העיר היקרה בעולם? חולדאי יציג תוכנית להקלת יוקר המחיה

סגור עקב ניסיון ביזה ממשלתי. בניין עיריית ת"א-יפו (צילום: shutterstock)
סגור עקב ניסיון ביזה ממשלתי. בניין עיריית ת"א-יפו (צילום: shutterstock)

יוקר המחיה והבאזז הנגטיבי סביב "העיר היקרה בעולם" דוחקים בעיריית תל אביב-יפו לעשות מעשה, והיא תציג בימים הקרובים תוכנית להקלה בעלויות המחיה בעיר בתחומי החינוך, הקהילה והרווחה. איזה שירותים יוזלו בצורה משמעותית? שאלה טובה

22 בפברואר 2022

תל אביב, כמו שכבר אמרנו והזכרנו וכאילו שאנחנו לא שמים לב לכך על בסיס יומיומי, היא העיר היקרה בעולם. אנחנו סובלים מזה ומתעצבנים מזה וקונים מארזי מחאה של גיא לרר, אבל בגדול חוץ מלשרוף את הכנסת אין הרבה שאנחנו יכולות לעשות בנידון ולא כל כך בא לנו לשרוף את הכנסת עכשיו. ישועה מסוימת עשויה להגיע ממקור בלתי צפוי: עיריית תל אביב-יפו תציג בימים הקרובים תוכנית להקלה על יוקר המחיה בעיר.

הכי יקר בעיר. שדרות רוטשילד (צילום: shutterstock)
הכי יקר בעיר. שדרות רוטשילד (צילום: shutterstock)

יוקר המחיה המאמיר והבאזז הנגטיבי סביב יוקר המחיה בתל אביב באופן ספציפי, הביא את ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי ליזום תוכנית שתקל על משפחות ותושבים בעיר על ידי הפחתה משמעותית במחירי השירותים העירוניים בחינוך, קהילה ורווחה. מטרת התוכנית היא להקל על חלקים מהאוכלוסיה באופן משמעותי ובסכומים שעשויים להצטבר לאלפי שקלים למשפחה. התוכנית תוצג בימים הקרובים ותידון בקרוב במוסדות העירייה.

לא ברור בשלב זה אילו שירותים יכללו בתוכנית, אך לפחות בתחום החינוך ההוצאות ההממוצעות למשפחה אכן מצטברות לסכומים גבוהים. "חשוב שאוכלוסיות שונות יוכלו לחיות בעירנו ואיננו יכולים לעמוד מנגד אל מול יוקר המחיה המאמיר", אמר ראש העיר רון חולדאי והוסיף ש"אמנם אין ביכולתנו להשפיע על מחירי הדיור או המזון, ולפיכך הנחיתי לסייע בהוזלה משמעותית ומיידית של השירותים הניתנים על ידי העירייה לתושבים". נעדכן כמובן עם פרסום התוכנית.