"מרגישים מטורטרים": מהפכת הרב קו החלה, איך זה נראה בשטח?

מהפכת הרב קו, במסגרתה לא תוכלו להטעין את הכרטיס הירקרק או לקנות כרטיס בודד אצל הנהג יצאה לדרך. יצאנו לבדוק איך זה נראה בשטח

כניסה מהדלת האחורית של האוטובוס (צילום: שלומי יוסף)
כניסה מהדלת האחורית של האוטובוס (צילום: שלומי יוסף)
21 בדצמבר 2018

 

#התחלנו: "מהפכת הרב קו", שבמסגרתה ניתן יהיה לנסוע באוטובוסים בגוש דן רק באמצעות הכרטיסים הירוקים, יצאה לדרך היום (שישי) בתחומי גוש דן. מטרת השינוי היא לייעל את הנסיעה על ידי כך שנהג האוטובוס לא יצטרך להתעסק עם טעינת הכרטיסים או החזרת עודף על כרטיסים בודדים.

>> כל מה שאתם צריכים לדעת על מהפכת הרב קו 

הבוקר ניסינו (באמת שניסינו) לטעון את הרב קו באחד מהכספונטים (אותם כספומטים עצמאיים עם העמלה הגבוהה מדי), אך ללא הצלחה. גילינו זאת רק לאחר שעלינו לאוטובוס, שם הנהג הודיע כי החל מהיום הוא לא מתעסק יותר עם כסף. "מי שעולה בלי כרטיס זו אחריותו. ברגע שיבוא פקח הוא יצטרך לתת דין וחשבון ולשלם את הסכום הקבוע בחוק". לקחנו את הסיכון והמשכנו לתחנה הבאה.

באזור דיזנגוף סנטר נתקלנו בדיילים ספורים, עטויי אפודים זוהרים, שמחלקים עלוני הסברה ועונים על שאלות הנוסעים המבולבלים. כשסיפרנו לאחת מהן (מסבירת פנים מאוד, יש לציין) שלא הצלחנו לטעון ולקחנו את הסיכון המדובר בנסיעה, היא השיבה כי הנהג היה אמור להציע לנו לרכוש כרטיס נסיעה בודד. "אם יש נוסע ששכח את הרב קו או משהו כזה, הנהג אמור להציע לו לקנות 'כרטיס אנונימי' שעולה 11 ש"ח. זה יהיה תקף מעתה ועד הודעה חדשה".

עלון ההסבר המדובר על מהפכת הרב קו
עלון ההסבר המדובר על מהפכת הרב קו

כנראה שהנהגים עדיין לא עודכנו לגמרי וכך גם הנוסעים. "שמעתי שזה מתחיל, לא הייתי סגורה בדיוק על התאריך", מספרת רותם (31), אותה פגשנו באחת מהנסיעות שערכנו. לה הנהג דווקא כן הציע לרכוש כרטיס חד פעמי. "למה אני צריכה לשלם מחיר כמעט כפול ביום הראשון של המהפכה המדוברת? זה נשמע למישהו הגיוני? מה עם האנשים המבוגרים שלא יודעים עכשיו איפה לטעון ואיך?". 

רב קובנוגע לאוכלוסייה הוותיקה, משרד התחבורה מאפשר לנוסעים להמשיך לרכוש כרטיסי נייר מהנהג. "הרבה אנשים מבולבלים היום", אמרה דיילת ההסברה וכשנשאלה מה התלונה הכי נפוצה היום ענתה: "אנשים פשוט אומרים שזה טרטור, שזה 'קאדר' בשבילם". כנראה שבסופו של דבר נתרגל, פשוט כי אין לנו ברירה. אנחנו, הנוסעים, נמשיך להיות תלויים בתחבורה הציבורית ומשרד התחבורה ימשיך לעקוב אחרינו ולדעת לאן נסענו ומתי.

משרד התחבורה טרם הגיב לטענות המועלות בכתבה, ולכשתתקבל תגובה היא תתפרסם באופן מיידי