למה שוטרים ניתקו את המיקסרים של הדי.ג'ייז בברים באלנבי?

שוטרים שפקדו בשבועות האחרונים את הברים בית הפסנתר, יבנה וסליפרס תלשו את המיקסרים ממקומם – ונראה שמדובר ביותר משנאה עזה לטכנו

מיקסר (שלא נתלש), צילום: Shutterstock
מיקסר (שלא נתלש), צילום: Shutterstock
23 באוקטובר 2018

 

לא פעם מתבקשים הבליינים התל אביבים למתן את רצונם לתלוש את ציוד הדי.ג'יי ממקומו, ולו רק כדי שיחדל מלסגת שוב ושוב לאותו ביט אוריינטלי המחלל את הווייב ברחבה. פשיטות משונות וחסרות תקדים באופיין, שפקדו בשבועות האחרונים כמה ברים באזור אלנבי, מוכיחות שניתן בהחלט לעשות זאת, כל עוד מדובר בשוטרים במדים. על פי עדויות שהגיעו ל־Time Out, לברים סליפרס, בית הפסנתר ויבנה נכנסו שוטרים ללא התראה, ניתקו את מכשיר המיקסר של הדי.ג'יי והמשיכו איתו בדרכם. בחלק מן המקרים אף נעצרו מנהלים ושותפים במקומות במסגרת האירוע.

>> האם מועדון הבלוק חטף קנס על רקע פוליטי?
>> 28 דברים שייגרמו לנשים להרגיש בנוח בעולם 

ראשית הסיפור לפני כשלושה שבועות, אז נכנסה המשטרה לראשונה לבר בית הפסנתר והפתיעה את בלייני המקום כשתלשה את המיקסר ממקומו. האירוע חזר על עצמו בשבוע שעבר (18.10), גם הפעם ללא כל התראה או ניסיון לתקן את ההפרעה הלא מנומקת. עדויות מהמקום מעידות על כך שלמקום נכנסו שבעה שוטרים ומבלי להסביר דבר תלשו את המיקסר, החרימו אותו והמשיכו בדרכם. מלבד בית הפסנתר, אירועים דומים התרחשו בשבועות האחרונים גם בברים הסמוכים יבנה והסליפרס. מדובר במקומות הזוכים לא פעם לביקורים של פקחי עירייה, בכל הנוגע להיתרים או קנסות שגורים, אך ביקור שכזה מטעם המשטרה הוא נדיר ללא כל ספק.

זירת המקרה. בית הפסנתר. צילום: דנה כספי לביא
זירת המקרה. בית הפסנתר. צילום: דנה כספי לביא

אנשים מטעם המקומות ביקשו שלא להתראיין בשמם לכתבה, ונראה שהניסיון לעמוד על פרטי המקרה נתקל בחוסר שיתוף פעולה יזום, אולי מסיבות משפטיות. החרמת ציוד היא צעד שעשוי לגרום למקומות גם להפסדים כספיים, ויש בדברים כדי להעיד על מלחמה אמיתית בחיי הלילה. מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בעבירות הקמת רעש, אחד המטרדים הבולטים הפוגעים באיכות חייהם של תושבי המדינה. ופועלת בנחישות למניעה ואכיפה של עבירות מסוג זה. רק בחודשיים האחרונים התקבלו במוקד 100 של המשטרה 42 קריאות מאזרחים בגין עבירות רעש מאותם מועדונים, כמו כן נרשמו 16 דוחות רעש בגין אותן תלונות. בעלי המועדונים הוזהרו מספר רב של פעמים ומשלא נשמעו להוראות השוטרים, בוצעה החרמת המגברים ואף עוכבו בעלי עסקים לחקירה, כחלק מהסמכויות אותן מקנה החוק. משטרת ישראל תמשיך לפעול למען איכות חייהם של התושבים ותטפל בעבירות המפריעות לאזרח הנורמטיבי שומר החוק".

בהקשר דומה פורסם השבוע באתר Time Out על דוח עישון שניתן במועדון הבלוק לבליין שעישן בתחום המוקצה לכך. בעלי המועדון, ירון טראקס, רמז שייתכן שיש קשר בין מתן הדוח (שכדוגמתו לא ניתן למקום מאז 2011) לבין התמיכה הפומבית באסף זמיר שהביע רק כמה ימים לפני כן. בתגובה לפרסום אמרו בעיריית תל אביב־יפו כי פקחים ביקרו במועדון הבלוק שמונה פעמים בחודשים האחרונים, ועל כן אין שחר בטענה על אכיפה מגמתית.