבעלות פרטית, "הכולל היתר בנייה ליזם להרוס חלק מהמבנה הקיים ולהקים בניין בן שש קומות, עם קומת קרקע מסחרית ומגורים בקומות העליונות וקומות מרתף ל־37 מקומות חניה. מאחר שהמבנה הוכרז לשימור, היתר הבנייה כולל שחזור של המבנה בהתאם לתוכניות שגובשו עם מחלקת השימור העירונית. במקום נערכה בימים האחרונים ביקורת של פיקוח על הבנייה, ובמסגרתה עלה כי המבנה המיועד להריסה אכן נהרס בחלקו, אולם במגרש הריק פועל חניון בתשלום בניגוד לתנאי ההיתר שניתן מהעירייה. לנוכח האמור בכוונת העירייה להגיש צו מינהלי להפסקת פעילות החניון במקום".

ניסינו לאתר את בעלי הקרקע ומפעילי החניון, אך ללא הועיל. תגובתם תפורסם לכשתתקבל.