הפחד לא ינצח: 35 שניות של עלמה זק שכל ישראלי צריך לשמוע

עלמה זק במחאת "בחירות עכשיו", 29.6.24 (צילום מסך: טוויטר/חופשי בארצנו)
עלמה זק במחאת "בחירות עכשיו", 29.6.24 (צילום מסך: טוויטר/חופשי בארצנו)

מול רבבות מפגינים בתל אביב נשאה אתמול עלמה זק נאום שהצליח להדהד בלבבות רבים ולעורר השראה, ובו זעקה "אני לא מוכנה לגדל את הבנות שלי במקום בו אנשים מפחדים לדבר". כאילו כדי להוכיח את דבריה, נמצאת השחקנית המוערכת תחת מתקפה כוללת של בכירי מכונת הרעל בשעות שחלפו מאז

כבר שבוע רביעי ברציפות שיותר מ-100 אלף איש מגיעים להפגנת מוצ"ש בכיכר הדמוקרטיה, הלוא היא צומת קפלן-בגין, כדי לדרוש עסקה להחזרת החטופים ואת הקדמת הבחירות. עם הזינוק במספר המפגינים נרשמה עליית מדרגה גם בזהות הנואמים, כשבשבועות האחרונים עולים לבמה יותר ויותר אושיות מרכזיות בהוויה הישראלית. אתמול הגיע במפתיע תורה של עלמה זק לשאת דברים מול רבבות המפגינים, ואת הדברים שאמרה בתחילת הנאום כל אזרח ואזרחית צריכים לשמוע.

>> בשביל זה יש עיתונות: 10 סיבות להיאבק על עתיד חדשות 13

"כשסיפרתי למשפחה וחברים שאני הולכת לנאום פה הערב", פתחה זק, "אז היו כאלה ששאלו אם אני לא מפחדת. אז בדיוק בגלל זה אני פה. אני לא מוכנה לגדל את הבנות שלי במקום בו אנשים מפחדים לדבר. אני לא מוכנה להמשיך להסתכל על הבנות שלי בעיניים מחייכות ובלב נכמר על האין-עתיד שלהן פה, ובגלל זה אנחנו פה ונמשיך לצאת לרחובות ולהשמיע את קולנו – כי אין לנו ברירה ואין לנו זמן!".

זק כיוונה בדבריה לפחד שמנסה להטיל האלימות המשטרתית על המפגינים, כמו גם להסתערות האגרסיבית של מכונת הרעל של בנימין נתניהו על כל מי שמסמנים אותו כאשם המרכזי במחדל טבח שבעה באוקטובר, וכאילו כדי להוכיח את מה שאמרה מיהרו תוך שעות ספורות כל בכירי השופרות וצינורות הרעל להשתלח בשחקנית המוערכת בכל הרשתות החברתיות, במה שנראה כמהלך סימולטני ומתואם מלמעלה לנסות ולהשתיק את הקול החשוב שהשמיעה.

זו אינה הפעם הראשונה שעלמה זק צועדת קדימה ומתבטאת בנושאים הבוערים של החזית האקטואלית, שמרבה להתבטא באומץ בשנים האחרונות בזירה הפוליטית, ובמהלך ניסיון ההפיכה המשטרית של נתניהו הייתה פעילה מאוד בשלל סרטונים, בעיקר מול האיום בפגיעה בזכויות הנשים בישראל אך גם בהגנה על הדמוקרטיה. מכונת הרעל סימנה את זק כבר מזמן בעקבות החיקוי המופתי של שרה נתניהו. כפי שפרסם יוסי ורטר עוד ב-2018, מקורבי ראש הממשלה דרשו מקשת 12 לגנוז את החיקוי, וכנראה שזק מרבה ללחוץ להם על נקודות רגישות. וגם הפעם.

כך או כך, דבריה של זק אמש בהפגנה הדהדו לאורך הערב ורצו חזק ברשתות החברתיות, ועוררו השראה בקרב רבבות המוחים בשטח ויש לקוות שגם בקרב מי שעדיין נשארים בבית. הפחד לא ינצח.