מסוף 2000: בעקבות שיפוצים, הנוסעים מתקשים למצוא את הקווים

כאילו שלא התייבשנו מספיק, מתחם האוטובוסים הגדול שסמוך לתחנת רכבת מרכז נמצא בשיפוצים, והנוסעים לא מוצאים את הידיים, הרגליים והקווים

תחנה נטושה בארלוזרוב (צילום: שלומי יוסף)
תחנה נטושה בארלוזרוב (צילום: שלומי יוסף)
22 ביוני 2017

אבודים בתחנה: מסוף 2000, מתחם התחבורה הציבורית בעל אלף הכינויים (רכבת מרכז, רכבת צפון, סבידור, רכבת ארלוזורוב ועוד כמה, בטוח), הוא אחד המרכזים החשובים ביותר לאוטובוסים בעיר. יוצאים ממנו כמה מקווי האוטובוס החשובים והעמוסים בעיר, בהם קו 18, קו 10, וכמובן העמוס מכולם – קו 5, וגם כמה מקווי האוטובוס העיקריים שיוצאים מתל אביב לערים אחרות, למשל קו 480 של אגד לירושלים. המעבר בין התחנות והחלפת אמצעי התחבורה – מהרכבת לאוטובוס ומקו אחד של אוטובוס לאחר – מסובך במתחם הענקי גם ככה, ובאחרונה הוא הפך למסובך עוד יותר, עם עבודות שיפוצים שהפכו את התנועה בו לבלתי אפשרית. המגיעים אל המתחם נתקלים בגדרות שהופכות את ההליכה למבוך, מסופי העלייה לאוטובוסים והכבישים הסמוכים אליהם נהרסו, ותחנות האוטובוס התפזרו לכל עבר. התוצאה: לנוסעים אין מושג לאן הם אמורים ללכת.

"ירדתי מהרכבת מחיפה, יצאתי מהתחנה והלכתי לכיוון תחנת האוטובוס שבה אני עולה על קו 18 כבר שנים, ופתאום קלטתי שכל המתחם נהרס", אומרת בעצבים רותם טל (27), תושבת העיר, "לא היה שילוט, לא הכוונה, לא חץ, כלום. לא היה לי מושג לאן ללכת". טל מספרת כי לא הייתה לבד במסע למציאת האוטובוס. "היינו קבוצת אנשים מבולבלים שחיפשו את התחנה שממנה יוכלו לעלות על קו האוטובוס שלהם. הסתובבנו שם אבודים בכל המתחם, שגם ככה הפך בתקופה האחרונה לבלגן אחד גדול בגלל עבודות הרכבת הקלה. בסוף, מרוב ייאוש, החלטתי לקחת מונית שעלתה לי 60 ש"ח. זה לא הגיוני". ענבל (24), ירושלמית שהגיעה לתחנה בקו אגד וביקשה להמשיך בקו 18, נתקלה גם היא בקשיים. "כשהגעתי כהרגלי ראיתי פתאום אתר בנייה ענקי. יחד איתי הגיעו כמה תיירות אמריקאיות שניסיתי לעזור להן להגיע למרכז היער. הסתכלתי במפה, אבל לא הבנתי ממנה כלום. מצאתי את עצמי מסתובבת רבע שעה ולא ראיתי אף אחד מדן שיוכל לעזור, או אפילו איזשהו שלט".

מכאן לוקחים את האוטובוסים, מסתבר. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
מכאן לוקחים את האוטובוסים, מסתבר. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)

מחברת דן נמסר כי השינויים פורסמו מבעוד מועד באתר החברה וכי מדובר בפרויקט של חידוש המסוף בשיתוף חברת נתיבי איילון ועיריית תל אביב־יפו. "המסוף לא נהרס אלא נמצא בשלבי ביצוע של עבודות זמניות", אמרו לנו שם. "חברת דן פועלת לפי הנחיות משרד התחבורה ובתיאום עם חברת נתיבי איילון שאחראית על הפרויקט. מספר ימים לפני ואחרי השינוי הסתובבו במקום דיילים שהכווינו את הנוסעים ותלו חצי הכוונה שחלקם עדיין קיימים". מחברת אגד לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון. אם תתקבל כזו, היא תפורסם באתר Time Out.

שיפוצים במסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
שיפוצים במסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
עוד בלגן, בנוסף לעבודות הרכבת הקלה. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
עוד בלגן, בנוסף לעבודות הרכבת הקלה. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
אווירת אתר בנייה. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)
אווירת אתר בנייה. מסוף 2000 (צילום: שלומי יוסף)