עיריית ת"א-יפו ביטלה את אירועי סוכות של עמותת "ראש יהודי"

ערב יום כיפור באירוע המריבה של "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)
ערב יום כיפור באירוע המריבה של "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)

בעקבות הפרובוקציה של הארגון המיסיונרי "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף ביום כיפור והמהומה שהתפתחה בעקבותיה, הודיעה העירייה כי היא שוללת את ההיתרים שנתנה לארגון לקיום אירועי דת במרחב הציבורי בחג הסוכות הקרוב: "קיים חשש ממשי כי המשך קיום אירועי חגי תשרי מטעם "ראש יהודי" יביא להתלקחות נוספת"

28 בספטמבר 2023

אחרי יום כיפור קשה וכואב ברחבי העיר, זימנה עיריית תל אביב-יפו לשימוע את ראשי הארגון המיסיונרי "ראש יהודי" שעמד מאחורי פרובוקציית ההשתלטות על כיכר דיזנגוף והניסיון לכפות תפילה ציבורית בהפרדה מגדרית בכיכר דיזנגוף בניגוד לדין, כדי לדון בהיתרים שנתנה לו לקיומם של אירועי דת ציבוריים במהלך חג הסוכות. הערב הודיעה העירייה על ביטול ההיתרים והאירועים הציבוריים הנגזרים מהם.

>> בחירות 2023: מי יוציאו את הגרעינים התורניים מתל אביב?

בעירייה הדגישו כי על ביטול ההיתרים הוחלט לנוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט על ידי אנשי העמותה בערב יום הכיפורים. בנימוקיה הבהירה העירייה כי "ההפרות של אישור השימוש לאירוע היו הפרות חמורות, ובפרט הפרת התנאי בדבר איסור על הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים, בניגוד להחלטת העירייה ואף בניגוד לפסק דין של בית המשפט העליון שניתן לפני מועד האירוע. האירוע של 'ראש יהודי' ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף הפך מאירוע תפילה לאירוע מבזה של ריחוק והדגשת השונה, ושל הפרת סדר ציבורי משמעותית שכמעט והתפתחה לתגרה המונית".

מפגין מפנה את מחיצת ההפרדה שבנו "ראש יהודי" מדגלים. כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)
מפגין מפנה את מחיצת ההפרדה שבנו "ראש יהודי" מדגלים. כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)

עוד הוסיפו בעירייה כי בתגובתה לשימוע הכחישו אנשי "ראש יהודי" כי ערכו אירוע בהפרדה מגדרית למרות התיעוד הברור, לא הצרו על התנהלותם ולא לקחו אחריות. "אין שום סיבה להאמין שבאירועי הסוכות אותם הם מתכננים התנהלותם תהיה אחרת", נמסר מטעם העירייה, "ואם לא די בכך, קיים חשש ממשי כי המשך קיום אירועי חגי תשרי מטעם "ראש יהודי", בפרט בכיכר דיזינגוף, בתקופה הקרובה, יביא להתלקחות נוספת, אשר תחולל שוב הפרות סדר ציבורי בעיר".

ההיתרים שבוטלו הם היתר להקמת סוכה של "ראש יהודי" ברחוב זמנהוף החל מה-1.10, והיתר לקיום הקפות שניות כיכר דיזנגוף מה-7.10, ויהיה מעניין לעקוב אם הארגון שגזר מלחמה על תושבי תל אביב החילוניים ינסה להתחכם גם הפעם.